العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 05-02-2009, 04:07 AM
محمد_فراج محمد_فراج غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد فراج
التخصص العملى: مجال البصريات
هواياتي: سباحه وسيارات

محمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these parts
افتراضي رد: نوبيرا ولا لانوس ولا فيرنا

وبما انك ترحب بالنقاش ولا تقبل النقد اذا يا بوب لاتنقد الاخرين وده كلامك مش كلامى
قديم 05-02-2009, 04:14 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

طب مش تقول انك بتتكلم عن بورسعيد يا محمد باشا
عموما كلامي دا لو تلاحظ حتلاقي فيه كلام عن المنطقه الحره
مواتير نوبيرا 2 اللي انا شفته هناك منها 1600
اللي شوفته 1500 كانت النوبيرا 1
و عموما انزل الصالات عندك و اسأل حتلاقيها 1600
و لو حتشتري هات النوبيرا 1 احنا جايبين واحده و حالتها نضيفه اوي
و احلي من اللانوس ميت مره

حـازم خـضـر

قديم 05-02-2009, 04:19 AM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد_فراج مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يا جماعه بعد الكلام اللى انتم قلتوه ده انا مقدرش ازعل ومشكورين جدا على معلوماتكم بس انا برده زعلان منك يا بوب وانا من بورسعيد ف النظام عندنا هنا مستورد من الخارج عندنا عربيات مش عندكم لان نظام المنطقه الحره يسمح لنا بكده وانا جربت النوبيرا وقلت ده رايى مش معلومه يعنى فى معلومه تكون
( دى هى هى دى بس اكبر منها شويه ) طبعا لا ههههههههههههههههههه بس المهم انا سقتها مستمتعتش بسواقتها واللى عندنا فعلا اتأكدت فى لانوس موديل 2002 كورى ودى اخر حاجه شفتها وكمان فى نوبيرا 1500 cc اذن اختلاف الرأيى والمواتير لا يفسد للود قضيه ومع الاسف ومع الالم انا قررت عدم دخول المنتدى فتره بس لما فتحت وشفت الردور الجميله قلت انا عمرى مهتأخر يوم عن المنتدى ومتزعلوش منى اقول تانى انا من بورسعيد ومعندناش نظام المصرى هنا كله كورى عدا التاكسى الفيرنا فيفي هندى والله اول مره اعرف بس حرام تكون العربيه دى هندى الى حد ما جميله وانا والله قلت رايى الشخصى عن تجاربى واسف اذا كنت سويت خلاف مع احد بدون قصد
محمد باشا زعلان منى ليه بس انا والله كنت بهرج ومقصدش انى اضايقك خالص والله
بس انا كنت هجيب نوبيرا وان معاقين وكانت 1600 (انا مكنتش متابع النوبيرا 1 اللى اعرفه انه فيه منها 1600 و2000)لكن مكنتش اعرف انه فيه منها 1500
واللانوس يا باشا اخر الكورى كان سنه 2000 فى القاهره برضه انا معرفش عندكوا ايه
بس على فكره اللى سارى على القاهره سارى على بقيه البلاد يبقى معلوماتى مفيهاش نقص ولا حاجه
واديك شفت ان الفيفا طلعت هندى زى ما قلتلك على العموم يا باشا الاختلاف لايفسد للود قضيه وانا ارجو انك متكونش زعلان منى وانا بعتذرلك لو كنت زعلان منى
اخوك بوب

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 05-02-2009, 08:27 PM
محمد_فراج محمد_فراج غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد فراج
التخصص العملى: مجال البصريات
هواياتي: سباحه وسيارات

محمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these parts

يا بوب انا مقدرش ازعل منك بعد الكلام ده والعربيات اللى فالقاهره غير اللى ف بورسعيد ومتفرقش كويس انها جت ف 100 cc مش قضيه ويا حازم باشا نوبيرا او لانوس معدتش تفرق انا عايز اجيب عربيه مصفحه حاجه كده 5000 cc دى مش عربيات ومحدش يكون زعلان منى انا مقدرش ازعل احد منى وكلامكم على راسى ptmnlo123per112
قديم 05-02-2009, 09:22 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد_فراج مشاهدة المشاركة

هههههههههههههههههه مشكور سام رام بس اللانوس مش شبه المكواه
بس

عربيتك بالله عليك مش شبه المكواه بس عربيه بسم الله ماشاء الله جميله جدا ربنا يباركلك فيها
يا ريس كل العربيات شبه المكواه

المكواه بترش ميه على الهدوم و العربيات بترش ميه على الازاز
المكواه شكلها انسيابي و العربيات كمان
المكواه بتكوي الهدوم و العربيات بتكوي الجيوب
المكواه بتسخن والعربيات كمان والاتنين مينفعش يشتغلو الا لما يسخنوا كويس ولو سخنوا اوي بيوظوا ... و الاتنين عندهم مؤشر حراره
المكواه بنزودلها مياه و العربيات كمان
و الاتنين لو كبست عليهم كتير يحرقو
المكواه شاسيه حديد و بودي فبر و العربيات شاسيه حديد و بودي الفبر اجدع منه
الاتنين ممكن تشتريهم كاش او قسط
الاتنين بيمشوا لقدام ولورا
الاتنين ممكن تسوقهم بايد واحده

وفي الاخر الاتنين بيدوسوا ... بس المكواه بتدوس الهدوم وهي فاضيهptmnlo123per1147

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &