العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 06-06-2012, 05:33 PM
fourseasons fourseasons غير متواجد حالياً

fourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الناس اللي حاطة صورة شفيق في التوقيع، ممكن تقنعوني مأيدينه ليه؟؟؟؟؟

هما اهل الخير بعد ما طلعوا مرسى من السجن يوم 28 يناير ازاى خلوه يتصل بقناة الجزيره و الاتصالات كانت مقطوعه ؟؟

يا رب انصر مصر و لم شمل المصريين
قديم 06-06-2012, 05:37 PM
fourseasons fourseasons غير متواجد حالياً

fourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond repute

سؤال خبيث حبتين؟!!!!

يا رب انصر مصر و لم شمل المصريين
قديم 06-06-2012, 06:11 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة man2731212 مشاهدة المشاركة

بقا هو عشان يعني انا خايف ان الاخوان تبقي زي الحزب الوطني.. أقوم انا انتخب الحزب الوطني نفسه
شفيق غير منتمى لاى حزب فهو مستقل واقف بطوله. وأنا متأكد أنه لن يقوم بإنشاء حزب ليكون له رئيسا أو حتى عضوا فيه. وأنا متأكد كذلك أنه ذكى كفاية أنه مش يستعين بأى من اعضاء الحزب الوطنى لانه مش عاوز قلق. أما مرسى فهو جاى لنا وهو فعلا رئيس حزب. هتقول لى هيستقيل، هقول لك وهل هيستقيل من جماعة الأخوان. تغير الجلد أرحم عند الأخوانى من ترك الإخوان أو الخروج عليهم. أنت شفت بنفسك أبو الفتوح الذى ترك الأخوان ما زال يحمل أفكارهم وتواجهاتهم وإن كان بشكل متفتح أكثر وهذا ما كان يعجبنى فيه وكنت أتمنى أن تكون الإعادة بين حمدين و أبو الفتوح. كانت ستكون مبارة القرن. وهذه واحدة

والثانية :: إن شفيق رجل بيهتم بنفسه وسمعته وتاريخه ( متفاخر بنفسه جدا وبإمكانياته) ومثل هذا الرجل لا يضحى بتاريخه وسمعته من أجل أخر علشان كدة هو مش يعرف أبوه فى الشغل. لكن مرسى دائما هتكون فكرة أخوانى وغير إخوانى مسيطرة عليه. وفكرة تأمين الأخوان من غدر الزمان شئ يسعى إليه.

هقول لك حاجة تضحك عليها. فى الشغل عندى مش كان فى غير واحد فقط منتمى للإخوان بالقلب ولم يكن مطلق للحيته. والأن بعد دخول الأخوان للبرلمان زاد هذا العدد إلى ما يقرب من 5. وأخر واحد منهم جاء بلحيتة بعد إجازة فأخد البعض يمازحه إنه ماشى مع اللى يكسبة وكده يعنى. فرد ضاحكا " لا ده أنا أخوانى من زمان بس كنت مخبى علشان الظروف". الكل سيريد الإنتماء لهذه الجماعة والدخول تحت عباءتها وأنا أن متأكد ان سواء الأخوان او الحرية والعدالة هيرحبوا بكل منضم جديد لان هذا يعنى فى الإنتخابات القادمة لن يحملوا الهم أن يخرج واحد مثل حمدين صباحى أو ابو الفتوح ليقلب لهم حسابتهم الإنتخابية فأرجلهم ستكون مثبته فى الأرض وأعدادهم تتضاعف وستجد الثوار والليبرالين هم الأقلية. وإن غدا لناظريه قريب.

يجب أن يكون هناك توازن قوى يا أخى ليس كل شئ فى يد الأخوان بدلامن أن نقول جميعا " فيك الخصام وانت الخصم والحكم".
قديم 06-06-2012, 06:12 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fourseasons مشاهدة المشاركة

هما اهل الخير بعد ما طلعوا مرسى من السجن يوم 28 يناير ازاى خلوه يتصل بقناة الجزيره و الاتصالات كانت مقطوعه ؟؟

تصدق أنى عمرى ما فكرت فى الموضوع دة؟
قديم 06-06-2012, 06:17 PM
الصورة الرمزية Elsebily
Elsebily Elsebily غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Communication engineer
هواياتي: Playstation 3

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of

بص والله العظيم انا يمكن من اكتر الناس اللي تاعبنين في الموضوع ده بس انسي بجد متتعبش نفسك وتضيع وقتك عالفاضي والله خساره فيهم الكلام وعامة الموضوع مبقاش فكرة شفيق ولا مرسي فكرة اني الكل اضحك عليه وامبارح مساعدين الوزير خدوا براءه والنهارده ظباط كرداسه وامبابه خدو براءه يعني مبقاش فكرة شفيق ولا منصور ثم انا هقولكم كلمه قلهالي واحد من قوات المسلحه وبصراحه الكلمه دي عجبتني جدا ومقتنع بيها لابعد الحدود قالي اني الثوره دي منجحتش من البدايه اصلا ومفيش ثوره لاني الجيش مسقطش والمؤسسه العسكريه هتفضل موجوده ايا كان الكلام ده طبعا هيزعل الناس اللي واخده مقلب في الجيش بتاعها ومحدش يقولي الجيش ده ابني وابنك واخويا واخوك والجو ده لاني مش طايق الكلام ده وعامة كل اللي عاوز اقوله اني ناس كتير قوي قوي قوي في البلد دي كيفت نفسها علي نظام العبوديه ومرتاحه كده واللي عاوز يدور علي شوية كرامه والجو ده يسافر علي اي بلد بره ويريح دماغه لاني بجد انا تقريبا مقاطع نص عيلتي بسبب موضوع شفيق ده فسيبو الناس كده كده هما مش هيغيروا فكرهم

You are my City My only City
You make me happy when skies are grey
You'll never know just how much I love you So please don't take my City Away