العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات > ريفيوهات

ريفيوهات ساحة لعقد المقارنات وكذلك مراجعة رفيوهات (تقارير) السيارات واختبارات التصادم

قديم 16-06-2010, 02:01 PM
krim71 krim71 غير متواجد حالياً

krim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to behold
افتراضي الأب و الإبن .. Mclaren F1 امام Bugatti Veyron..

كلنا نعلم bugatti veyron هذه السيارة التي حطمت الارقام القياسية و اخدت العديد من الالقاب و ماذالت تحقق كما ظلط السيارة صاحبة اعلى سرعة في العالم 3 سنين حتة 2007 و هذه السيارة ككل فهي افضل سيارة تسابق بها اليوم و لكنها طبعاً الاغلى !!

و لكن لنعود بالزمن الى الوراء 17 عاماً و نتذكر هذه السيارة التي صنعت ضجة كبيرة عند صدورها و كانت ايضاً تأخذ جميع الالقاب و جميع الارقام القياسية و بالطبع كانت الاغلى و هي Mclaren F1 ذو المحرك المصنوع من الذهب الخالص

.. فمن لا يتذكر هذه السيارة التي نادراً ما تراها و لو مرة في العمر و لكنها ان وجدت في سباق فبالطبع هذا السباق لن يكون بالامر الهين .. يكفي انها ظلت صاحبة اعلى سرعة في العالم احدعشر سنة متتالية !!!! (11 عام) !! حتى ظهور البوجاتي عام 2004 لتكسر هذا الروتين

احضر لكم فيديو مواجهة حية بين السيارتين لتروا كيف الابن يهزم الأب!!
الموضوع ده من مجهودي الخاص يا ريت لو هتنقل تذكر اسم المنتدى مصر موتورز و اسمي انا صاحب الموضوع كريم
و شكراً

قديم 16-06-2010, 04:58 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الأب و الإبن .. Mclaren F1 امام Bugatti Veyron..

فعلا مقارنة مثيرة و موضوع ظريف
تسلم إيدك
و ربنا يوعدنا نشوف العربيات دى بس
قديم 16-06-2010, 05:41 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

مقارنه رائعه لكن زي ما انت عارف ان السرعه مش كل حاجه و مكلارين تتفوق علي بوجاتي في الكثير من الاشياء و من فم واحد ساق الاثنين بوجاتي دوشه!!!!!و مش بيحب يركبها خالص(طبعا انا نفسي اشفها علي بعد 2 كيلو مش اشفها ادامي حتي)
و عموما زي ما انت عارف ان ssc خدد هي المركز الاول السنه دي بفرق 7 كيلو اسرع من البوجاتي لكن تسارع في 3 ثواني و البوجاتي 2.5 ولكن بردو مش بحب البوجاتي خالص فهي سياره مصنوعه لكي تكون السياره الكامله و الكمال لله وحده
الف شكر علي المقارنه الرائعه

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 16-06-2010, 06:02 PM
krim71 krim71 غير متواجد حالياً

krim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to behold

مشكور يا حازم باشا

شكراً يا ميدو انا برده بموت في مكلرن حتى من وانا صغير كبرت و حلمي اني اركبها و لسة فاكر ايامها كانت عاملة ازاي
قديم 03-08-2010, 10:37 AM
الصورة الرمزية Ahmed_lol2007
Ahmed_lol2007 Ahmed_lol2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق المغامرة
التخصص العملى: طالب أكاديمى
هواياتي: صيد الأسماك وقيادة السيارات

Ahmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond repute

مشكور ياباشا على الموضوع الجامد دة
وأنا فعلا بموت فى الماكلارين وحلم بالنسبة لى أنى أسوقها حتى مش أمتلكها

إنا لله وإنا إليه راجعون
(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً)
لن أنساك أبدا
رحمك الله يا أخى (خالد خليفة)
أرجو منكم قراءة الفاتحة