العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 22-04-2012, 08:54 PM
cars admire
Guest

افتراضي رد: زيوت ليكوي مولي اصبحت مضروبة وعن تجربة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hakam مشاهدة المشاركة

اولا وقبل كل شيئ اقسم لكم جميعا اخواني الاعزاء بالله ان هذه تجربة شخصية وان ما اقولة لافادة الاخرين وليس للتشهير لاني اعلم قول الله عز وجل " يا أيها الذين آمنوا إن جاءكم فاسق بنبأ فتبينوا أن تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم نادمين " صدق الله العظيم

اليكم التفاصيل :
انا اشتريت الجركن الازرق ابو 120 جنية من مركز اسمه اوتو سكان في شارع الكشافة في الدقي ودي تاني مرة اروح هذا المركز للشراء اولا شكل الجركن اصبح رديئ ومش معقول الالمان يعملو عبوه بهذه الردائة وكمان شريط بيان مقياس العبوه معوج وشكلة حقير جدا ولما جربناه هذه المرة الميكانيكي نفسة لاحظ تغير خامة الزيت وكمان كلمة made in germany مبقتش موجودة على العبوة بنفس الشكل الاول وحل محلها كلمة صنع في المانيا باللغة العربية وكمان الجركن مش متبرشم زي الاول يادوب الغطاء بس متبرشم زي عبوة الحاجة الساقعة البلاستيك ولا يوجد برشام ورق الفويل او اي برشام كما في العبوة قبل ما يضربوها
انا عن نفسي معرفش مين السبب في هذا الغش هل الوكيل في مصر ولا مركز اوتو سكان كموزع ... بجد انا زعلاااااااااان جدا على هذا الزيت اللي ملحقش حتى ياخد مركز منافس في مصر بسبب الغش والطمع
ولكن اخيرا اذكرهم بقول النبي عليه الصلاة والسلام " من غشنا فليس منا ، والمكر والخداع في النار " صدق رسول الله صلى الله عليه وسلم
ارجو من الافادة للجميع وارجو من الجميع التصدي للغش التجاري خاصة وانه يعود بالضرر البالغ على السيارة التي هي مصدر رزق لكثير من الناس واستنزاف لاموالنا التي يعلم الله عز وجل مدى جهدنا للحصول عليها
واخير ااعتذر على الاطاله
:w6w2 00504112245306e:w6w200504 112245306e:w6w20050411224 5306e
:09 0104~384::090 104~384:
قديم 22-04-2012, 09:38 PM
khaabas khaabas غير متواجد حالياً

khaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond repute

السيراتيك مضروب برده ولا ايه النظام لانى جبت ازازة سيراتيك ههههه وخايف اجربها بعد المواضيع دى
قديم 08-05-2012, 04:29 PM
hakam hakam غير متواجد حالياً
من انا؟: مدير وشريك بمكتب محاسب قانوني بوسط القاهرة
التخصص العملى: محاسب قانوني وخبير ضرائب
هواياتي: كرة القدم ( زملكاوي) والقرأة

hakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazen mazen مشاهدة المشاركة

الخوف تكون بدأت حرب تكسير العظام
ياريت اداره المنتدى تنظر فى مثل هذه المواضيع او تمنعها نهائيا
اخي الكريم ... لاداعي للتلميح الى اني اقول او ادعي كذب على زيوت ليكوي مولي لاني في اول الموضوع اقسمت بالله انها تجربة شخصية وعملية وان مازاد من شكي ان العبوة غير مبرشمة فهل يعقل ان شركة المانية لا تقوم بوضع برشام على منتجها دا زيوت التعاون بتكون مبرشمة
نقلت للاخوة تجربتي لعلهم يستفيدو ولعل الوكيل يبحث عن الذي قام بعملية الغش فانا لم اجزم بان الوكيل هو من قام بالغش ربما يكون الموزع الذي اشتريت منه
قديم 08-05-2012, 04:42 PM
magdy m.s magdy m.s غير متواجد حالياً

magdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hakam مشاهدة المشاركة

اولا وقبل كل شيئ اقسم لكم جميعا اخواني الاعزاء بالله ان هذه تجربة شخصية وان ما اقولة لافادة الاخرين وليس للتشهير لاني اعلم قول الله عز وجل " يا أيها الذين آمنوا إن جاءكم فاسق بنبأ فتبينوا أن تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم نادمين " صدق الله العظيم

اليكم التفاصيل :
انا اشتريت الجركن الازرق ابو 120 جنية من مركز اسمه اوتو سكان في شارع الكشافة في الدقي ودي تاني مرة اروح هذا المركز للشراء اولا شكل الجركن اصبح رديئ ومش معقول الالمان يعملو عبوه بهذه الردائة وكمان شريط بيان مقياس العبوه معوج وشكلة حقير جدا ولما جربناه هذه المرة الميكانيكي نفسة لاحظ تغير خامة الزيت وكمان كلمة made in germany مبقتش موجودة على العبوة بنفس الشكل الاول وحل محلها كلمة صنع في المانيا باللغة العربية ؟وكمان الجركن مش متبرشم زي الاول يادوب الغطاء بس متبرشم زي عبوة الحاجة الساقعة البلاستيك ولا يوجد برشام ورق الفويل او اي برشام كما في العبوة قبل ما يضربوها
انا عن نفسي معرفش مين السبب في هذا الغش هل الوكيل في مصر ولا مركز اوتو سكان كموزع ... بجد انا زعلاااااااااان جدا على هذا الزيت اللي ملحقش حتى ياخد مركز منافس في مصر بسبب الغش والطمع
ولكن اخيرا اذكرهم بقول النبي عليه الصلاة والسلام " من غشنا فليس منا ، والمكر والخداع في النار " صدق رسول الله صلى الله عليه وسلم
ارجو من الافادة للجميع وارجو من الجميع التصدي للغش التجاري خاصة وانه يعود بالضرر البالغ على السيارة التي هي مصدر رزق لكثير من الناس واستنزاف لاموالنا التي يعلم الله عز وجل مدى جهدنا للحصول عليها
واخير ااعتذر على الاطاله
ماذا عن تاريخ الانتاج + تاريخ انتهاء الصلاحية ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
قديم 09-05-2012, 11:41 AM
الصورة الرمزية mody112
mody112 mody112 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
هواياتي: قيادة السيارات -تجميع معلومات عن السيارات

mody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud of

يا شباب كان فى موضوع طويل جدا عن زيوت ليكوى مولى هنا فى المنتدى ولكن تم غلقه وانا شخصيا كان لى تجربه مريره مع زيوت ليكوى مولى ونقلتها فى الموضوع الخاص به وانا اعتقد ان سبب غلق الموضوع هو كثرة الشكوى فى الفترة الاخيره من زيوت ليكوى مولى والله اعلم

الكلمات الدليلية
ليكوى مولى, liqui moly