العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 04-03-2012, 07:14 PM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rabet007 مشاهدة المشاركة

اه والله يا باشا لسه كنت بكلم تونسي وقالي نفس الكلام عالم ولاد تييييييييت مش بيصونوا الأمانه الي معاهم وكده علي العموم انا خلاص بجد محروق دمي منه
وهاسحب العربيه والحمد لله ربنا كرمني بجراج تاني كويس لا مفتاح ولا حورات ليك مكان ثابت طوال الشهر مع التجديد والحمد لله انها جت علي اد كده والف والف شكر ليك ولنصحيتك
يباشا احنا كلنا هنا عشان نفيد ونستفيد ولو عندي معلومه ومساعدتكش بيها يبقي انا مستحقش ابقي هنا
وربنا يباركلك في عربيتك ان شاء الله

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 05-03-2012, 09:47 AM
rabet007 rabet007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عدو الأخوان
التخصص العملى: مسئول التعاقدت ومشروعات الأسر المنتجة بالصندوق الاجتماعي للتنمية - رئاسة مجلس الوزراء
هواياتي: القراءة والقيادة وتصفح المنتديات واصلاح اجهزة المحمول والحاسب الالي

rabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

صباح الفل يا فيرناوية والله بحبكم كلكم في الله انا الحمد لله سحبت عربيتي من الجراج الزباله الي انا كنت فيه ده واخدت فلوسي مش كلها طبعا الي كنت دافعها وحاليا في جراج تاني لا بياخد مفتاح ولا حاجة ليا مكان ثابت والحمد لله وشكرا ليكم كتيييييييير علي مجهوداتكم يارجاله ربنا يبارك فيكم يارب العالمين

من النهارده بعلن اهدار دم كل أخواني حقير لقيط
وغدا جمعة الرحيل ان شاء الله
نموت نموت وتحيا مصر حرة ابية مستقله قوية
قديم 05-03-2012, 12:43 PM
rabet007 rabet007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عدو الأخوان
التخصص العملى: مسئول التعاقدت ومشروعات الأسر المنتجة بالصندوق الاجتماعي للتنمية - رئاسة مجلس الوزراء
هواياتي: القراءة والقيادة وتصفح المنتديات واصلاح اجهزة المحمول والحاسب الالي

rabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of light

السلام عليكم استفسار علي السريع كده احسن نوع تيل فرامل للعربيه الفيرنا اسمه ايه واتمني اى حد ينصحني بيه علشان نفسي اغير تيل الفرامل وياتري تركيبه يتكلف كام
السؤال منقسم الي نوعين
نوع تيل الفرامل المناسب للفيرنا ؟
تركيبه عند الميكانيكي يتكلف كام ان شاء الله

من النهارده بعلن اهدار دم كل أخواني حقير لقيط
وغدا جمعة الرحيل ان شاء الله
نموت نموت وتحيا مصر حرة ابية مستقله قوية
قديم 05-03-2012, 04:09 PM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

بالنسبه للتيل ده تجربة اعضاء شكروا فيه كتير

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

بص يا زعيم اولاً التيل الاصلي بيعمل في غبور 280 جنيه الكلام ده مفيش من اسبوعين

انا جيبت تيل اسمه جولد التيل ده فعلا ملهوش حل والله حاسس اني راكب عربية تانية غير عربيتي من لمسة رجلي للفرامل العربية بتقف والتيل كوري وديه صورة التيل

وسعرة 60 جنيه بس بأمانه شغال معايا احسن من التيل الاصلي لان رجلي كانت بتسرح كتير علي الفرامل علشان العربية تفرمل مع انه لسه فيه يمشي العربية 1000 كيلو كمان

وبالنسبه لتغييره انت لو ايدك في العربيه ممكن تعمله بنفسك وهو ساهل مش صعب

ولو مستصعب الموضوع روح للميكانيكي مش حياخد منك 20 او 30 جنيه

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 07-03-2012, 04:38 PM
الصورة الرمزية محمد$
محمد$ محمد$ غير متواجد حالياً
من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: هندسة سيارات
هواياتي: ميكانيكا السيارات

محمد$ is on a distinguished road

ممكن اعرف ايه بالضبط اللى بيتم فى صيانة ال5000 للفيرا(هاف 2011) وممكن تتكلف كام
اصل انا قربت اوصل لل5000 وشاكرين الافضال

الكلمات الدليلية
مشاكل الفيرنا