العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 31-05-2012, 06:03 AM
vissionplus3 vissionplus3 غير متواجد حالياً

vissionplus3 is on a distinguished road
افتراضي بفكر اشتري اسبيرانزا 516 مستعملة ؟

السلام عليكم ...ازيك يا جماعة .....

كنت بفكر اشتري عربية مستعملة .....وان شاء الله دي اول عربية ليا ........انا مش بسافر كتير يعني عربية جوة البلد اكتر منها برة البلد ....بس كنت محتاج عربية عائلية وقت السفر.

لاقيت ان الاسبيرانزا a516 افضل سيارة في رانج الفلوس اللي معايا حوالي (رانج 45 الف)يعني لاقيت انها ممكن تجيب موديل 2008/2009 تقريبا

فكان ليا استفسار عندكوا....بما انكم انتوا اهل الخبرة في العربية
اية رايكم في العربية ...ينفع اجيبها مستعملة ولا لازم زيرو....لان ناس كتير بتقولي هات فيرنا او لانوس احسن وابعد عن الصيني ....بس انا مش بسمع الا من اللي مجرب ..عشان كدة عايز اخد نصيحتكوا......

وياريت اية الحاجات اللي اخد بالي منها وانا بشتري العربية دي ....ويا تري انزل اشتري من السوق ..ولا مواقع افضل ولا اية ...لان لسة خبرتي ضعيفة..بحاول ازودها من المواقع المحترمة زي الموقع دة

واخيرا لو في حد هنا من اصحاب العربية معاه عربية كويسة وعايز بييع يقولي .....
وشكرا ليكم مقدما

قديم 31-05-2012, 10:06 AM
fourseasons fourseasons غير متواجد حالياً

fourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بفكر اشتري اسبيرانزا 516 مستعملة ؟

والله يا باشا هيا العربية حلوة الحمد لله لحد دلوقتى معايا بس انا استخدامى ليها السفر اكتر من وسط البلد.....بس هى مش وحشة وسط البلد لاكن هيا حجمها كبير شوية.وعلى الطرق السريعه و حش بسم الله ما شاء الله 160 ولا كأنك ماشى.فهى عربية جميلة على الطرق السريعة عشان عفشتها الرياضية,لاكن فى المطبات و الحفر غلسة حبتين عشان عفشتها الناشفة......وبالنسبة للمستعمل انا و الله كنت شاريها زيرو و معرفش حالة المستعمل منها ايه لاكن اعتقد ان فى ناس محافظة جدا على عربيتها اى كان نوعها.وارجوا ان اكون افدتك

يا رب انصر مصر و لم شمل المصريين
قديم 31-05-2012, 10:10 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

انا كانت معايا ال516 فترة وبعدين جبت التيجو

ال516 عربية قوية ورفاهية عالية

اهم حاجة وانت بتشترى المستعمل

تكون من صاحبها الاساسى يعنى اسمه فى الرخصة

وتكون بدوكو المصنع

وحالتها كويسة والعداد مش ماشى كتير

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 31-05-2012, 10:56 AM
كيا سيفيا كيا سيفيا غير متواجد حالياً

كيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond repute

mhamdy75
بعد التحيه.....
كلامك 10/10 ومايؤكده هو سابق امتلاكك للعربيه
قديم 31-05-2012, 02:10 PM
vissionplus3 vissionplus3 غير متواجد حالياً

vissionplus3 is on a distinguished road

تسلمولي علي المرور ي جماعة ......طيب بالنسبة لرنج الفلوس دة يجيب حاجة كويسة ولا اية
منتظر باقي مشاركات ملاك العربية