العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 11-09-2012, 06:57 PM
mr_strong mr_strong غير متواجد حالياً

mr_strong will become famous soon enoughmr_strong will become famous soon enough
افتراضي رد: الاستاذ / عماد حبيب نرجو الرد للاهمية

انا عندى مشكلة الحرارة زى العشرات من ملاك مو2012المشكلة باختصار ان مافيش حد فى التوكيل بيفهم فى العربية دى بشكل حقيقى انا رحت خمس مرات قبل كدة وكل مرة واحد يقول سبب مختلف النهاردة اول مرة اسمع عن موضوع ضبط التكيهات دة---عايزين ناس بتفهم من الصين علشان يحلو المشكلة مش شوية ****** عاملين مركز صيانة ***** و******

التعديل الأخير تم بواسطة mhamdy75 ; 11-09-2012 الساعة 07:57 PM
قديم 11-09-2012, 10:53 PM
peter magdy peter magdy غير متواجد حالياً

peter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_strong مشاهدة المشاركة

انا عندى مشكلة الحرارة زى العشرات من ملاك مو2012المشكلة باختصار ان مافيش حد فى التوكيل بيفهم فى العربية دى بشكل حقيقى انا رحت خمس مرات قبل كدة وكل مرة واحد يقول سبب مختلف النهاردة اول مرة اسمع عن موضوع ضبط التكيهات دة---عايزين ناس بتفهم من الصين علشان يحلو المشكلة مش شوية ****** عاملين مركز صيانة ***** و******
هيا عربيتك اتوماتيك ولا عادة
و كلم استاذ عماد و ان شاء الله تتحل المشكلة
بس المهم تقولنا عملت اية
بالتوفيق

التعديل الأخير تم بواسطة mhamdy75 ; 12-09-2012 الساعة 01:53 AM سبب آخر: ان شاء الله
قديم 12-09-2012, 08:44 AM

mr_strong will become famous soon enoughmr_strong will become famous soon enough

يعنى الخبراء منزلين مو2012مضبوطة تاكهيهتها على5 وباقى الموديلات على25 لان2012 فقط اللى بيشتكى من موضوعغ السخونية او الحرارة الكاذبة اللى بيقوللو عليها فى التوكيل الععظيم
قديم 12-09-2012, 08:54 AM

مشكلة السخونة موجودة فى المانيول زى الاوتوماتيك بالضبط خاصة مو2012واعتقد ان سبب الشكوى هو عيب فى الموتور يخلية ياخد هواء بدليل ان احدى مهندسى التوكيل قاللى لازم تسيب العربية يوم كامل فى التوكيل علشان نقرط على وش السلندر----والعيب الثانى ضفيرة الكهرباء صناعة مصرية والاول كانت مستوردة بس علشان التوكيل يغير الضفيرة وتمنها1500جم لكل عربية الشركة هتخسر اكثر من عشرة مليون جنية---
قديم 12-09-2012, 02:01 PM
hanyyyyyy hanyyyyyy غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم-السيارات

hanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nice

مرة تانى علشان الرجالة الجدعاااااان
الحرارة عندى اتحلت مشكلتها من اول شكوى فى التوكيل وانا بعمل صيانة الـ 10000كيلو ومخدتش فى ايد الصنايعى ربع ساعة وانا كنت متابعه من بعيد وهو شغاال والكلام ده تم فى فرع الشرابية والكهربائى المحترم كان اسمه (صابر) وانا هروح كمان كام يوم التوكيل (لما افضى) علشان اعمل صيانة الـ 15000كيلو والعربية اصلها تاكسى يعنى مبتهداش ومن يوم ماعملت موضوع الحرارة ده مرجعش تانى والحمدلله والمؤشر اصبح ثابت على النصف ..

لما اشوف ايه آخركو معايا (مبحبش كلامى ميتسمعش) والمرة الجاية هضرب