العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > سوبارو Subaru

قديم 10-11-2009, 07:23 PM
الصورة الرمزية lol
lol lol غير متواجد حالياً
من انا؟: كبير اخصائية ال getz
التخصص العملى: مدير تجارى لموزع معتمد هيونداى
هواياتي: cars- speed - swimming -computer

lol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant future
افتراضي رد: الى جميع مالكى سوباروووووووووووو فى مصر

موضوع جميل انا لما كنت قاعد فى اسكندرية لحد السنة اللى فاتت كان بيتفتح فرع لمبيعات سوبارو هناك فى داون تاون وكنت اعرف ساعتها الاستاذ محمد عبد اللطيف وعرفنى هو على الاستاذ احمد مش فاكر ايه بصراحة وكنت ايامها بدور على عربية كسر زيرو اجيبها لواحد قريبى المهم قابلت الرجل فى اسكندرية قبل افتتاح المعرض بكام يوم وكان فى هناك عربية تيست درايف وعمك احمد طلعها فى دماغى اجرب العربية
المهم اتفقت معاه انى اجيله فى يوم بليل عشان اخوكم مابيحبش يلعب فى النهار المهم روحت انا ومراتى وقابلت الراجل وخدنا العربية ركبت انا وكان هو جنبى ومراتى ورا
كانت العربية سوداء مانيوال 1500 هاتشباك 105 حصان (صافى ) تكيف فوجات زجاج كهرباء مرايات ضم abs كاملة من غير فاتحة سقف يعنى
المهم اول ماطلعت بالعربية حسيت بهيبة فظيعه لدرجة انى جبت التانى على 20 مكنش ال rbm وصل ل 2500 حتى لقيت عمكم احمد بيقولى ياباشا انت بتجرب عربية رياضية مش عادية امشى ومتقلقش رديت عليه بكسوف ومش عايز اقوله العربية تخض قلته انا بجرب العربية على كل حال حرق غيار وتقصير الغيار عايز اتفرج على العربية ورد فعلها ضحك وسكت
المهم قعدنا محتارين نطلع على فين فجه فدماغى انى اعزم مراتى والراجل على كابتشينو من اون زا رن وده مكانه فى الكيلو 16 او 17 الطريق الصحراوى يعنى قريب
المهم طلعت وبدأـ اخد العربية وبدأت فى حرق الغيارات واسمع صوت الموتور اللى يجنن بجد وبتفرج على تسارع غريب مشفتوش فى عربية ستوك ابدا
وقصدت انى اخد كام نقرة فى الطريق واتفرج على العربية عارف انت احساس الفار لما بيجى جنب الاسد ويقول واحد هايطلع عين امه النهارده كنت انا الفار والسوبارو الاسد ولا اتأثرت بالنقر حتى الملفات اللى موجوده منهم ملفين وحشين بعد اون زا رن اصلى بعد مشربنا قلت اجرب موضوع الثبات اللى فلقونا بيه ده المهم بعد اون زا رن فى كام ملف وحشين العربية اخدتهم على ثبات خرافى وكانت السرعة فوق ال 180 حتى الغرز تاكل الغرزة ومتحسسكش بالهوا
بجد عربية اكثر من جميلة
اللى يعيبها توكيل اسعاره تحسسك انك راكب شبح
وشكرا على الموضوع الرائع

live for nothing
die for something
قديم 11-11-2009, 10:44 AM
الصورة الرمزية dr_ahmed80
dr_ahmed80 dr_ahmed80 غير متواجد حالياً

dr_ahmed80 has a spectacular aura aboutdr_ahmed80 has a spectacular aura aboutdr_ahmed80 has a spectacular aura about

اخوانى مالكى سوباروووووو و الى كل من جرب السوبارو
اشكركم على تفاعلكم الجميل فى هذا الموضوع الشيق و فعلا انها حقا عربية محترمة و بعتذر بقى عن انى اقدر استمر فى الموضوع لظروف الشغل و العمل و الدكتوراه الله يقطعها بس بجد اى حد عاوز اى حاجة تخص السوباروووووو انا فى الخدمة
الى الاستاذ الصديق الى معاه سوبارو فيفيو العربية دى من اجمل العربيات الصغيرة الى ركبتها فى حياتى و الله مالهاش حل و الى مايعرفش العربية دى السعة اللترية للمتور اصلا هى 660 سى سى و طبعا علشان احنا فى مصر هنا محدش بيصدق فبيكتبوها 850 او 900 سى سى زى الماروتى علشان تعرف تبيعها و الا هيقولك راكب موتوسيكل العربية دى فيها طارة دريكسوين تجنن و فيها تسارع غريب جدا و بتعمل حولى 220 كيلو فى 10 لتر كنت بحط فيها بنزين و انساها كنت ايامها ساكن فى وسط البلد ممكن تركنها فى مكان و اى حتة و ربنا يبركلك فيها ان شاء الله
و ربنا يجعله عامر
قديم 11-11-2009, 03:34 PM
الصورة الرمزية elmanahry
elmanahry elmanahry غير متواجد حالياً

elmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond repute

دكتور احمد بتقول انك سقت السيارة من المنيا لمرسى مطروح ممكن اسالك انت ساكن فى المنيا ولا لا وعلى كل حال اشكرك جدا جدا على مشاركتك هذه الخبرة الرائعة والاسلوب الجميل التى سقت به الموضوع انا لا املك سيارة سوبارو ولكن امنية عندى ان امتلك سيارة اوتوماتيك سوبارو مستعملة او جديدة بسعر معقول ولكن يكون تسارعها مثل السيارة المانيوال او تقترب منها وشكرا جزيلا
قديم 12-11-2009, 03:13 PM
akramhasan akramhasan غير متواجد حالياً

akramhasan is on a distinguished road

السلام عليكم

اخى الدكتور احمد بارك الله فيم و حياك الله
انا اول مشاركه ليا فى المنتدى الجميل دا و انا قرات الموضوع و هوا فعلا موضوع جميل
انا اشتريت من يومين سوبارو امبريزا مونديل 1998 1600 سى سى
و ما شاء الله العربيه انا مبسوط منها اوى على الطريق و موتورها صوتو يجنن بصراحه و الثبات بقى مقولكش كانى راكب مرسيدس و الفتيس الاوتوماتك بتاعها تجميعه رههيب ما شاء الله العربيه فوق الممتازه
بس ان خايف من قطع الغيار بصراحه و ربنا يستر و انا ماشى فى ابلد دى
غندى سؤالين بعد اذنكم

العربيه الى معايا دى جر رباعى؟؟؟ يعنى الاربع عجلات شغالين على طول فى وقت واحد؟؟
فى زورار جمبى عند الفتيس مكتوب عليه AT
دا بيعمل ايه؟؟؟ لما بدوسه بينور فى الطابلون لمبه
تكيف العربيه دى ما شاء الله عليه ملوش تلاجه تلاجه تلاجه
انا سعيد انى بشارك معاكم اليوم و بارك الله فى كل الاعضاء و شكرا
قديم 14-11-2009, 02:50 AM
mohd_rafat mohd_rafat غير متواجد حالياً

mohd_rafat is on a distinguished road

لن أزيد كلمه عن الكلام الذي تفضلوا وقالوه الأعضاء المحترمين ... ولن أثري هذه السياره أكثر فإن مكانتها بين الكبار ...
وأرجو من الأعضاء التفاعل بشاكل دائم في هذا الموضوع لإستفاده الجميع وأشكركم جميعآ .
متابع وبشده ...

التعديل الأخير تم بواسطة mohd_rafat ; 14-11-2009 الساعة 02:54 AM