العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 12-04-2012, 08:52 AM
3abdozya 3abdozya غير متواجد حالياً

3abdozya is on a distinguished road
افتراضي رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

يا جماعة انا عندى استهلاك البنزين عااااا لى جدا .... 13.5 لتر لكل 100 كيلو مش عارف اعمل ايه؟ اروح التوكيل ولا حد يعرف مركز صيانة كويس ... لان الميكانيكى مفدنيش فى اى حاجة
قديم 13-04-2012, 11:04 AM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

الفلاتر و البوجيهات اخبارهم ايه معاك

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 14-04-2012, 03:49 AM
ابو بيسان ابو بيسان غير متواجد حالياً

ابو بيسان is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3abdozya مشاهدة المشاركة

يا جماعة انا عندى استهلاك البنزين عااااا لى جدا .... 13.5 لتر لكل 100 كيلو مش عارف اعمل ايه؟ اروح التوكيل ولا حد يعرف مركز صيانة كويس ... لان الميكانيكى مفدنيش فى اى حاجة
انا عندي نفس المشكله بس سالت في المنتدى قالو لي ان دا طبيعي عشان انا في مرحلة التليين بس مش عارف لو في حد عنده حل او اقتراح يقولنا عليه واشكر الجميع على الاهتمام والمساعده و الفيرنا بتاعتي موديل 2012 والعداد عامل حوالي 1400 كيلو وفي انتظاراي ملاحظات او اي مساعده وشكرا مره تانيه
قديم 15-04-2012, 10:21 AM
3abdozya 3abdozya غير متواجد حالياً

3abdozya is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHMEDCAR مشاهدة المشاركة

الفلاتر و البوجيهات اخبارهم ايه معاك
الفلاتر والبوجيهات لسه متغيرين! والعربية انا شاريها مستعملة مو 2004 اتوماتيك .... انا عارف ان الاوتوماتيك معدلها اسرع بس الكتالوج بيقول 8 لتر لكل 100 كم بالنسبة للاوتوماتيك!
قديم 15-04-2012, 10:33 AM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

ايوه 8 ليتر لما تكون ماشى فى طريق مفتوح و على سرعه 90 من اكتر من كده لكن احنا جوه البلد بسحب بنزين اكتر من كده احسبلها على طريق مفتوح بتاخد كام ليتر حاول ماتزودش السرعه عن 100

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات

الكلمات الدليلية
مشاكل الفيرنا