العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 27-06-2012, 02:00 PM
الصورة الرمزية tacker
tacker tacker غير متواجد حالياً

tacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ماهو رايك و تعليقك فى اول خطاب للرئيس مرسى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو فاروق مشاهدة المشاركة

بعدين بدون زعل .. الجملة دية فيها حقد طبقي غريب .. هوة مثلا عشان معاة فلوس فملوش حق علي الرئيس !!
بدون زعل.. أولا :انت بتفسر كلامك بمزاجك.. لأنى بقول ان الناس دى أصل الحراك (يعنى اديتهم حقهم) وعلى فكرة انا من هؤلاء والحمد لله .. حته الحقد دى اعتقد انها تخص الشفشقجية الحاقدين على مرسى لأنه كسب ..ثانيا من هم أولى بالرعاية اللى النظام الفاسد البائد دمرهم وهمشهم ,,ولا اللى ربنا فتح عليه فى هذا العصر المظلم (ربنا رحمنا منهم بسقوط شفيق الزريع )وقدروا يتعلموا
رغم المعاناه هذا هو قصدى ..بمعنى تقف مع الضعيف اولا حتى يقوى

Tarek
قديم 27-06-2012, 02:08 PM
ابو فاروق ابو فاروق غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رجل اعمال
هواياتي: الصبر !

ابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tacker مشاهدة المشاركة

بدون زعل.. أولا :انت بتفسر كلامك بمزاجك.. لأنى بقول ان الناس دى أصل الحراك (يعنى اديتهم حقهم) وعلى فكرة انا من هؤلاء والحمد لله .. حته الحقد دى اعتقد انها تخص الشفشقجية الحاقدين على مرسى لأنه كسب ..ثانيا من هم أولى بالرعاية اللى النظام الفاسد البائد دمرهم وهمشهم ,,ولا اللى ربنا فتح عليه فى هذا العصر المظلم (ربنا رحمنا منهم بسقوط شفيق الزريع )وقدروا يتعلموا
رغم المعاناه هذا هو قصدى ..بمعنى تقف مع الضعيف اولا حتى يقوى

انا هفسر كلامي لية ؟!!

انا برد علي حضرتك .. وبلاش تتعصب فالرد والا بلاها من الاساس الرد

الكلام ألي انت بتقولو دة غلط مفيش حاجة اسمها ألي مرتحين و الي مش مرتحين . دة رئيس بلد وشعب كامل لما يقدم خطابو يقدمو للجميع ...

لكن شغل جمال عبد الناصر واشتغلات الشعب مفهومة جدا ومعروفة

بعدين لو حضرتك كنت من المرتاحيين فكنت اولي تكون عارف اني خسارتك دلوقتي ضعف الاضعاف .. يعني مبقاش فيها لا مرتاح ولا مش مرتاح
كلو محصل بعضو
وكلو صابر وساكت

وشكرا ليك
قديم 27-06-2012, 02:17 PM
الصورة الرمزية tacker

tacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond reputetacker has a reputation beyond repute

مينفعش تبرر غلط نسيانة .. بغلط رئيس قبلية
اظن التبرير ده من أقوال شفيق الشهيرة ..وواضح ان مؤيديه مش قادرين ينسوها ..ثانيا هو لم ينسى أحد لأن الغرض من الخطاب هو التوجه للغلابة(اللى مبارك طحنهم وطلع عين أبوهم) أولا ..ثانيا ..لما يكون الرئيس ,ورئيس قبيله للجميع ..أحسن مايكون رئيس للحرامية فقط زى مبارك وشفيق

دول برضو محتاجين يعرفو هيكون مصيرهم اية ... وخصوصاً اني اصلا اكتر من 95% من الوسط دة كان مرشح احمد شفيق .. فأذاي ما تذكرهمش
انا معاك فى ان دول من حقهم يعرفوا مصيرهم ايه ..اما ان 95% منهم رشح شفيق فاسمحلى اقول ههههههههه الكلام ده الشفشقجية عن طريق عكاشة بيضحكوا بية على انفسهم وعلى الغلابة (نفس طريقة النظام البائد السابق)الضحك على الناس

ول برضو محتاجين يعرفو هيكون مصيرهم اية ... وخصوصاً اني اصلا اكتر من 95% من الوسط دة كان مرشح احمد شفيق .. فأذاي ما تذكرهمش

هوة اهتم اكتر بالناس الي رشحتو ال 5% من المجتمع ..
ههههههههههههه هو لو كان 95% من الشعب من جبهه المبدعين كان الشعب قام بثورة ..انت ماتعرفش ان 45% من الشعب يجهل القراءة والكنابة ولا اية ...ولو كان 5% فقط رشحوا مرسى يبقى النسبة اللى رشحت شفشق هى 4.5 % من الشعب ( الأرقام الرسمية )
وكلمة أخيرة مرسى بقى رئيس مصر شاء ام أبى الشفشقجية(باعتراف شفيق نفسة)

Tarek
قديم 27-06-2012, 02:29 PM
ابو فاروق ابو فاروق غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رجل اعمال
هواياتي: الصبر !

ابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond repute

اظن التبرير ده من أقوال شفيق الشهيرة ..وواضح ان مؤيديه مش قادرين ينسوها ..ثانيا هو لم ينسى أحد لأن الغرض من الخطاب هو التوجه للغلابة(اللى مبارك طحنهم وطلع عين أبوهم) أولا ..ثانيا ..لما يكون الرئيس ,ورئيس قبيله للجميع ..أحسن مايكون رئيس للحرامية فقط زى مبارك وشفيق

ا

نا معاك فى ان دول من حقهم يعرفوا مصيرهم ايه ..اما ان 95% منهم رشح شفيق فاسمحلى اقول ههههههههه الكلام ده الشفشقجية عن طريق عكاشة بيضحكوا بية على انفسهم وعلى الغلابة (نفس طريقة النظام البائد السابق)الضحك على الناس

ههههههههههههه هو لو كان 95% من الشعب من جبهه المبدعين كان الشعب قام بثورة ..انت ماتعرفش ان 45% من الشعب يجهل القراءة والكنابة ولا اية ...ولو كان 5% فقط رشحوا مرسى يبقى النسبة اللى رشحت شفشق هى 4.5 % من الشعب ( الأرقام الرسمية )
وكلمة أخيرة مرسى بقى رئيس مصر شاء ام أبى الشفشقجية(باعتراف شفيق نفسة)

انت بطىء لية كدا ؟؟ لما تكتب رد سرع ايدك شوية

ثانيا .. مش عارف انت ماسك الناس ألي رشحت شفيق وقاعد .. لو انت تعرفني هتعرف اني انا مرشحتش لا شفيق ولا مرسي

والناس ألي رشحت شفيق دول مواطنين مصريين . وانت ملزم تكلم بادب عليهم . والا هتبقا ...قليل الادب

نرجع بقا لموضوعنا .

نظرا لقلة فهم حضرتك لكلامي .. فانا اقصد بـ نسبة ال 95% من الفنانين وليست من الشعب المصري ..

اما بالنسبا لنسبة نجاح مرسي فهي ما يقارب ال 5% من مواطنين مصر بخلاف من ذهب لترشيحة بالتابعية كونة من الاخوان .

وانا كتبت وقلت قبل كدا .. بقا رئيس وانا احترمة .

لكن احب افكرك اني ربنا الوحيد الكامل وألي مبيغلطش

لكن مرسي علي فكرة بنأدم زينا . وبيغلط . ولازم هتعارض معاة مرة والف

كون انك مش فاهم كلامي فدية مشكلة ترجع ليك .. او كون انك هتقعد تبرر لية غلطو فمع نفسك .. لانك هتضاف عندي للستة ( اعضاء ذو عقل مغلق ) .

وسلام عليكو

قديم 27-06-2012, 02:33 PM
الصورة الرمزية tacker

نا برد علي حضرتك .. وبلاش تتعصب فالرد والا بلاها من الاساس الرد
انا لم اتعصب ..وانا كنت برد على حضرتك بنفس الأسلوب بس ..وبلاش الله يخليك اسلوب الهجوم ده وتفسير الكلام بان كل من خالفك فهو متعصب

الكلام ألي انت بتقولو دة غلط مفيش حاجة اسمها ألي مرتحين و الي مش مرتحين . دة رئيس بلد وشعب كامل لما يقدم خطابو يقدمو للجميع ...

لكن شغل جمال عبد الناصر واشتغلات الشعب مفهومة جدا ومعروفة
لأ.. فيه ناس مرتاحين وناس مش مرتاحين أمال الثورة قامت لية ..وليه كان فية ناس ضدها ..(علشان الناس كلها مش مرتاحة ولا الناس كلها مرتاحين ؟؟!!!!) ..ولما الرئيس يذكر جميع محافظات مصر كلها فى الخطاب(حتى اللى ماخدش فيها أصوات) يبقى الخطاب مش للجميع
أما موضع عبد الناصر.. فأعتقد أن ابعد ناس عن تقليد عبد الناصر هم الأخوان ,,ولا انت مش عارف التاريخ

بعدين لو حضرتك كنت من المرتاحيين فكنت اولي تكون عارف اني خسارتك دلوقتي ضعف الاضعاف .. يعني مبقاش فيها لا مرتاح ولا مش مرتاح
كلو محصل بعضو
وكلو صابر وساكت
شوف البورصة وانت تعرف ..اذا كان فية خسارة ولا لأ .. ثانيا الأخوان مش ضد الغنى وكسب المال بالحلال (اللى زعلانين ومش مرتاحين هم الهليبة والمرتشين ومصاصى دماء الشعب لأن حالهم وقف )ومن فضلك بلاش كلمة كله دى (ماتجمعش يعنى ) لأن كل اللى انتخبوا مرسى مبسوطين ومرتاحين ..والحمد لله
واشكرك.....

Tarek