العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 12-09-2012, 06:48 PM
الاستاذ/ علاء الاستاذ/ علاء غير متواجد حالياً

الاستاذ/ علاء is just really niceالاستاذ/ علاء is just really niceالاستاذ/ علاء is just really niceالاستاذ/ علاء is just really niceالاستاذ/ علاء is just really nice
افتراضي رد: الاستاذ / عماد حبيب نرجو الرد للاهمية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanyyyyyy مشاهدة المشاركة

مرة تانى علشان الرجالة الجدعاااااان
الحرارة عندى اتحلت مشكلتها من اول شكوى فى التوكيل وانا بعمل صيانة الـ 10000كيلو ومخدتش فى ايد الصنايعى ربع ساعة وانا كنت متابعه من بعيد وهو شغاال والكلام ده تم فى فرع الشرابية والكهربائى المحترم كان اسمه (صابر) وانا هروح كمان كام يوم التوكيل (لما افضى) علشان اعمل صيانة الـ 15000كيلو والعربية اصلها تاكسى يعنى مبتهداش ومن يوم ماعملت موضوع الحرارة ده مرجعش تانى والحمدلله والمؤشر اصبح ثابت على النصف ..

لما اشوف ايه آخركو معايا (مبحبش كلامى ميتسمعش) والمرة الجاية هضرب
السلام عليكم

/ هانى ,,,,بارك الله فيك

هوه ده الكلام .... هى العربية موديل 2012 ام لا .. ومانوال ام اوتو ؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_strong مشاهدة المشاركة

مشكلة السخونة موجودة فى المانيول زى الاوتوماتيك بالضبط خاصة مو2012واعتقد ان سبب الشكوى هو عيب فى الموتور يخلية ياخد هواء بدليل ان احدى مهندسى التوكيل قاللى لازم تسيب العربية يوم كامل فى التوكيل علشان نقرط على وش السلندر----والعيب الثانى ضفيرة الكهرباء صناعة مصرية والاول كانت مستوردة بس علشان التوكيل يغير الضفيرة وتمنها1500جم لكل عربية الشركة هتخسر اكثر من عشرة مليون جنية---
ياريت يا اخى تروح التوكيل مره اخرى وان شاء الله تكون بنتيجة ....
كنت حضرتك تكلمت عن موضوع تغيير الريلاىهات 3 باليابانى ... هل جربت ذلك ؟؟؟
قديم 13-09-2012, 11:26 AM
melsheshtawy melsheshtawy غير متواجد حالياً

melsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_strong مشاهدة المشاركة

مشكلة السخونة موجودة فى المانيول زى الاوتوماتيك بالضبط خاصة مو2012واعتقد ان سبب الشكوى هو عيب فى الموتور يخلية ياخد هواء بدليل ان احدى مهندسى التوكيل قاللى لازم تسيب العربية يوم كامل فى التوكيل علشان نقرط على وش السلندر----والعيب الثانى ضفيرة الكهرباء صناعة مصرية والاول كانت مستوردة بس علشان التوكيل يغير الضفيرة وتمنها1500جم لكل عربية الشركة هتخسر اكثر من عشرة مليون جنية---
أسمحلى أختلف مع حضرتك
أنا معايا موديل 2012 مانيوال .. محصلش معايا إنها سخنت خالص حتى فى ظروف تشغيل التكييف فى الأيام الحارة والطرق المزدحمة
قديم 13-09-2012, 01:36 PM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of

انا معايا موديل 2012 مانوال والحمد الله ولم يظهر اي عيب بالسيارة لا سخونة ولا غيره

My Car BYD F3
قديم 13-09-2012, 02:09 PM
hanyyyyyy hanyyyyyy غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم-السيارات

hanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nice
افتراضي Re: الاستاذ / عماد حبيب نرجو الرد للاهمية

انا معايا موديل 2012 مانيوال وركبت الغاز من اسبوعين كماااان ايه رايك بقى
قديم 03-10-2012, 04:47 PM
aboahmed2009 aboahmed2009 غير متواجد حالياً

aboahmed2009 will become famous soon enough