العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 25-01-2012, 06:45 PM
RONY*GSM RONY*GSM غير متواجد حالياً

RONY*GSM is on a distinguished road
افتراضي رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

مع العلم انى فى رعشة فى دواسة الفرامل فى السرعة بعد ال 100 و العربية موديا 2010
قديم 25-01-2012, 06:46 PM
RONY*GSM RONY*GSM غير متواجد حالياً

RONY*GSM is on a distinguished road
افتراضي رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

موديل ****
قديم 25-01-2012, 07:36 PM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

الشكوى مع الفرامل
:الطنابير وحشة
لو مركب جنط سبور غير لجنوط حديد يابانى اصلى 14 مع كاوتش 185/60/14

قديم 26-01-2012, 09:40 AM
rabet007 rabet007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عدو الأخوان
التخصص العملى: مسئول التعاقدت ومشروعات الأسر المنتجة بالصندوق الاجتماعي للتنمية - رئاسة مجلس الوزراء
هواياتي: القراءة والقيادة وتصفح المنتديات واصلاح اجهزة المحمول والحاسب الالي

rabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of light

صباح الفل يا فيرنا
صباح الفل وصباح الحرية
ازيكم يا شباب عاملين ايه يارب تكونوا بخير وبصحة وسلامه يارب العالمين

انا بتيجي ليا مشكله غريبه شويه
انا من يومين كده كانت حصلت ليه مشكله كتب عنها في موضوع منفصل بخصوص وش طرمبه البنزين كان اتشرخ الله اعلم ما هو السبب وكان فيه تسريب بنزين وكده جنني والحمد لله وصلت لمكان جيبت منه وش طرمبة البنزين الفيبر ده ب 30 جنيه اصلي من المنير الي في شارع فيصل وفكينا الطرمبه عند ميكانيكي شاطر وركبها ليا وزي الفل والحمد لله حاليا مفيش تسريب ولا اى حاجة
المهم
فيه مشكله رعشه وانا ماشي بالسيارة بتظهر امتي في الزحام لما اطلع وامشي كل شويه
واقف بحس ان كان فيه سده في البنزين
او مشكله
وانا منضف الحساسات ومغير فلتر الهواء والبنزين والحمد لله بعد ما كنت عملت الكلام ده ظهرت
انا شاكك ان البنزين مش نضيف او مش كويس
لان العربيه عملت كده لما فولت البنزين من بنزينه موبيل الي في مصر الجديده ميدان صلاح الدين
انا اتمني ان المشكله تكون من كده
هل من الممكن
ان يكون التانك حصل فيه مشاكل
وانا بعير الوش بتاع الطرمبة راوسب ولا حاجة
مع اني وانا جاي النهارده الصبح من الشغل ماشية زي الفل
يعني العيب اختفي انا شاكك ان البنزين
وعاوز احط منظف رشاشات
اجيبه منين
واحطة امتي وكده
وشكرا ليكم
وهل حقا منظف الرشاشات خطر على خراطيم البنزين

انا سمعت انه يتم استخدامه كل 5000 كيلو اقدر اجيبه منينن

والسؤال الأخير زيت فالفوين
ايه رايكم فيه
قديم 26-01-2012, 10:27 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

صباح الخير يا rabet007 يا فيرناوى يا جميل
اذا كان العيب اختفى حصل خير
اذا كان لا زال قائم قم بوضع منظف رشاشات فى التنك مع التفويلة القادمة وافضل الانواع stp/abro والسعر من 25الى 45 ج
ونصيحة اخوية فول التنك مرة 95 ثم كمل بعد وصول المؤشر فى التابلوة الى النصف كل مرة
هذة تجربة حديثة جداً وعندما اثمرت على اداء جيد اردت اخبار الجميع بها وكانت فى فيرنا وبولو ونوبيرا وجولف
الاداء ممتاز
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الكلمات الدليلية
مشاكل الفيرنا