العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 17-06-2013, 05:28 PM
الصورة الرمزية sayif
sayif sayif غير متواجد حالياً
التخصص العملى: IT -Information Technology
هواياتي: Auto & Technology

sayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشاكل بالايمجراند خطيره

عزيزي

الامكراند الموجودة بسوقنا فقط 1800 سي سي اتوماتيك كاملة المواصفات

تعمل ببنزين غير معروف الاوكتين بة

دون مشاكل

مع التقدير

سيف

العراق
قديم 17-06-2013, 06:22 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayif مشاهدة المشاركة

عزيزي

الامكراند الموجودة بسوقنا فقط 1800 سي سي اتوماتيك كاملة المواصفات

تعمل ببنزين غير معروف الاوكتين بة

دون مشاكل

مع التقدير

سيف

العراق

انا عارف يا استاذ سيف ان عندكوا نزلى السنه بتعتها اما عندنا لا

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/

قديم 18-06-2013, 12:49 AM
amir farouk amir farouk غير متواجد حالياً

amir farouk will become famous soon enough

انا كنت فاكر حضرتك هتقول العربية موتورها فوت والا الجير اتكسر والا البارومة بتضرب فيها والا العفشة مش مستحملة شوارع المحروسة والا العربية مش ثابته على الطرق والا بتسخن من اقل مشوار والا والا
اه فعلا التابلوة القديم والدوكو ممكن ميكونش ممتاز اما موضوع البنزين فهى وكل الجديد استاندرد 93 مش 98 ولا حاجة واصلا مافيش بره فى العالم حاجة اسمها 92 بس مش ده سبب ان اللمبه بتنور السبب الاصلى ان 90% من البنزين مغشوش ومخلوط
والله انا عن نفسى من ساعة ماجبتها بفول من 3 محطات مغيرتهمش والحمد لله منورتش عندى اللمبه بسبب البنزين خالص . نورت للامانة بسبب ان كان فى تراب على سينسور الار بى ام فكان بيعلق ولما اتنضف متكررتش تانى الحمد لله
اخيرا هاتلى اى عربية تانية بالمواصفات دى وبالسعر ده فى مصر وماليش دعوة باى بلد تانى احنا هنا دى ظروفنا وواقعنا .. ومعنديش استعداد انتظر 30 سنة علشان الواقع يتغير علشان اركب عربية موديل السنة

فى النهاية حضرتك دى وجهة نظرك وانا احترمها بس ده رايى بعد بعد خمس شهور من الاستخدام بجد العربية افضل قيمة مقابل السعر وربنا يبارك للجميع فيما رزق
قديم 18-06-2013, 02:42 AM
الصورة الرمزية Sky_Rider
Sky_Rider Sky_Rider غير متواجد حالياً
من انا؟: كان نفسي اطلع طيار .. طلعت مدير نظم معلومات .. :)
التخصص العملى: مدير قسم نظم معلومات
هواياتي: الطيران و علومه - السيارات وكل ما يخصها

Sky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to behold
للاهمية رد: مشاكل بالايمجراند خطيره

ياريت السادة القراء ياخدو المعلومة من ذوي الخبرة و ملاك السيارة .. و يشوفو كل وجهات النظر .. وانا كمالك للسيارة من اول دفعة من 6 شهور فاتو هقول لو الزمن رجع بيا برضو هجيبها .. مش عشان هيا افضل عربية في مصر .. بس عشان هي الافضل في فئتها السعرية .. الامكانيات و الكماليات معروفة مش محتاجة تفصيل .. بس انا هعلق على النقاط المذكورة .. بالنسبة للتابلوة وخاماته .. نفس خامة اللانسر اللي كانت معايا .. بلاستيك مقوى محبب مقاوم للحرارة و الخدش .. لا بيطبق ولا بيسيح ولا بيعلم مع النضافة .. رفم اني في شرم الشيخ و الشمس هنا الله ينور .. وهو نفس التابلوة بتاع موديل 2012 مستورد من الصين مش تصنيع غبور .. والعربية في الخليج بنفس التابلوه لحد 2012 و احنا عارفين جو الخليج عامل ازاي و برضو محصلوش اي حاجة .. موضوع ان التابلوه مش نفس ال 2013 ده بيكون راجع لاتفاق الوكيل مع الشركة الام .. و كل العربيات اللي بتتجمع في مصر ماشية على النظام ده . زي الصني الشكل اللي فات .. فضلت نفس العربية تنتج الى 2011 رغم انها انتهت من عند نيسان في اليابان من 2007.. الدهان مش خشن ولا حاجة .. وبرضو مش درجة اولى زي ال بي ام .. نفس دهان الفرنا اللي مالية البلد .. وبرضو لا بيتخربش بسهولة ولا اتغير لونه ولا اي حاجة حتى الان .. لمبة التشيك عمرها ما نورت معايا بسبب البنزين .. انا اخر 3 تفويلات مفول 90 عشان مش لاقي ال 92 و برضو منورتش .. بتنور مع الناس اللي بتفول من محطات تانكاتها ماليانة شوائب و بنزين مخلوط و مغشوش .. العربية معايا الحمد لله اكثر من رائعة و تستحق كل مليم اتدفع فيها .. وصلت لسرعة 180 بمنتهى السهولة و منتهى الثبات و التحكم .. بسافر بيها انا واسرتي من شرم للقاهرة و العكس براحة تامة لان العربية واسعة و مريحة و اماااااااااااان .. فراملها ما شاء الله رهيبة.. بجد رائعة بنظام منع الانغلاق وتوزيع الفرامل الالكتروني .. و الكاوتش ال 205 .. عمرها ما خذلتني في اي موقف الحمد لله ... بعمل بيها 100 كلم او اكتر يوميا .. 17 الف كلم حتى الان .. عمرها ما سخنت او حاجة عطلت فيها والحمد لله .. شنطنها 670 لتر .. حمل زي مانت عايز ... عالية عن الارض وثابته في نفس الوقت .. استهلاك الوقود جيد جدا .. تفويلة 50 لتر تعمل معك 500 كلم في اسوء الظروف في المدينة بالتكييف .. و 680 كلم في افضل حالتها طرق مفتوحة باسلوب قيادة اقتصادي .. ناس اصحابي ركبوها معاهم النترا جديدة بيحلفو انها اكثر ثباتا واتزانا من الالنترا برغم فارق السعر الرهيب اللي مابينهم .. الكلام اللي انا بفوله ده مش عشان الناس تشتري العربية ولا حاجة .. بس هو انصاف مش اكتر ..
وشكرا للجميع ..
قديم 18-06-2013, 11:47 PM
الصورة الرمزية hyundai 2005
hyundai 2005 hyundai 2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق للسيارات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: عاشق للسيارات والتعديلات

hyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond repute

ايه يا محمد الكلام ده دا انت عايز قاعده محترمه معايا كل اللي بتتكلم فيه مش مظبوط او ذو اهميه ؟
البويه روح لمع العربيه بره ب100 جنيه
ولمبه الشيك كبر الجمجمه وحط92 من مكان محترم وخلاص ولا حتي تنور ماتشغلش بالك ما اللانسر كلها لمبه الايرباج بتنور مع نفسها
وبعدين خامات التابلوه زيها زي الفيرنا والاخوات الكوري الحلوين
وبعدين العربيه موديل 2013 متصنعه 2013 مش مخزنه من 2012 مثلا وايه يعني شكل التابلوه مختلف شويه في الموديل الحديث مش قصه ولو عايز تقلب الفوانيس اسموك تعالالي وانا اعملهملك ببلاش يالا ياعم

لمن لا يعرفني
http://www.masrmotors.com/vb/member.php?u=50931

لتجاره قطع الغيار الاستيراد والجديد ومقاوله سيارات الحوادث
(لانوس - نوبيرا - كيا سيراتو - تويوتا - لانسر - هيونداي - اوبترا - اوبل - متسوبيشي )

اقوي مقابلات الاسكندريه فى اجازه نصف العام 2013
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=105128

الكلمات الدليلية
ايمجراند 7, ايمجراند‎, emgrand, emgrand 7, geely, geely emgrand, جيلى, جيلى اميجراند, غبور