العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع

سيارات مستعملة للبيع السيارات المستعملة ، اعلانات سيارات مستعملة للبيع فى مصر - قطع غيار - سيارات تاكسى - سيارات تجارية - تقسيط سيارات مستعملة

قديم 26-04-2010, 08:49 PM
zizophone zizophone غير متواجد حالياً
من انا؟: Man
التخصص العملى: Usa
هواياتي: magfuhVE

zizophone has a spectacular aura aboutzizophone has a spectacular aura aboutzizophone has a spectacular aura about
افتراضي رد: متوسط اسعار المستعمل هذا الاسبوع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy01011 مشاهدة المشاركة

لو رايح اشتري عربية مستعملة اخد معايا مين بالظبط تاجر عربيات بيفهم في العربيات بحكم شغلة و لا ميكانيكي ؟ انا معروض عليا كورولا 2003 اوتوماتك فبريكة برة و جوة اوتوماتك فل اوبشن ماشية 130 الف كيلو صاحبها عايز فيها 75000 يا تري ده كويس و لا اية؟
اولا الف مبروك مقدما وربنا يكرمك بيها ان شاء الله لو كانت كويسة وحلوة ويبعدك عنها لو كانت وحشة .

ثانيا بانسبة للسعر ptmnlo123per118 هي تعتبر غالية حبتين ياعني 2003 وماشية 130 الف كيلو كتير بردك ياعني انا في رايي لو تعرف تخلصها على 71 72 يبقي حلو انما كدة تعتبرغالية , الا لو كنت ركبتها وشايف ان حالتها كويسة دي حاجة ترجعلك.

ثالثا بقي موضوع الكشف عليها والله حضرتك لما كنت بشتري عربيتي الكورولا ال 2005 كان ليا راي مش عارف يعجب حضرتك ولا ايه

وانا رايح اشتري كنت بفكر ptmnlo123per118 في اني اخد سمكري و ميكانيكي بس لما قعدت افكر قولت طيب هو الميكانيكي حيفهم ايه في المكنة ولو فهم حيقدر يقولي حالتها ايه ولو قال حيعرف في الفتيس الاوتماتيك اصلا ولا في العفشة ولا حتي حيعرف الزيت المستخدم كويس ولا وحش والسمكري طيب مهي لو معموله صح قوووي مش حتبان وبردك حتدخل عليه .

قولت ptmnlo123per147 ماندي العيش لخبازة واروح التوكيل واعمل كشف بيع وشراء و صيانة كاملة وهو الي يقولي حالة العربية من ( مكنة - عفشة - الات جر - فتيس - كهربا - كاوتش ) واهو اعرف راي التوكيل فيها , وقولت مش بيقول فبريكة برا وجوة والتوكيل كدة كدة بيتلكك اصلا على اي حاجة متغيرة او مرشوشة برا وفي الكشف بيبص على القنطرة وعلى الشاسية بالكامل و العفشة ولو في اي خربوش في الدواخل بيقول عليه .

رابعا بالنسبة لتوكيل تويتا عندهم كشف البيع دة طريقتين

أ- كشف من غير زوايا (صاج - عفشة - كبس ماتور - كبس فتيس ) ودة بياخد وقت ساعة ونص وبيكلف 150 جنية .

ب- كشف بزوايا ( صاج - عفشة - كشف على القنطرة والزوايا والعفشة - كبس ماتور - كبس فتيس - سيور - فلاتر - كهربا -الحالة العامة للسيارة - تكاليف الصيانة) + ظبط زوايا للسيارة ودة بياخد وقت ساعتين ونص وبيكلف 250 جنية .

واكيد طبعا انا اخترت ابو 250 جنية لان دي فلوس وبتتدفع .

ويا باشا انا تحت امرك في اي حاجة تحتاجها ويارب اكون افدتك ptmnlo123per133

قديم 26-04-2010, 09:08 PM
الصورة الرمزية ramy01011
ramy01011 ramy01011 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: HR Officer

ramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zizophone مشاهدة المشاركة

اولا الف مبروك مقدما وربنا يكرمك بيها ان شاء الله لو كانت كويسة وحلوة ويبعدك عنها لو كانت وحشة .

ثانيا بانسبة للسعر ptmnlo123per118 هي تعتبر غالية حبتين ياعني 2003 وماشية 130 الف كيلو كتير بردك ياعني انا في رايي لو تعرف تخلصها على 71 72 يبقي حلو انما كدة تعتبرغالية , الا لو كنت ركبتها وشايف ان حالتها كويسة دي حاجة ترجعلك.

ثالثا بقي موضوع الكشف عليها والله حضرتك لما كنت بشتري عربيتي الكورولا ال 2005 كان ليا راي مش عارف يعجب حضرتك ولا ايه

وانا رايح اشتري كنت بفكر ptmnlo123per118 في اني اخد سمكري و ميكانيكي بس لما قعدت افكر قولت طيب هو الميكانيكي حيفهم ايه في المكنة ولو فهم حيقدر يقولي حالتها ايه ولو قال حيعرف في الفتيس الاوتماتيك اصلا ولا في العفشة ولا حتي حيعرف الزيت المستخدم كويس ولا وحش والسمكري طيب مهي لو معموله صح قوووي مش حتبان وبردك حتدخل عليه .

قولت ptmnlo123per147 ماندي العيش لخبازة واروح التوكيل واعمل كشف بيع وشراء و صيانة كاملة وهو الي يقولي حالة العربية من ( مكنة - عفشة - الات جر - فتيس - كهربا - كاوتش ) واهو اعرف راي التوكيل فيها , وقولت مش بيقول فبريكة برا وجوة والتوكيل كدة كدة بيتلكك اصلا على اي حاجة متغيرة او مرشوشة برا وفي الكشف بيبص على القنطرة وعلى الشاسية بالكامل و العفشة ولو في اي خربوش في الدواخل بيقول عليه .

رابعا بالنسبة لتوكيل تويتا عندهم كشف البيع دة طريقتين

أ- كشف من غير زوايا (صاج - عفشة - كبس ماتور - كبس فتيس ) ودة بياخد وقت ساعة ونص وبيكلف 150 جنية .

ب- كشف بزوايا ( صاج - عفشة - كشف على القنطرة والزوايا والعفشة - كبس ماتور - كبس فتيس - سيور - فلاتر - كهربا -الحالة العامة للسيارة - تكاليف الصيانة) + ظبط زوايا للسيارة ودة بياخد وقت ساعتين ونص وبيكلف 250 جنية .

واكيد طبعا انا اخترت ابو 250 جنية لان دي فلوس وبتتدفع .

ويا باشا انا تحت امرك في اي حاجة تحتاجها ويارب اكون افدتك ptmnlo123per133

شكرا للإفاده انا ناوي اعمل كده فعلا ان شاء الله انا بس كنت يتكلم عن الفحص المبدئي قبل ما ادفع عربون لصاحب العربية يعني مين اللي يقدر يقول العربية دي تمام عربن وروح اعمل الفحص ؟
قديم 26-04-2010, 09:40 PM
الصورة الرمزية ramy01011
ramy01011 ramy01011 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: HR Officer

ramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant future

شكرا للإفاده انا ناوي اعمل كده فعلا ان شاء الله انا بس كنت يتكلم عن الفحص المبدئي قبل ما ادفع عربون لصاحب العربية يعني مين اللي يقدر يقول العربية دي تمام عربن وروح اعمل الفحص ؟
سؤال كمان 2003 يعني بقالها 7 سنين يعني هنقول 130 / 7 يعني حوالي 18600 كيلو في السنة ياتري ده ستعمال معقول ولا كتير , طيب الاستخدام المعقول يكون كام كيلو في السنة ؟
قديم 26-04-2010, 10:17 PM
الصورة الرمزية HUMMER2009
HUMMER2009 HUMMER2009 غير متواجد حالياً

HUMMER2009 will become famous soon enough

اناا عاوز اعرف سعر هوندا سيفيكSIRوSIموديل 1994و1998
وايهما افضل والسيفيك1994فيها ABS

قديم 27-04-2010, 01:14 AM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

لو رايح اشتري عربية مستعملة اخد معايا مين بالظبط تاجر عربيات بيفهم في العربيات بحكم شغلة و لا ميكانيكي ؟ انا معروض عليا كورولا 2003 اوتوماتك فبريكة برة و جوة اوتوماتك فل اوبشن ماشية 130 الف كيلو صاحبها عايز فيها 75000 يا تري ده كويس و لا اية؟
مش المهم التصنيف لكن المهم الأمانة والخبرة وكشف التوكيل هو الأفضل
السعر يبدو جيد مقارنة بالحالة ولو نزلت ألف ولا إتنين تبقى ممتازة

الكلمات الدليلية
مصر, اسعار المستعمل, اسعار السيارات, سيارات مستعملة للبيع فى مصر, سيارة مستعملة للبيع, دايهاتسو تريوس