العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 25-08-2009, 07:51 PM
الصورة الرمزية هيثم شاهين
هيثم شاهين هيثم شاهين غير متواجد حالياً
هواياتي: بحب السيارات

هيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سير الكاتينه اتقطع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

الحمد لله يا هيثم
بس انا كان قلبي حاسس انها حتبقي بسيطه مش عارف ليه
و الحمد لله ظني في محله
اهتم بتغيير السير بعد كده و بطل طناش في الحاجات المهمه دي
الحمد لله ومفبش طناااااااااااااااااااش بعد كده شكرا يا حازم
قديم 25-08-2009, 07:53 PM

هيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

الحمد لله يا حازم انها جت على قد كده واكيد انت مش هتنسى الموضوع تانى ابداً ولا احنا كمان ptmnlo123per1127
انا السير عندى داخل فى 45 الف لما الحق اغيره انا كمان

الحد لله و مفيش نسيان تانى ابدا
الحق و غيرة بسرعه انت كمان يا وائل ربنا يسترها
قديم 25-08-2009, 11:30 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

انا لسه قاري الموضوع دلوقتي ...
طبعا بخبراتي الميكانيكيه الواسعه كنت حفيدك اوي جدا جدا لو كنت قريت الموضوع بدري ptmnlo123per1117
لكن الاساتذه قامو بالواجب و زياده ...
بس هو طول عمري اسمع ان الناس تتطنش حاجات كتير في العربيه و حاجات تتساب لحد ما تبوظ .. حتى الزيت ممكن تتأخر في تغييره طالما لزوجته و لونه كويسين ...
الا سير الكاتينه ده ... البعبع ...
الحمد لله لسه مغيره من 7 الاف كم مع الشداد و البليه عند صيانه ال 60 الف
بقالي 12 سنه ملتزم بالصيانه مع الوكيل ..
لكن بعد ما قريت ردود الناس ( صبابات وسوست وكرنك مع إن عمري ما كان عندي كرنك ... وكلام كتير كده ) قلقت بصراحه وشكلي حتمرد على الوكيل ... وأطلب تغيير السير كل 10 الاف ptmnlo123per192

بس الحمد لله انها جت على اد كده ....
قدر ولطف ..
واسف على الاطاله يا هيثم ...
قلت اعوض التأخير في الرد .. بالاطاله في السرد ptmnlo123per1127

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 26-08-2009, 03:30 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

انا لسه قاري الموضوع دلوقتي ...
طبعا بخبراتي الميكانيكيه الواسعه كنت حفيدك اوي جدا جدا لو كنت قريت الموضوع بدري ptmnlo123per1117
لكن الاساتذه قامو بالواجب و زياده ...
بس هو طول عمري اسمع ان الناس تتطنش حاجات كتير في العربيه و حاجات تتساب لحد ما تبوظ .. حتى الزيت ممكن تتأخر في تغييره طالما لزوجته و لونه كويسين ...
الا سير الكاتينه ده ... البعبع ...
الحمد لله لسه مغيره من 7 الاف كم مع الشداد و البليه عند صيانه ال 60 الف
بقالي 12 سنه ملتزم بالصيانه مع الوكيل ..
لكن بعد ما قريت ردود الناس ( صبابات وسوست وكرنك مع إن عمري ما كان عندي كرنك ... وكلام كتير كده ) قلقت بصراحه وشكلي حتمرد على الوكيل ... وأطلب تغيير السير كل 10 الاف ptmnlo123per192

بس الحمد لله انها جت على اد كده ....
قدر ولطف ..
واسف على الاطاله يا هيثم ...
قلت اعوض التأخير في الرد .. بالاطاله في السرد ptmnlo123per1127
قدر الله وما شاء فعل والحمد لله على كل حال
بس والله الموضوع مش موضوع طناش ولا حاجه المشكله هى انى مكنتش متاكد من ميعاد تغييرة لحد ما اتقطع لوحده
بس خلاص من انهارده انا كاتب بالورقه و القلم كل مواعيد الصيانه ( مش كده صح برده )
قديم 07-09-2009, 03:45 PM
aescorc aescorc غير متواجد حالياً

aescorc is on a distinguished road

يا ترى ترس الكرنك ايه مشكلته
كان فيه اسنان مكسورة و لا ايه؟
أنا عندى سير الكاتينة نفس النوع راكب فى فيات 131 و غيرته من سنة و بعد 3000 كم قطع و لسه مغيره ثانى من يومين
فيا ترى ايه اللى بيخليه يقطع بسرعة كده؟

التعديل الأخير تم بواسطة aescorc ; 07-09-2009 الساعة 03:47 PM

الكلمات الدليلية
شاهين, فيات, سير الكاتينة