العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 22-09-2012, 10:49 PM
simsim1996 simsim1996 غير متواجد حالياً

simsim1996 will become famous soon enough
افتراضي رد: الحمد لله استلمت لانوس 2013 استفسار عن الريموت بتاع الانذار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بلاشانت مشاهدة المشاركة

لا مش هتخرج من الضمان روح توكيل وولف الى فى سوق القنال وهما هيظبطولك الحاجات الناقصه فى ربع ساعه
ربنا يطمنك ياباشا انا كنت متضايق جدا من عدم االاستفاده من كل مميزات جهاز الانذار خاصة حكاية رفع الزجاج دى مهمه جدا علشان اللى بينزل وينساه مفتوح وبرضه تشغيل الانذار مع فتح الشنطه انت عارف بقى الشنطه بيبقى فيها حاجات مهمه جدا خاصة الكوريك
قديم 24-09-2012, 10:14 AM
asom_6 asom_6 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس مدنى

asom_6 is a jewel in the roughasom_6 is a jewel in the roughasom_6 is a jewel in the roughasom_6 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة simsim1996 مشاهدة المشاركة

ربنا يطمنك ياباشا انا كنت متضايق جدا من عدم االاستفاده من كل مميزات جهاز الانذار خاصة حكاية رفع الزجاج دى مهمه جدا علشان اللى بينزل وينساه مفتوح وبرضه تشغيل الانذار مع فتح الشنطه انت عارف بقى الشنطه بيبقى فيها حاجات مهمه جدا خاصة الكوريك
رفع الزجاج محتاج أنك تركب وحدات رفع مش مجرد تفعيله من جهاز الأنذار .... كمان فتح الشنطة بيحتاج قطعة أسمها جريدة سنتر أو صباع سنتر

أأظماء وأنت العذب فى كل مورد ..... وأظلم فى الدنيا وأنت نصيرى
قديم 24-09-2012, 11:30 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asom_6 مشاهدة المشاركة

رفع الزجاج محتاج أنك تركب وحدات رفع مش مجرد تفعيله من جهاز الأنذار .... كمان فتح الشنطة بيحتاج قطعة أسمها جريدة سنتر أو صباع سنتر

الف شكر ياباشا على الرد انا كنت النهارده عند شركة عبر البلاد وكيل جهاز وولف فى سوق القنال علشان اشترى ريموت احتياطى وفعلا قالوا لى نفس الكلام وانا كنت سألت من يومين فى مصنعهم فى 6 اكتوبر عن تركيب الحاجات دى قالوا لى مفيش مشاكل بالنسبه لتوصيل جهاز الانذار بالشنطه (علشان السرينه تشتغل لو الشنطه اتفتحت مش علشان افتح الشنطه بواسطة الريموت) ومن غير ما يخرجنى من الضمان انما رفع الزجاج وتركيب الروافع فهيخرجنى من الضمان فقلت الاول هابقى اسأل فى التوكيل وانا باعمل صيانة الـ 3 شهور وهاشوف هايقولوا ايه الاول
قديم 24-09-2012, 11:48 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asom_6 مشاهدة المشاركة

بالظبط كده .. كل العربيات بتنزل بمفتاح ريموت ومفتاح أسبير عادة ... بس ممكن تبرمج ريموتات تانية على نفس جهاز الأنذار ... ياريت لوحد يعرف مكان نشترى منه الريموت الفرط ده يقولنا وربنا يكرمه ويبقاله كل ال
دول ياباشا الريموتات الفرط من عند عبر البلاد اللى خلف سوق القنال سعر الريموت 50 جم الناس هناك زى العسل وعندهم ورشة وكان عايز يبرمجه لى بس انا ماروحتش بالعربيه هاحاول ابرمجهم انا ولو ماعرفت هاروح له تانى وامرى لله
على فكره روح بالعربيه احسن علشان المواصلات هناك صعبه جدا شراء الريموتات لم يستغرق سوى 5 دقائق انما علشان الاقى تاكسى فضلت واقف ساعه الا ربع

قديم 25-09-2012, 10:52 AM
بلاشانت بلاشانت غير متواجد حالياً

بلاشانت is just really niceبلاشانت is just really niceبلاشانت is just really niceبلاشانت is just really nice

طيب مكنت اخترت اشكال تانيه هما عندهم تابلوه على الحيطه فيها تشكيله كبيره من الريموتات وهتسالهم على الى ينفع مغ جهازك بدل مكلهم كده شكل واحد والصراحه منصور منقى ارخم شكل ريموت فى الوولف