العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > FIAT Siena

قديم 18-12-2009, 02:59 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كل اللى بيفهم فى السينا يخوش

انا شايف تبعد عن الفيات مش عصره ولا وقتة يعنى العربيات حجمها بتكبر وتزيد والفيات بتصغر مش فاهم لية الزنقة دى يعنى هى عربية مش ممكن تنافس فى السعر او التصميم او الاتساع او التوكيل او حتى تكنولوجيا السيارة الخ نصيحة سيبك من الفيات والاوروبى عايز اعتمدية عالية تجيب عربية وتنساها مش تقولى ميكانيكى وقطع غيار طبعا اليابانى وبعده الكورى اعتمادية يعنى العربية وتنساها عمرها ما تكسفك تبقى تحت امرك باقل المصاريف وحمارة شغل اليابانى ثم الكورى دة غير الاوبشن والمنظر والاداء والاتساع الخ
قديم 18-12-2009, 03:04 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

بالنسبة للى حصل للاكسيل وموضوع العمرة دة الموضوع والرواية اللى انت عرفتها لكن لكل شىء سبب والاكسيل هى سبب شهرة وسمعة الهيواندى والشرطة فى مصر كانت بتعتمد عليها رغم عدم ملائمتها لهذا الغرض لكنها عربية جيدة جدا بالنسبة لسعرها وجودتها سبب مشاكل السيارة هو سوء استخدام او قرص عليها دة السسبب الوحيد والاكيد والله اعلم مفيش سيارة بتطلع من مصنع وتكون لسة ما عملتش 90000 وعايزة عمرة ولو حتى زستافا الا سوء استخدام او استخدام خاطى ممكن من السلوك نفسة او عدم وعى السائق مفيش زيت او مياه تبريد او حصل مليون سبب دة مثل وليس بالضبط وهكذا واحترامات وشكرا
قديم 18-12-2009, 05:56 AM
الصورة الرمزية ahmed_kamel
ahmed_kamel ahmed_kamel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس معماري
هواياتي: السيارات

ahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

ياهندسه الكلام ده كتير اوي عليا
ده بس من ذوقك و اخلاقك العاليه
حتنقض امتى على اكتوبر ... و لا اعملها انا و اطب عليك

والله العظيم ماهي مجامله ولا غيره ... دي حقيقه وكان لازم الواحد يأكد عليها...

وبالنسبه للإنقضاض على أكتوبر في الأسبوع القادم سيتم غزو مدينة 6 أكتوبر (إن شاء الله) من ضلعي مربع الموز على الأقل إن لم تكن الأضلاع كاملة
ومش حنكلفك كتير هما بس فنجانين شاي في موفنبيك وبس ... الدنيا برد ياهندسه وصعب نقعد في الهوا ....

حكلمك بعد ماأحدد ميعاد مع كبير المموزين عشان أقلك إمتى بالظبط

قديم 18-12-2009, 07:50 PM
omarsami2009 omarsami2009 غير متواجد حالياً

omarsami2009 is a glorious beacon of lightomarsami2009 is a glorious beacon of lightomarsami2009 is a glorious beacon of lightomarsami2009 is a glorious beacon of lightomarsami2009 is a glorious beacon of light

أنا لسة راجع من السوق وفوجئت إن معظم الحاجات اللي هناك موديلات حديثة جدا بس المهم أنا شفت السينا 1400 و ال1600 سي س الحوض بتاع ال1600 صغير قوي على الماتور وشفت الفلشيا والابيزا والبونتو بس أكتر حاجة عجبتني السيتروين الاكسرا ال1600 سي سي عجبني شكلها وكمليتها وسعرها كان كويس بس مش عارف دي إيه نظامها في الصيانة وشوفت الاكسل والكسنت بس بصراحة حاسس إنهم ميجوش حاجة جنب السيترون يا ريت تقولوا إيه رايكم في العربيات دي واختار إيه فيهم

التعديل الأخير تم بواسطة omarsami2009 ; 18-12-2009 الساعة 08:20 PM
قديم 19-12-2009, 12:33 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

الاكسارا عليك و على ايمن عبد الرازق
كانت معاه ويوم ما غير جاب C4
ممكن تعمل موضوع في سيتروين و حتلاقيه يرد عليك
ده غير ان حتلاقي ليه مشاركات في قسم سيتروين عنها
وانا عموما حبعت له على البروفيل بتاعه
وعلى فكره سيتروين بطله العالم للراليات WRC
بس للاسف ملهاش حظ في مصر

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans