العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 17-08-2010, 09:32 PM
الصورة الرمزية فاطومه المصريه
فاطومه المصريه فاطومه المصريه غير متواجد حالياً
من انا؟: بنوته مصريه تعشق الخير وتحب الحريه ^_^
التخصص العملى: طالبه تجارة &_^ سابقا... التسويق حاليا
هواياتي: التصميم والنت والقراءة فى السياسه

الموقع: بلادى مفتوحة كالسماء تضم الصديق ؛ وتمحو الدخيلا ومنى الحقيقة.. منى الخيال وعندى الجمال، وعندى آمال
فاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant future
افتراضي رد: أدب الرحلات

اللهم احفظنا بلاش سياسه يا استاذ خالد
بس اكيد هما عارفين طباع بعض وطالما هو قال انه مش محترمكو يبقى كدة فعلا
الموضوع موش بيكون موضوع اكل ولا حاجه يعنى الراجل موش همه على بطنه مثلا بس طالما فيه عادة المفروض متتقطعش لناس وناس

اللهم انزل نورا من نورك عليه
اللهم نور له قبره ووسع مدخله وآنس وحشته
اللهم ارحم غربته وارحم شيبته
اللهم اجعل قبره روضة من رياض الجنة . لا حفرة من حفر النار
اللهم أغفر له وارحمه واعف عنه واكرم نزله
قديم 17-08-2010, 11:33 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

الصيد له موسم فى شهر 10 و 11 و12 وممكن 1 وبيبقى الصقور والسمان وعلى فكرة الصحرا فى الوقت ده بتبقى مليانة بنى أدمين جايين للصيد وفاكرين الفوج الالمانى اللى تاه فى الصحرا من سنة وساعتها كل الناس اتريقت لانهم ناس رايقة وجايين يعملو سفارى
طبعا الحكومة استعانت بالعرب علشان يلاقوهم واتضح لى بعد كده ان موضوع السفارى ده اساسه الصيد والصحرا كلها خير بس احنا حكومتنا اللى لامؤاخذة
طيب فكر فيها بجد بقى وشوف الموضوع ده شهر 10 قرب اهو شوف الجماعة اصحابك ونعمل معسكر جوالة هناك ونقعد واللي ربنا يرزق بيه يتقسم على الكل

ياعم هو انا بفترى عليك ؟؟؟ الكلام ده حصل والا لا ؟؟؟ ثم انا بجيب من الحكاية المختصر المفيد اللى ميفسدش متعتها يعنى كنت عايزنى احكى عن الاوبترا المقلوبة والسيات اللى قعدت ازق فيها مرضيتش تمشى وبعد م سبتها مشيت وسواق الميكروباس اللى زنقنى فى الكوبرى وقلتلك متخافش النيسان وقت اللزوم بقلبها توكتوك والجماعة المشايخ اللى مش فاهمين حاجة عن الكورة غير انها افسدت العلاقة بين مصر والجزاير وانت رايح تكلمهم عن شبيبة القبائل وعايز تصور بلاعة طالعة مترين فوق الارض والمنطقة كلها عايزة تتفور
ولو ح ازاز على لوح ازاز والعربية شغالة بالغاز هههههههههههه
كل ده يفسد متعة القصة نفسها
قول على الفضايح قوووووووووووووووووووول

ركبت معانا مرة افضحنا بقى هههههههه
المرة الجاية انا هاجي معاك
ومتخافش مش هقول لحد خاااااااااااااااااااااااا ااااالص
انا هكتب بس الموضوع في مصر موتورز رحلة مع ابو خليفة واعملها روابط في المنتديات والمواقع الصديقة واعملها صفحة على جوجل بسسسسسسسسسسسسس
مش هعمل حاجة تاني

إلا هو انتو كنتي رايحين ليه
ههههههههههههههه

متطفل انا مش كده

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 17-08-2010, 11:55 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

دى نكتة
مرة استضافو احمد بدر فى التلفزيون
وسـألوه / أيه المسلسل اللى بتحبه
اتعدل واتنفخ وقااااااال
راجل وست ستات
ههههههههههه
هههههههههههههههههههههه
ماشى ياعم خالد

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 18-08-2010, 12:06 AM
الصورة الرمزية sad-bird

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

خلص بقا انا الله حليم ستار وربنا امر بالستر وبلاش فضايح احنا علي الهوا

طيب كنتو رايحين فيييييييييييييييييييييييي ييييييييين وانا اسكت

انتا شكلك كنت بتتفرج علي البرنامج ده زمان بتاع عروستي وسنيما الاطفال اللي كان بيجي علي القناة التانية زمان
ومين فينا متفرجش عليهم كانت ايام جميلة متنكرش انك نفسك ترجع الايام دي
بس اخص على كده مش فاكر كانو بيجوا على ايه
الاتنين كانو بيجوا على القناة الاولى عروستي كان يوم الخميس وسينما الاطفال كان بيجي الجمعة

وبما انك مش بتابع سامية شرابي اللي هيا ماما سامية بتاعت برنامج عروستي توفت من فترة قريبة
ربنا يرحمها ويتقبلها في رحمته كانت بتغرس قيم كتير في الاطفال احنا النهاردة مفتقدينها

ياعم تف من بقك حرام عليك تقول كدا في الشهر الكريم ده يا عم مفيش احسن من العزوبية وراحة البال
ليه يا حمااااااااااادة ليييييييييييييييييييييييي ييه ده انا بحبك حد يكره الجواز برضة
طيب بذمتك كده لو الناس بتكره الجواز كان احمد بدر اتجوز اتنين وببيدور على التالته والا خالد بيدور على التانية

والله شكلك فقري زيي وهتنضم معايا في الطابور اللي عمله حازم

انتا كنت ان شاء الله بتاجر في ايه معاهم اوعا يا عم خالد الشيطان يوزك وتحط في البرفانات بودرة تلك اطفال خلي بالك الحكومه مصحصحه اوي اليومين دول هههههههههههههههههههههه

لاااااااااااااااااااااااا اا بودرة تلك ايه احنا هنهزر
لبن الاطفال يا باشا اللي بقى فيه عجز جامد جدااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااا
بقى اكتر من الهروين
رغم ان الدولة بتدعمه وبتنزله بسعر 3 جنية للعلبة لكن مش موجود تلاقيه سوق سودا والعلبة اكتر من 15 جنية وان لقتها اصلا ولازم يكون صيدلي حبيبك ومعرفه وانت زبون عنده

ههههههههههههههههههههههههه هههههههههه

خليك تشرب شوية من اللي شربتهولي معاك واحنا رايحين لاحمد بدر

احسسسسسسسسسسسسسسسسسسسن تستاهلوا انتو الاتنين
فرحان فيكم
هههههههههه

قديم 18-08-2010, 12:15 AM
الصورة الرمزية sad-bird

ههههههههههههههههههههههههه هههه خلاص يا حماده انتا هتشحت عليه ولا ايه
يا باشا هو احنا نطول نبقى شحاتين ده الشحات النهاردة يعمله اكتر من 100 في اليوم ده على الاقل يعني

عيب عليك يا حماده لما تقول كدا هو انتا فاكر اللوا ده زي انا لعلمك انا مش عايز اقول انا بشتغل فين لحد دلوقتي علشان محدش يتخض ويخاف مني

حصلنا الرعب يا كابتن
احنا مبنتهددش احنا بنترعب بس
هههههههههههههههه

هع هع هع هع هع هع

حب قديم ايه يا كبير لسه مشفتش دنيا اللي تخلينا اعمل كدا يا حماده
ااااااااااااااااااااااااا ااه
قلتلي
هيا كان اسمها دنيا طيب ما تقول كده ياعم من الصبح يا ابو دنيا
هههههههههههههههههه

دى نكتة
مرة استضافو احمد بدر فى التلفزيون
وسـألوه / أيه المسلسل اللى بتحبه
اتعدل واتنفخ وقااااااال
راجل وست ستات
ههههههههههه
يا عيني عليك يا احمد يا بدر كلهم مستلمينك كده ليه
مظلوم يا خويا ومهضوم حقك ومفتريين عليك
هضربهملك الناس الوحشين الشريرين دول
الا هيا الجوازة الرابعة امتى يا حمادة

ههههههههههههههههههههه

ونكمل مع صافى
وبقينا ناخد عينات الارض ونحفر ونعبى فى شنط كبيرة و..............
يا سلااااااااااااااااااااااا اااااام
رحلة هايلة كانت عاوزة احمد ممدوح (ابو دنيا) كان انبسط بيها قوي
وبعدين ياعم خالد رجعتوا ولقيت يافطة مكتوب عليها الرماية 179 كيلو يعني انت كنت تقريبا قبل قرية الاسد ب 20 كيلو مروحتش وصلتهم ليه ورجعت بدل ما تاخدها قياسه رايح جااااااااي
بس احلى حاجة بقى شكلك كده وانت واقف مش عارف ترد والحاج بيكلمك
يا سلااااااااااااااااااااااا ام منظر تحفة عاوز تصويره
هههههههههههههههه

العبرة من القصة دي
ان الدولة لو اهتمت بمنطقة زي دي حتى لو اللي فيها حاليا عربيات نقل وشكرات بترول اكيد هيحصل فيها طفرة لو بس اتعمل فيها كريق مظبوط حتى لو صغير مش لازم طريق دولي وليكن بداية
وكمان لو يتعمل طريق من الشمال للجنوب مرورا بالواحات ( لكن انا اذكر في ادي البرامج ان اهل الواحدات مش عاوزين حاجة زي دي هما عاوزين ربط بالقاهرة بس علشان الخدمات والتعليم مش عاوزين زحف عمراني عليها علشان يحافظو على البيئة البكر اللي ربنا وهبهالهم

حمـــد
حمد ده كان بلطجى وزعيم عصابة و........................ .....................
يا حبيبي انا قلتلك في خمسين مشاركة قبل كده احنا كده كده رايحين مارينا انت مش بتسمع الكلام

حمد ده بقى
عندنا واحد اخوه مع فارق الاصول يعني
لكن انا ياعم معرفش احكي عليه بكرة الصبح الالقي ترسانه سلاح على البيت عندنا يتهد باللي فيه

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 04-11-2010 الساعة 04:51 PM