العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 31-08-2012, 03:47 PM
ahmedshouk ahmedshouk غير متواجد حالياً

ahmedshouk has a spectacular aura aboutahmedshouk has a spectacular aura about
افتراضي رد: لكل الشركات و الا شخاص الى بتحط قصص خياليه لتسؤء سمعة السيراتوا عن تجربه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hisham853 مشاهدة المشاركة

اولا شكرا علي الموضوع المميز ...
ثانيا انا معايا سيراتو خليجي ال اكس اللي هيه اول فئة في الاتوماتيك و دي جنط 15 حديد و اير باج واحده للسائق و بدون ايه بي اس زجاج كهرباء و مرايات عادية (يدوي)
العربيه بصراحة جميلة و كويسه في كل حاجة يمكن اللي كان مضايقني في الاول اني بحس بتفاصيل الطريق اكتر من عربيات تانيه كتير بس مع الوقت الموضوع ده اتحسن كتير مش عارف العفشه بقت اطري و لا انا الللي اخدت عليها المهم انها بقت احسن
ثالثا سير الكاتينه بتاع السيراتو جنزير و ده كلام اكيد من التوكيل مش فتي يعني
.
و اخيرا ربنا يبارك لك فيها و يكفيك شرها و طالما العربيه عاجباك ميهمكش من كلام اي حد
فعلا يا هشام انا بردوا فى الاول كونت بحس بكل حاجه انا ماشى عليها متهيألى ده لان العازل الى تحت السجاده مش قوى او لان العفشه ناشفه زياده عن الزوم وهوه ده العيب الوحيد الى ممكن حد يتكلم بس فى الاساس ده مش عيب لان كل ما الغافشه تنشف كل ما يكون افضل لان العفشه بتكون اقوى مثلا العفشه الرياضيه بردو ناشفه هيه فى حجاين شركة كيا المفروض تحاول تظبطهم عزل الموتور تزود عزل الموتور لان الموتور بعد ال 140 صوته عالى وده بسبب قوته وسير الكتينه فعلا مع الكسيت ما بيبينش بس الى مش مشغل كاسيت وفاتح الازاز خيسمعه بصوره مزعجه ممكن والعازل الى تحت السجاده علشان الواحد ميحسش بكل حاجه هوه ماشى عليها زى ميه ولا اسفلت ولا تغير طبيعة الارض
انا بالنسبه لى انا اتعودة عاليها وهيه زى الفل ربنا يكفينا شر الطريق
قديم 01-09-2012, 01:24 AM
ahashem ahashem غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصلات

ahashem will become famous soon enough
افتراضي رد: لكل الشركات و الا شخاص الى بتحط قصص خياليه لتسؤء سمعة السيراتوا عن تجربه

السلام عليكم ..فعلا فيه ناس بتفتى من غير متجرب ,,, وتكلمه يقلك اصلى سمعت
انا معايا سيراتو جنت 17 ...بقلها سنه معايا مشاء الله عليها مشيت بيها فوق 20الف ,,, الله اكبر على سباتها و فرملها ... فعلا الحاجة الوحيده هى العفشة ناشفة بس انا حاسس انها نعمت عن الاول و الكلام ده كان اتقاللى قبل ماشترى العربية