العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 26-11-2009, 08:31 PM
فادى فادى غير متواجد حالياً

فادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: التفاصيل الكاملة لأرخص سيارة في مصر مصريه100/100

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EgyZizo مشاهدة المشاركة

معلش يعنى ، ازاى مصرية 100% ؟؟
هى مصر بقت بتصنع مواتير؟
مصر بتصنع مواتير من زمان, و عندك معظم الأتوبيسات المصرية و سيارات النقل و الجرارات محركاتها مصرية, و تصدر للخارج (و كذلك الشاسيهات تصنع بمصر),
فى مجال محركات البنزين كان محرك ال1500 (التى زودت به نصر 125 و نصر بولونيز) يصنع كاملا فى مصر فى نفس مصنع حلوان للمسبوكات, و اشتهر وقتها بمصنع ال1500, و لو فتحت اى عربية 125 من انتاج نصر و بعض سيارات البولونيز هتلاقى المحرك محفور عليه (نصر 1500) .

أخر مواضيعى :
اختبار الفيات برافو 120 حصان تى جيت.

وداعا يا ايها الصقر الجسور
قضيت معكى أحلى ايامى.

فيات برافو مرحى مرحى
قديم 27-11-2009, 10:28 AM
Dr/Mohammed Dr/Mohammed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بكليه الطب

Dr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant future

ياجماعه انا شوفت العربيه دي ماشيه علي الطريق علي المحور
لو اقولكم دي كانت بجد نمله في وسط الطريق
انا فضلت ماشي جمبها بس وبضحك ومش قادر ابطل ضحك بجد شكلها غريب قوي حسيت نفسي ماشي في الهند
بس حسيتها ورقه وكمان كاوتشها صغير قوي ورفنوع كده
ههههههههههه
لا بجد 25 الف كتير عليها جدا
اصل ال 25 الف مش قليلين
ده انا اجيب 128 مستعمل واعين الباقي احسنلي

اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله
قديم 27-11-2009, 10:31 AM
Dr/Mohammed Dr/Mohammed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بكليه الطب

Dr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant future

مثبت سرعه و فتحه سقف

ياريت يحطوها
ههههههههههههههههههههه

اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله
قديم 02-12-2009, 05:03 AM
EgyZizo EgyZizo غير متواجد حالياً

EgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فادى مشاهدة المشاركة

مصر بتصنع مواتير من زمان, و عندك معظم الأتوبيسات المصرية و سيارات النقل و الجرارات محركاتها مصرية, و تصدر للخارج (و كذلك الشاسيهات تصنع بمصر),
فى مجال محركات البنزين كان محرك ال1500 (التى زودت به نصر 125 و نصر بولونيز) يصنع كاملا فى مصر فى نفس مصنع حلوان للمسبوكات, و اشتهر وقتها بمصنع ال1500, و لو فتحت اى عربية 125 من انتاج نصر و بعض سيارات البولونيز هتلاقى المحرك محفور عليه (نصر 1500) .
شكراً على المعلومات القيمة ..
قديم 02-12-2009, 05:43 AM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr/Mohammed مشاهدة المشاركة

ياجماعه انا شوفت العربيه دي ماشيه علي الطريق علي المحور
لو اقولكم دي كانت بجد نمله في وسط الطريق
انا فضلت ماشي جمبها بس وبضحك ومش قادر ابطل ضحك بجد شكلها غريب قوي حسيت نفسي ماشي في الهند
بس حسيتها ورقه وكمان كاوتشها صغير قوي ورفنوع كده
ههههههههههه
لا بجد 25 الف كتير عليها جدا
اصل ال 25 الف مش قليلين
ده انا اجيب 128 مستعمل واعين الباقي احسنلي
انت متأكد ان هي العربيه ؟
و حلوه كلمه رفنوع دي ههههههههههههه
بجد يا دكتور دمك زي العسل