العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 10-04-2010, 05:59 PM
aallmix aallmix غير متواجد حالياً

aallmix has a spectacular aura aboutaallmix has a spectacular aura about
افتراضي رد: عربية تعبانة جدا تجتاج لكام بظبط

لا هوا فعلا لسه الشرا متمش

و بالنسبة للبيع انا مش عايزها للبيع انا هشتريها ليا و مش ناوي ابعها لما اظبطها

يا ريت تقولي اصرف عليها كام عشان ترجع عربية بجد

و هل بعد الصرف هلاقي اي مفاجاة ؟ او في اي مشكلة ؟؟؟؟؟؟؟؟

و هرجع العربية بكفاءة مع المصاريف دي بنسبة قد ايه

يا ريت تفاصيل اكتر
قديم 10-04-2010, 08:54 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aallmix مشاهدة المشاركة

لا هوا فعلا لسه الشرا متمش

و بالنسبة للبيع انا مش عايزها للبيع انا هشتريها ليا و مش ناوي ابعها لما اظبطها

يا ريت تقولي اصرف عليها كام عشان ترجع عربية بجد

و هل بعد الصرف هلاقي اي مفاجاة ؟ او في اي مشكلة ؟؟؟؟؟؟؟؟

و هرجع العربية بكفاءة مع المصاريف دي بنسبة قد ايه

يا ريت تفاصيل اكتر
بص يا سيدي حاول تفهمني، أي واحد هيكلمك بخصوص العربية دي مش هيهمه أي حاجة إلا الصاج، وربنا يكرمك ركز معايا، الصاج أهم شيء في العربية، يعني سيبك من الحاجات الباقية دي، دي كلها بالفلوس تتظبط، لكن الصاج ثم الصاج.
لازم يكون في سمكري شاف العربية ويقول حالة الصاج إيه، وأساسيات العربية عاملة إيه، الحوض، والشاسية، والقوايم والسقف، العربية مركبة نص قبل كدة أو حتى ربع ولا لأ، لازم كل ده يتعرف قبل الشرا ؛ لأنه بيأثر جدا في ثمن العربية، يعني ممكن ينزل الثمن للنص وأكثر، يعني ببساطة لو أنا نصحتك إنك تشتري عربية ملعوب في أساسياتها يبقى حرام علي، إلا لو إنت بق تاجر وفاهم بتعمل إيه، وعارف هتاخدها بكام وتظبطها إزاي، بس ده مستحيل لأنه لو تاجر ما كنتش هتحتاج لنصيحتنا.
فربنا يكرمك ، إنت لو اشتريت عربية ملعوب في أساسياتها تبقى كدة ادبست فيها، وهتفضل في أرابيزك، ولما تحب تبيعها هتخسر كثير جدا.
فالأول خلي سمكري ثقة يشوفها ويقولك العربية فيها إيه بالظبط، وبحالتها دي ينفع تشتريها ولا لأ، ولو اشتريتها يبقى بكام، وهتصرف على السمكرة والدوكو كام، أما باقي الحاجات فدي سهلة، الموتور يتغير، والعفشة تتغير ، كل ده سهل، لكن ما تدبسش نفسك في عربية دايبة.
قديم 24-11-2010, 05:54 AM
didos didos غير متواجد حالياً

didos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud of

اللى فاهمه من كلامك انك عايز تبنى العربية على ايدك وتبقى عارفها كويس انا ليا واحد صاحبى اجل عجوز ولاففها وعنده قرايبه شغالين فى قطع الغيار استيراد بيظبطوه المهم دايما يقوللى انه بيشترى اى عربية يكون صاجها 100% وموضوع الرفارف والببان ساهل بس المهم اساس الصاج وبعد كده يسقك موتور ويغير عفشة كاملة فى يومين بالظبط
قديم 06-03-2012, 12:43 PM
aallmix aallmix غير متواجد حالياً

aallmix has a spectacular aura aboutaallmix has a spectacular aura about

لو شاسيه سليم لكن البودي عموما متهالك وفيه صدا سعره يبقى بكام ؟
قديم 06-03-2012, 02:57 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aallmix مشاهدة المشاركة

لو شاسيه سليم لكن البودي عموما متهالك وفيه صدا سعره يبقى بكام ؟
هو الموضوع ده من إمتى ؟؟؟
هو مش حضرتك ظبط عربيتك قبل كده ؟؟؟؟