العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 28-04-2011, 12:44 AM
gad_fcis gad_fcis غير متواجد حالياً

gad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of light
افتراضي رد: مأساتي مع فرع النزهة و تحية إجلال و تقدير لأستاذ عماد حبيب

حضرتك أخجلتني بكلامك والله، أنا متشكر جداً على المشاعر النبيلة ده و أنا ليا الشرف اني أعرف واحد ذي حضرتك

بالنسبة للتقرير بعد إستلام العربية، دة أكيد هيحصل إن شاء الله ، بس لحد ما استلم أحب أقول لحضرتك اني ابتديت أفكر في العربية من نص أكتوبر أو أول نوفمبر اللي فات و لحد دلوقتي أنا ثابت على مبدأ انها Best Value For Money ، أنا مش هشكر فيها كتير عشان محدش يقول اني بشكر فيها عشان أنا جيبها بس على الأقل أنا مقتنع بإختياري لها 1000000 في ال-100 و أنا كنت لسة بكلم باسم إن احنا نعمل مقابلة بعد استلامي للعربية و أكيد يشرفنا إن حضرتك أو أي حد تاني من أعضاء المنتدى (مش شرط قسم BYD) يكون موجود

Mohamed Gad El karem
Senior Software Developer
قديم 28-04-2011, 12:48 AM
مينتشو مينتشو غير متواجد حالياً

مينتشو is a jewel in the roughمينتشو is a jewel in the roughمينتشو is a jewel in the roughمينتشو is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gad_fcis مشاهدة المشاركة

حضرتك أخجلتني بكلامك والله، أنا متشكر جداً على المشاعر النبيلة ده و أنا ليا الشرف اني أعرف واحد ذي حضرتك

بالنسبة للتقرير بعد إستلام العربية، دة أكيد هيحصل إن شاء الله ، بس لحد ما استلم أحب أقول لحضرتك اني ابتديت أفكر في العربية من نص أكتوبر أو أول نوفمبر اللي فات و لحد دلوقتي أنا ثابت على مبدأ انها Best Value For Money ، أنا مش هشكر فيها كتير عشان محدش يقول اني بشكر فيها عشان أنا جيبها بس على الأقل أنا مقتنع بإختياري لها 1000000 في ال-100 و أنا كنت لسة بكلم باسم إن احنا نعمل مقابلة بعد استلامي للعربية و أكيد يشرفنا إن حضرتك أو أي حد تاني من أعضاء المنتدى (مش شرط قسم BYD) يكون موجود
بارك الله فيك وبارك لك انا والله العظيم انا بتكلم من قلبى وربنا يا رب يباركلك فيها ويديلك خيرها ويكفيك شرها وانا اللى اتشرف بمقابله حضرتك وانا اسمى ( معاذ ) ولو ممكن اتشرف باسمك يبقا ليا عظيم الشرف
قديم 28-04-2011, 01:00 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

مفيش عربية صيني تحقق مبدأ value for money
لان ببساطة الصينيين فهلوية
قديم 28-04-2011, 01:03 AM
مينتشو مينتشو غير متواجد حالياً

مينتشو is a jewel in the roughمينتشو is a jewel in the roughمينتشو is a jewel in the roughمينتشو is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

مفيش عربية صيني تحقق مبدأ value for money
لان ببساطة الصينيين فهلوية
على اد لحافك مد رجليك وانا للاسف معنديش لحاف بقى اعمل ايه هههههههه
قديم 28-04-2011, 01:49 AM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gad_fcis مشاهدة المشاركة

أولاً أنا أسف على التأخير

- انا متابع الموضوع من بدايتة

بس فيه حاجة للأسف هتأخر الإستلام و هي إن اجراءت البنك هتاخد وقت عشان تمشي و كمان إن لسة موافقة هيئة الإستثمار أو جواب المرور بتاع العربية مجاش و هيجي على حساب كلام مدير المعارض كمان 3 أو 4 أيام

- احساس طبيعى انك تبق مستعجل لاستلام العربية وان شاء الله تستلمها قريب

العيوب :
1-شنطة العربية لازم تترزع رزعة محترمة عشان تقفل
- ممكن يبقى طبيعى فالبداية وحصل معى فالانسر انها تحتاج الى خبطة شديدة وانت ماسك الشنطة من المنتصف
- لكن فالتوكيل اتعملت فى 5 دقائق امامى واصبحت ممتازة
4-كان فيه فيشة واقعة مابين الإكسدام و الرادياتير كانت جانب الكلاكس، أنا مش خبير أوي في العربيات بس أنا يتهيئلي انها حساس و المشكلة اني لما سألت الولد اللي كان بيفرجني على العربية لقيته بيقولي تلاقيها فيشة زيادة ، أموت و أعرف بيجبوهم منين و بيعينوهم على أي أساس ، ازاي كلمة زي ديه تطلع من واحد المفروض إنه شغال في مجال السيارات (أنا خايف أطلع أنا اللي جاهل و تكن فعلاً فيشة زيادة )

- غالبا ً دة فيشة الشبورة خاصة لو العربية بدون شبورة و بينزل منها بشبورة لان الضفيرة بتيقى كاملة حتى الاسبويلر الخلفى بتكون فيشتة موجودة ( لو موديل العربية بة نفس الاوبشن )
- اما جهل مندوب المبيعات فهذة فنيات وخبرة مع الوقت وان كان من المفروض ان يذاكر العربية جيدا ً ويستعد لاى استفسار
- الرد فى الاقتباس