العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 16-02-2011, 06:59 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طرائف اللجان الشعبية

الف شكر عالموضوع الجامد واللذيذ
قديم 16-02-2011, 07:46 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aboelesaad مشاهدة المشاركة

موضوع جميل فعلا و كانت ايام ربنا ما يعودها تاني يارب لان المنطقه عندنا فعلا كانت كوم من الالغام بس مكنتش بتخلو من الطرائف

وانا من مؤيدين اللجان لان العيار الي مبيصبش بيدوش اينعم في مننا ناس بالضياع و نازلين يهرجو فعلا بس المساجين بيكشو و بيخافو و عرفنا نلمهم باسلوبنا ده

كنا بننزل الساعه 8 و نصف و بنسد الشواع كلها وكل واحد يقوم بدوره
يعني الي بيجهز قنابل مولوتوف وبيحطها في اماكن معينه معمولها دروع
والي بيظبط السدات بتاعت الشوارع
والي بيجهز القاعده
والي بيجيب الخشب عشان النار
والي بيجيب الشيشه والبراد و والطاوله و الشطرنج والكوره

وفي حدود 11 كل حاجه تبقي تمام

نتوزع بقي

5 علي كل مفرق طريق مستخبيين في اماكن
وناس فدائيين قاعدين عشان يجزبو المساجين يعني قعدين يلعبو و خلاص وعاملنها دوريات و مخليين الشارع من بعيد ساكت ومفهوش سريخ ابن يومين

وكل واحد في مكانه وبالتليفونات واول ما نحس بحاجه واحد يجري يفضي بنزين في الشارع وكلو في نفس الوقت بس بيكون سريع الحركه لان السرافيز بتضرب نار حي ومن بعيد نولع و نروقهم

مسكنا سرفيزين فيهم كميه رشاشات مهوله و عربيه فرنا و مرسيدس ونص نقل فيها 79 الي " رشاش "

مشكله منطقتنا فيها شارع لو اتاخد للنهايه خالص تعدي علي شارع يقاطعك و تبقي في منطقه السجن و ده اقرب طريق للسجن فكانت مدبحه

اما بقي الفكاهيات
نمسك واحد مدير مباحث بنقوله البطاقه فبيضحك و بيقول اي يا شباب انا مدير مباحث فرد واحد بيقوله وانا مدير لجنه شعبيه

وموقف تاني مسكنا ظابط بنقوله البطاقه فاتحمق اوي وبيقول انا ظابط انتو فاهمين يعني اي لسه بيقولها لقي قدامه اكتر من 40 واحد بشوم و طبنجات والذي منه بقي عامل زي الفرجه

ومسكنا واحده مشايه تطوح وسكرانه طين بنقولها انتي رايحه فين بتقولنا و هي بتطوح انا رايحه اجيب مم عايزه اكل و بتشد في شعرها ومقولكوش علي الي حصل بقي لدرجه ظباط الجيش نفسهم وقعو من الضحك علي منظرها المهم قعدوها في الصالون المفتوح " الدبابه " ومسكو موبايلها لقو من ضمن الاسماء اخويا اتصول بيه طلع يجري ورنها حته دين علقه فوقها من الهباب الي شربان مكناش عارفين نمسكه عنها و مكنش عاجبها كمان
فعربيه الدوريه بتعدي و بالميك بيقول الظابط من جوا احسن يا رجاله هو ده الشغل عايز من ده علي طول

ولقينا مره واحد ماشي في سكوت تام و باصص في الارض فبقوله بطاقتك فبيقول مش عارف
فبنقوله مش عارف اي فبيقول مش فاهم وبيحط ايده في جيبه فواحد مننا راح حاطط ايده علي ايد الواد لقي مطوه جوا جيبه مسكنها و اتروق ترويقه سوده وراح للجيش فبيقولو انت حرامي و خلاص لابسها فبيقلوهم و الله مش حرامي انا ناضرجي بيدل ما يكحلها عماها

ومسكنا واحد مستشيخ و في عربيته 3 ستات منقبات فبنقوله افتح الشانطه يا عم الشيخ فراح اتحمق و بيدوس بنزين عايز يجري فواحد راح ضاربه الكاوتش برصاصه فنازل بقي يتخانق فبنقوله انت الي عملت في نفسك كده و بننزل الستات فواحده اتكعبلت راح النقاب اتشال فشوفنا شنب وطلعو ال 3 ستات 3 رجاله و معاهم مسدسات

الحياه كانت حلوة جدا معانا وفي حكاوي كتييييييييير بجد لان كل يوم كان بمجازر فعلا

ربنا يسلم حياتنا و مصرنا الحبيبه

كل ده فى طنطا يا أبو الإسعاد

بس الله ينور عليكم يا شباب

لجنتك كانت فى أنهى منطقة ؟

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 16-02-2011, 10:19 PM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of

أنا كنت غاوى اروح ميدان التحرير كل يومين كده ، وراجع حوالى الساعة العاشرة فى لجنة فى شارع السودان و مجموعة من الشباب وقفين لجنة شعبية بص واحد منهم فى وشى وقالى رخصك ولسه بافتش روحى عشان الروخص راح واحد جاى يجرى من بعيد وقالى أنت الدكتور محمد سلامة قولت فى بالى يا فرج الله ورديت طبعا أأمر ،،، راح بصص وراه وقال : المولتوف يا رجااااااااااااااااااااااا اال .... بعد ما قلبى وقع ف رجلية راح ضاحك وقالى انا كنت عند حضرت فى كلية السنة اللى فاتت شعبة انجليزى اساسى ،،، اتفضل يا دكتور ,,,,, قعدت اضحك عليها لحد دلوقتى
قديم 20-02-2011, 06:55 PM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of

وكمان شوف دى
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg lagna2_m_tcm6-3782933.jpg‏ (39.0 كيلوبايت, المشاهدات 6)
قديم 20-02-2011, 08:58 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo-salama مشاهدة المشاركة

وكمان شوف دى

هههههههههههههههه

جامدة

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/