العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 26-12-2010, 08:57 PM
الصورة الرمزية MOTOR HEAD
MOTOR HEAD MOTOR HEAD غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد يوسف
التخصص العملى: فى كليه هندسه
هواياتي: العربيات طبعا

MOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really nice
افتراضي رد: ارحموا السيراتو شوية؟

هو محرك السراتو2011 اتغير و لا هو محرك السراتو 2010
قديم 25-07-2012, 07:17 AM
الصورة الرمزية abdohtaby
abdohtaby abdohtaby غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالله
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: عاشق للسيارات

abdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر بسيونى مشاهدة المشاركة

اسمحولى اولا انا مش معايا سيراتو وانا لساجز النترا 2010 ومااستلمتاهش يعنى عربيتى مش سيراتو

مؤخرا فى المنتدى لاحظت ان السيراتو الشغل الشاغل لاعضاء كثير من المنتدى واللى بيشم واللى

بيقول انها عربية مقلب وسيئة وليه هو خلاص المجتمع المصرى لايوجد به الا الكيا السيراتو

والغريب ان فيه عربيات كتير اسوء وماحدش بيتكلم ومعظم المواضيع الجديدة بتتكلم عن السيراتو

انا مش فاهم العربية دى عاملة ايه عشان تسبب الجدل ده

ياجماعة العربية جميلة وشيك وقوية سواء اعجبك شكلها ولا لا دى من انتاج شركة عريقة كيا

مش شركة من اول امبارح

وبرضه بعض الناس بتتكلم عن العربية بتلف حولين نفسها وبتتقلب لوحدها مع كل احترامى لكل

الاشخاص بس هو مافيش لانسر ماعملتش حادثة واتقلبت ولافيرنا ده الواحد طول ماهو مسافر

زراعى او صحراوى يشوف فيرنا ولانسر كتير بس ده مش معناه ان العربية وحشة او مصممة غلط

الحوادث واردة دى المرسيدس والبى ام والجاجور بتعمل حوادث وده امر طبيعى واسمحولى مافيش

عربية ابتداء من البوجاتى فيرون ووصولا 126 مافيهاش عيوب لان الكمال لله وحده وفى كمان

نقطة برغم ان الفيرنا العربية الهيونداى فيرنا السيارة الاولى هى والانوس فهل معنى ده ان مافيش

عيوب لا طبعا فيهم بس الامور مابتتاخدش عيوب بس فى عيوب وميزات وكفة العيوب ولا الميزات

اللى بترجح وهو ده نجاح العربية

برجاء من الاخوة الاعضاء وقف حملة مكافحة السيراتو لان الموضوع اصبح رتيب للغاية والله

والله السيراتو عربية زى اى عربية فى الللى بيحبها واللى بيكرها بس اللى بيحصل ده حرب على

موديل بعينه وياجماعة اعضاء كتير معاهم العربية دى ومبسوطين بيها برضه

برجاء التوقف عن انتقاد السيراتو او لتنحدث كلام موضوعى وتقييم بجد مش مجرد انا بحب ولا

مابحبش واحنا لو اتكلمنا بجد حنلاقى ان العربية دى فعلا جميلة ومناسبة لسعرها

وشكرا
: 010104~171::0 10104~171:

ايميلي:

abdohtaby@ymail.com

صفحة فولكس فاجن مصر على الفيس بوك
http://www.facebook.com/pages/Volksw...26911527355706

صفحه مجتمع السيارات المصري برعايه مصر موتورزعلى الفيس بوك شاركوا معانا

facebook.com/mogtm3.egypt.cars

قديم 07-09-2012, 11:58 PM
الصورة الرمزية زينه***
زينه*** زينه*** غير متواجد حالياً

زينه*** is a jewel in the roughزينه*** is a jewel in the roughزينه*** is a jewel in the roughزينه*** is a jewel in the rough

هى معاى وحلوه بسم الله ماشاء الله بس اصلا انا خوافه جدااااا ومش بحب اجرى بالعربيه يعنى اعلى سرعه مشيت بيها والطريق فاضى 100كيلو
قديم 08-09-2012, 02:53 AM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

اعتقد الفتيس بس انا 2012 1600 سى سى 124 حصان !!!!!!!!!!1

geologist the best
قديم 08-09-2012, 07:43 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

كلام مضبوط وكل اللي بيتكلم على السيراتو تلاقيه اصلا عمره ما شفها ولا جربها بيسمع اشاعات وبس

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn