العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 22-12-2009, 03:57 PM
marmar9680 marmar9680 غير متواجد حالياً

marmar9680 is on a distinguished road
افتراضي رد: سوزوكى ماروتى سيارة الشعوب

انا عايزة اجيب عربية بس تكون بحالة كويسة جدا فى حدود 27 الف انا فكرت فى الماروتى علشان هيكون مودلها 2008 او 2009 بس انا سمعت عن اراء مؤيدة واخرى معارضة وانا بشتغل فى مدينة نصر وساكنة فى الزيتون واحيانا بيركب معايا 4 افراد باوزان متوسطة فهل الماروتى هتكون مناسبة ليا بس ايه نظام الفتيس انا سمعت انه تقيل وبيعض مع النقلات والعفشة بتعتها علشان انا عند الشغل فى جزء مكسر شوية والاتزان على الطريق يعنى ممكن تتقلب بيا انا واولادى
والا اجيب مستعمل زى(برايت العصفورة , شاريد, 128 ,اونو ) ولو عندك انواع اخرى قولى عليهابس الانواع ده كلها هتكون مشيت على الاقل 10 سنين يعنى هيكون فيها شغل وانا عايزة حاجها ماروحش بيها للميكانيكى كل شوية
انا معايا 127 موديل 83 بس حالتها مش كد كده فلو فكرت اظبط فيها كل حاجة تكلف كام تقريبا؟؟؟؟ ولو بعتهاعلى حالتها تجيب كام تقريبا؟؟؟؟؟
وانه افضل اودب الى معايا والا اشترى على اساس الى نعرفة احسن من الى مانعرفوش
ارجو الرد سريعا واسفة للاطالة

قديم 22-12-2009, 03:59 PM
marmar9680 marmar9680 غير متواجد حالياً

marmar9680 is on a distinguished road

وانا دلوقتى بحط بنزين 80 لل 127 فهل ده هينفع مع الماروتى والا كام والزيت نوعه ايه وبيتغير كل اد ايه؟؟؟
قديم 23-12-2009, 06:02 PM
الصورة الرمزية ابراهيم داود
ابراهيم داود ابراهيم داود غير متواجد حالياً

ابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafafery مشاهدة المشاركة

السلام عليكم اولا
ثانيا يا ريت يا جماعه حد يكون عندوا العربيه دي(سوزوكي ماروتي )ويقولي مميزاتها وعيوبها عشان هيا عاجباني قوي وان شاء الله هاجبها خلال شهرين بإذن الرحمن ومشكور لكل اللي موجوديني وانااول مره اشارك معاكم هنا وده شرف ليا
اخوكم _مصطفي سكر
استاز / مصطفى الماروتى مش وحشه وعلى قدر فلوسها وهى بتنذل بدون اى كمليات ولا حتى تسجيل قطع غيارها متوفره فى السوق بس توكيل مش اوى يعنى انصحك لو جبتها متعتمدش على اصلاح توكيل

قديم 23-12-2009, 06:07 PM

ابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة marmar9680 مشاهدة المشاركة

وانا دلوقتى بحط بنزين 80 لل 127 فهل ده هينفع مع الماروتى والا كام والزيت نوعه ايه وبيتغير كل اد ايه؟؟؟
استازه / مارمار حضرتك هى مع البنزين ال80 افضل من ال90 ومن ناحيه الزيت 2.5 كيلو وتغيره عند 2000 كم والكل بيفضل زيت اسو

قديم 23-12-2009, 06:31 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة marmar9680 مشاهدة المشاركة

انا عايزة اجيب عربية بس تكون بحالة كويسة جدا فى حدود 27 الف انا فكرت فى الماروتى علشان هيكون مودلها 2008 او 2009 بس انا سمعت عن اراء مؤيدة واخرى معارضة وانا بشتغل فى مدينة نصر وساكنة فى الزيتون واحيانا بيركب معايا 4 افراد باوزان متوسطة فهل الماروتى هتكون مناسبة ليا
حضرتك ياستازه الماروتى سعرها جديد من 35 الى 38 مش متاكد من السعر الحالى كام وبتنزل فاضيه وبدون تسجيل
بس ايه نظام الفتيس انا سمعت انه تقيل وبيعض مع النقلات والعفشة بتعتها علشان انا عند الشغل فى جزء مكسر شوية والاتزان على الطريق يعنى ممكن تتقلب بيا انا واولادى
اكيد حضرتك الفتيس افضل بكتير من ال 27 ومن ناحيه متزنه على الطريق متزنه بس مع زياده الحرص شويه فى الملفات والاماكن الى الطريق مش ممهمد فيها وبذات الطريق السريع وبذات فى الاماكن الى الطريق فيه علامات منخفضه من النقل الثقيل
والا اجيب مستعمل زى(برايت العصفورة , شاريد, 128 ,اونو ) ولو عندك انواع اخرى قولى عليهابس الانواع ده كلها هتكون مشيت على الاقل 10 سنين يعنى هيكون فيها شغل وانا عايزة حاجها ماروحش بيها للميكانيكى كل شوية
انا معايا 127 موديل 83 بس حالتها مش كد كده فلو فكرت اظبط فيها كل حاجة تكلف كام تقريبا؟؟؟؟ ولو بعتهاعلى حالتها تجيب كام تقريبا؟؟؟؟؟
وانه افضل اودب الى معايا والا اشترى على اساس الى نعرفة احسن من الى مانعرفوش
ارجو الرد سريعا واسفة للاطالة
ممكن حد من الاخوه الى فى الموقع يفيدك فى السؤال ده لان خبرتى فيه قليله
وانا عندى ماروتى 2008 ببيعها لظروف بس انا شريها قسط بنكى

الكلمات الدليلية
سوزوكى, ماروتى, maruti, suzuki