العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 24-12-2011, 05:40 PM
الصورة الرمزية طارق عبد السلام
طارق عبد السلام طارق عبد السلام غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Technical Manager

طارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مخطط لاشعال البلاد يوم 25 يناير واسقاط الدولة...هتشترك..!!!

ربنا معااااااااااااااااااااك ...........وبجد مستنى اشوف موضوعك عن شعار 6 ابريل وانا بالفعل قرأت فيه لكن منتظر طرحك لان اسلوبك فى العرض عجبني وان شاء الله الحقه قبل ما يتمسح
كده يا ابو رقيه هتتخلى انت كمان عنى
يعنى انا اللى هشيل الليله ههههههههههههههههههههه
ده رأى وانا مقتنع به وواجب علينا احترام جميع الاراء مش دى ا """ب حريه
يعنى نتعلم حتى اسلوب الاختلاف فى الرأى بس بأسلوب متحضر مش يا أما ضرب ياأما شتيمه
علشان اعمل ارهاب للطرف الاخر فيمتنع عن ابداء رأيه ويظل رأى صاحب الصوت العالى هو المسيطر

قديم 24-12-2011, 06:19 PM
الصورة الرمزية fares tany
fares tany fares tany غير متواجد حالياً
من انا؟: "واذا فعلوا فاحشة أو ظلموا انفسهم ذكروا الله"
التخصص العملى: قانونى
هواياتي: قراءة ,كتابة, تاريخ, سيرة, سياسة,رحلات, تخييم

fares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek/ مشاهدة المشاركة

كده يا ابو رقيه هتتخلى انت كمان عنى
يعنى انا اللى هشيل الليله ههههههههههههههههههههه
ده رأى وانا مقتنع به وواجب علينا احترام جميع الاراء مش دى ا """ب حريه
يعنى نتعلم حتى اسلوب الاختلاف فى الرأى بس بأسلوب متحضر مش يا أما ضرب ياأما شتيمه
علشان اعمل ارهاب للطرف الاخر فيمتنع عن ابداء رأيه ويظل رأى صاحب الصوت العالى هو المسيطر
احييك و اتضامن مع رأيك ان الصوت العالى و قلة الادب انتصرت لفترة فى مصر و كلما ذادت سلاطة اللسان كنت اكثر الناس هيبة و احترماً
قديم 24-12-2011, 06:23 PM

fares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond reputefares tany has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek/ مشاهدة المشاركة

وللعلم ""نحن أمة ترفض إهانة النساء وإهدار كرامتهن، والإسلام يصون المرأة ويكرمها، بالدعوة إلي الحجاب

وأيضا نحن أمه ترفض العنف لأى انسان ليس من اسلامنا القتل والسحل وايضا الحرق والتخريب
لاكننا مدعويين للتفكير فى كل مايحدث حولنا ولانسلم بالامور
البعض يتهم المدافع عن الاستقرار لبعض الوقت حتى تتضح الامور بالجهل
ولاكنى سمعت الدكتور زويل بالامس تقريبا يؤيد نفس منهجى بعدم اعطاء الفرصه للفوضويين فى هذه الايام ليتم التحول الديمقراطى لهذه البلد
د/ زويل اظنه ليس بجاهل هذا الر جل من اهم 7 شخصيات فى العالم
فمن العيب اتهام من يتبع نفس منهجه بالجهل
اعرف ان من اخوانى من استشهد صديق له أو من اصيب فى الثوره
فأقول له انت اصبت من اجل بلدك ومن اجل حريتنا فلا تدع الثأر يجعلك
تفقد بلدك وتفقدنا حريتنا معك
يالا ياجماعه هجووووووووم بس بالراحه عليه
لا فض الله فوك يا استاذ طارق احسنت
قديم 24-12-2011, 06:53 PM
الصورة الرمزية mostafakamal
mostafakamal mostafakamal غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

mostafakamal is a jewel in the roughmostafakamal is a jewel in the roughmostafakamal is a jewel in the rough

متخليش حد يضحك عليك يا مصري ويقولك اسقاط الدولة، فوقوا بقه، أي حكم ديكتاتوري يحاول إخافة الشعب بعدو وهمي وجعله فزاعة حتى يستمر في الحكم، واللي خايف من 25 يناير اللي جاي أو ضد المظاهرات أو ضد حكم العسكر أو ضد الاعتصامات يعمل لنفسه اختبار صغير، وهو أنه يفتكر في بداية الثورة هل كان معاها وبيأيدها ولا ضدها وكان عايز مبارك يستمر في الحكم ولا عايز التغيير؟ وكل واحد هيعرف أنه لسه على رأيه من البداية، اللي كان ضد الثورة ولما نجحت وافق عليها يعرف إنه غلطان دلوقتي ولازم يسكت عشان هو مش هينزل خالص لأنه هوائي ومعندوش رأي ومش عايز أغلط في حد شاف شباب بيموت ويتسحل وبنات تتعرى وعشرات من العساكر بيضربوا بنت، ورضي يقعد بدون مناصرة الشباب الوطني

أنا نازل يوم 25 يناير عشان نهدم الظلم ونقيم العدل
قديم 24-12-2011, 07:09 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafakamal مشاهدة المشاركة

متخليش حد يضحك عليك يا مصري ويقولك اسقاط الدولة، فوقوا بقه، أي حكم ديكتاتوري يحاول إخافة الشعب بعدو وهمي وجعله فزاعة حتى يستمر في الحكم، واللي خايف من 25 يناير اللي جاي أو ضد المظاهرات أو ضد حكم العسكر أو ضد الاعتصامات يعمل لنفسه اختبار صغير، وهو أنه يفتكر في بداية الثورة هل كان معاها وبيأيدها ولا ضدها وكان عايز مبارك يستمر في الحكم ولا عايز التغيير؟ وكل واحد هيعرف أنه لسه على رأيه من البداية، اللي كان ضد الثورة ولما نجحت وافق عليها يعرف إنه غلطان دلوقتي ولازم يسكت عشان هو مش هينزل خالص لأنه هوائي ومعندوش رأي ومش عايز أغلط في حد شاف شباب بيموت ويتسحل وبنات تتعرى وعشرات من العساكر بيضربوا بنت، ورضي يقعد بدون مناصرة الشباب الوطني

أنا نازل يوم 25 يناير عشان نهدم الظلم ونقيم العدل
محدش بيحجر على حريتك انك تنزل و تشارك لو انت شايف ان ده صح
لكن انت متحجرش على فكر اللى رافض و تنتقص منه وده ابسط قواعد الديموقراطية