العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 04-08-2012, 07:41 PM
mstool mstool غير متواجد حالياً

mstool has a spectacular aura aboutmstool has a spectacular aura aboutmstool has a spectacular aura about
افتراضي رد: المصريه للسيارات ولا سمير ريان احسن

لو من سكان القاهرة خاصة مدينة نصر او مصر الجديدة هتلاقى اسعار ارخص من سمير ريان ب 500 و ب 1000 جنية فى العربيات الرخيصةزى اللوجان و الفيرنا و كدة يعنى انما لو عربية زى لانسر او اوكتافا او سيراتو يعنى معدية حاجز ال 100 الف فافضل سعر ليها هيبقى عند سمير ريان و كفاية المعاملة الكويسة تخليك تروح تاعد عندهم كل يوم تاخد ليمون و تمشى هههه
قديم 04-08-2012, 10:29 PM
الصورة الرمزية abdohtaby
abdohtaby abdohtaby غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالله
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: عاشق للسيارات

abdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد اشرف مشاهدة المشاركة

انا الصراحه معرفش غير المصريه الى فى اسكندريه وانا مقيمهم 8\10 فى العرض و 6\10 التعاملات و 5\10 فى الامانه ده الى فى اكسندريه ممكن الفروع الثانيه تكون احسن بس ده تقيمى للى هنا اما اوتو سمير ريان ده الصراحه معرفهوش بس الى انا اعرفه ان معظم الناس بتشكر فيه جدا ومعظم الناس شريه منه كتير ففى حد يعرف هل ليه فرع فى اسكندريه ولا لا

شاكر جدا ليك يا استاذ محمد و 5\10 فى الامانه ليه يا استاذ محمد هما حراميه ولا ايه طيب مش ممكن تديني مثال ممكن يعني ممكن يدوني عربيه راشه ولا عربيه متجرحه وحطين الورق الابيض ده على التجريحات ولا ايه يعني انا مش فاهم يعني ايه امانه بالنسبه للمصريه معلش وضحلي اكتر انا هتعبك معلش

ايميلي:

abdohtaby@ymail.com

صفحة فولكس فاجن مصر على الفيس بوك
http://www.facebook.com/pages/Volksw...26911527355706

صفحه مجتمع السيارات المصري برعايه مصر موتورزعلى الفيس بوك شاركوا معانا

facebook.com/mogtm3.egypt.cars

قديم 04-08-2012, 10:33 PM
الصورة الرمزية Elsebily
Elsebily Elsebily غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Communication engineer
هواياتي: Playstation 3

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of

انا بصراحه سمعت شتايم كتيره في الاتنين ولكن المصريه للسيارات بعتبرهم نصابين اكتر وخاصة في التقسيط حراميه حراميه يعني اما بالنسبه لموضوع راشه ده فالموضوع ده حصل مع واحد بس وكانت عربيه اوبترا واشتراها من معرض بس مش فاكر كان اسمه ايه ولقاها راشه لكن مسمعتش عن المصريه للسيارات او سمير ريان انهم حصلت عندهم مشكله من المشاكل دي

You are my City My only City
You make me happy when skies are grey
You'll never know just how much I love you So please don't take my City Away
قديم 04-08-2012, 10:57 PM
الصورة الرمزية sehsss
sehsss sehsss غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صحفي

sehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond repute

أصحاب المعرضين اخوات على فكرة.. بس سمير محترم اكتر في مواعيد التسليم

Mohamed Hussein - journalist
قديم 04-08-2012, 11:00 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdohtaby مشاهدة المشاركة

شاكر جدا ليك يا استاذ محمد و 5\10 فى الامانه ليه يا استاذ محمد هما حراميه ولا ايه طيب مش ممكن تديني مثال ممكن يعني ممكن يدوني عربيه راشه ولا عربيه متجرحه وحطين الورق الابيض ده على التجريحات ولا ايه يعني انا مش فاهم يعني ايه امانه بالنسبه للمصريه معلش وضحلي اكتر انا هتعبك معلش

يعنى مثلا مره واحد قريبى راح يشترى عربيه من هو هو الفرع كان عايز يجيب جيتا على انها 2010 وبعد مجبها وخلاص اكتشف انها موديل 2009 فرحلهم وبعد كلام نقصلوا شويه من مبلغ العربيه فهو عشان مش بيفهم فى العربيات ولا الاسعار فخلاص ومشى وهو فاكر ان هو حقق انتصار ولاكن مكنش يعرف ان المبلغ الى نزلوا ده مبلغ قليل جدااااااا ومش سعر العربيه فى 2009 ده اغلى منها وطبعا بعد ماشتراها طلعلوا عيب فى الفتيس وغير فتيس بالتوكيل ومش عارف ايه تانى والعربيه اعدت عندهم 3 شهور مع انها اعلى فئه ده اول مثل وفى مثال مثلا كان فى عربيه اوبترا وحصل مشاكل كتتييييييييييييييييييييير اوى بسببها وفى الاخر رمهلهم بس الصراحه ناسى السبب وممكن تشترى العربيه تلاقى العربيه ماشيه اكثر من200 كيلو ليه ده معناه حجات كتير وتلاقى مثلا فى الطفايه بتاعت العربيه سجاير ايه الاهمال ده وتلاقى مثلا خرابيش بسيطه فيها وده يعتبر قلة الامانه فى الفرع ده انا بروحه بس عشان اصور واعمل تقارير بس واتفرج ويقولولك مثلا واتقلتلى مره ان هما عملين خصم على الاسبييرانزا الاتوماتيك التيجو من كذه لكذه وده اساسا سعرها الاصلى يعنى منزلوش حاجه ودول يعتبروا امثال وكتير كمان عليهم 5\10

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/