العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 30-07-2012, 01:02 PM
fanta_sx1 fanta_sx1 غير متواجد حالياً

fanta_sx1 is on a distinguished road
افتراضي شكمان الابيزا من 1300 كرباتير الى 1600 انجكشن , حد يساعدنىىىىى

يا جماعه انا لسه مركب ماطور للابيزا 1994 و كانت 1300 كربراتير و قلبتها انجكشسن 1600 بالعفشه بالفتيس بالتابلوه , بس المشكله ان صوت الشكمان عالى و عاوز اركب حساس الشكمان , ف عاوز اعرف ايه الحل للصوت ده مع انى مغير العلبه الخلفيه , و ازاى اركب الحساس فى الشكمان ؟
قديم 30-07-2012, 04:52 PM
الصورة الرمزية Vanditta
Vanditta Vanditta غير متواجد حالياً

Vanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شكمان الابيزا من 1300 كرباتير الى 1600 انجكشن , حد يساعدنىىىىى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fanta_sx1 مشاهدة المشاركة

يا جماعه انا لسه مركب ماطور للابيزا 1994 و كانت 1300 كربراتير و قلبتها انجكشسن 1600 بالعفشه بالفتيس بالتابلوه , بس المشكله ان صوت الشكمان عالى و عاوز اركب حساس الشكمان , ف عاوز اعرف ايه الحل للصوت ده مع انى مغير العلبه الخلفيه , و ازاى اركب الحساس فى الشكمان ؟
هو حضرتك غيرت علبة خلفية فقط ؟!!!

اعتقد انك لازم تغير شكمان كامل عشان قطر الشكمان بتاع المكنة ال 1600 بيبقى اكبر من بتاع ال 1300
وممكن يكون دة اللى مخلى الصوت عالى عندك وهيكتم الموتور كمان
قديم 30-07-2012, 09:24 PM
fanta_sx1 fanta_sx1 غير متواجد حالياً

fanta_sx1 is on a distinguished road

رحت لكزا واحد بتاع شكمانات قالى لا مفيش فرق الشكمان يشتغل عادى على ال 1600 , طيب و مكان الحسساس عندك فكره بيتركب ازاى .؟ الميكانيكى قالى هو ممكن يتفتح مكان ليه فى الشكان عادى كده عند الخراط , بس انا مش مقطنع
قديم 30-07-2012, 10:04 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

حاول تجيب شكمان استيراد كامل بتاع الـ 1600 .....

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

الكلمات الدليلية
شكمان ابيزا