العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 25-08-2012, 12:21 AM
micfid.999 micfid.999 غير متواجد حالياً

micfid.999 will become famous soon enough
افتراضي اي حد بيفهم في كهربا العربيه يدخل انا خلاص بهيس يا جدعان

يا جماعه انا مبقتش فاهم حاجه
انا الي بيحصل معايا حاجه كده زي التهيس بالضبط
العربيه بتتاخر في الدواره جامد جدا وبعدين لوشلت رجلك من علي الدواسه بتاعت البنزين انسي العربيه تبطل وبعدين اطلع يا معلم تمام بس حاول تمور العربيه تبطل وتتاخر في الدواره تاني وبعدين تتدور واي تموير تبطل مقرفه جدا بصراحه
بلاحظ العربيه بتنتش ان تقطيع خفيف قوي لازم تاخد بالك عشان تحس بيه .
المهم انا كنت بظبط الفلتر بتاع الكربراتير وبعدين بدور العربيه مش بتدور اعمل بق بطل مش عايز تتدور ....اضغط علي سلك بتاع الاسبلتير مفيش خالص طب اعمل ايه بق يا جدعان فا وصلت للموبينه بتاعتي "الكتروني " لقيتها سخنه جدا المهم معملتش حاجه غير رجعتها مكانها اشغل العربيه 100% شغال جامد جدي :D
بعد يوم واحد احتجت اني اغير خرطوم فلتر الهواء بتاع العمه بتاعت الكربراتير فا بعد ما غيرته ادور العربيه تتدور ولو شلت رجلك تبطل بس تدور بعد دعاء الميتين
اظبط فيها بق مفيش خالص اخلع الموبينه اشوفها القيها مولعه وسخنه احاول فيها زي المره الي فاتت مفيش برضو تتاخر في الدواره وتبطل لما تمور العربيه وتنتيش غريب والعربيه زفت انا اتعقد بجد انا حاسس اني راكب 125

حد فاهم حاجه يا جدعان
قديم 26-08-2012, 04:58 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اي حد بيفهم في كهربا العربيه يدخل انا خلاص بهيس يا جدعان

يعنى

انا معرفش فى الشاهين بس الجزء المسئول عن الايدل سواء كان صمام ايدل او انوماتيك شوك فهو و الله اعلم السبب

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 26-08-2012, 08:51 AM
micfid.999 micfid.999 غير متواجد حالياً

micfid.999 will become famous soon enough

دي شاهين عاده
قديم 26-08-2012, 12:32 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

انا مش قصدى على الفتيس
انا اقصد الجزء المسئول عن الايدل ( ظبط الهوا فى وضع السلانسيه ) سواء كان صمام ايدل او انوماتيك شوك ( حاجة راكبة على بوابة الهوا )

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا

الكلمات الدليلية
موبينه, شاهين