العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 15-09-2010, 05:52 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تقييم امانة لأسبرانز A516 من احد مالكيها ...... ادخل مش هتندم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

شكراا ياباشا على التوضيح ومنكم نستفيد بس انا بأكدلك ان الموتور من شركة استرالية لأن موتور الشيرى غير اسبرانزا بس انت اكيد ادر ى
لا يا أستاذ باسم متأكدش ﻹن الكلام ده مش مظبوط

الشركة دى نمساوية

أما موتور الشيرى فكان مختلف صحيح لكن فى الموديلات القديمة

لكن حاليا جميع موديلات شيرى و إسبيرانزا بتستخدم مواتير ACTECO الخاصة بشركة شيرى و المصنوعة فى الصين
قديم 17-09-2010, 01:30 AM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حازم شاهين مشاهدة المشاركة

لا يا أستاذ باسم متأكدش ﻹن الكلام ده مش مظبوط

الشركة دى نمساوية

أما موتور الشيرى فكان مختلف صحيح لكن فى الموديلات القديمة

لكن حاليا جميع موديلات شيرى و إسبيرانزا بتستخدم مواتير ACTECO الخاصة بشركة شيرى و المصنوعة فى الصين
تمام يا باشا عندك حق وشكرا على الرد
قديم 17-09-2010, 02:22 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

1- انا اسف جدا يا corsair بس انا والله مش قاصد اجرح فى اصحاب السيارات ممكن قد يكون خاننى التعبير فأرجو قبول اعتذارى لأن مينفعش اغلط فى ناس اعمق واقدر منى فى السيارات .
2- انا قولت كدة بس بعد تجربة مرريرة جدا مع الفيرنا حيث بسببها تم وقفى عن العمل وتحويلى للتحقيق فى المطار مكان شغلى بتهمة الأستهتار .

3- كل منا لة ارائة الخاصة ولكن عندك حق لايجب ان اجرح فى احد ولكننى للعربية نفسها ومرة ثانية تقبل خالص اعتذارى

مفيش اي مشكلة يا استاذ باسم وربنا يسترها عليك ويديك خيرها ويكفيك شرها
قديم 17-09-2010, 05:47 PM
Dr . Eslam M. Hasan Dr . Eslam M. Hasan غير متواجد حالياً

Dr . Eslam M. Hasan is on a distinguished road

3ndk ha2 bs ana r2yey enha moreha blnsba l 3ela enma ll shabab moshkla shwaya ................thnx
قديم 17-09-2010, 06:47 PM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute

ربنا يبارك لك فيها سيارة جيدة بالنسبة لسعرها ولكن نصيحة لا تتردد فى التخلص منها بعد ال100 ألف كيلو وربما اقل