العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 26-04-2009, 04:54 PM
mobitek mobitek غير متواجد حالياً

mobitek will become famous soon enough
افتراضي رد: نكت سياسيه 00 وربنا يستر

حلوووووووووووووه
قديم 26-04-2009, 11:24 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حبة كاريكاتير من الاهرام للتسلية

شكرا اولدمان ... فعلا الواحد كان محتاج البسمه دي
خصوصا مبداء المشاركه ...

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 28-04-2009, 02:55 AM
الصورة الرمزية د./أليشع ثابت
د./أليشع ثابت د./أليشع ثابت غير متواجد حالياً

د./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond repute
Angry يوميات فاشل عايز ينجح........ كوميدى جدأأأأأأأأأأأأأأأ

انا مين
انا شاب مصري مشهور بالفاشل في كل حاجه مفيش اي نشاط ادخل فيه ومفشلش فيه ان كان دراسه ولا ترفيه ولا شغل نفسي اعرف الغلط جي منين .
وانا هحكلكو عن حياتي اليوميه يمكن حد يقولي الغلط جي منين.
متستغربوش لو المدونه دي فشلت لأن ده الطبيعى

الفشل الاول (الحب الحب)

بدات حكايتى وانا فى تالته ابتدائى

كنت بشوف اعلان واحد بيطلع فيه ويقول كول وافلام التسعينيات ديه اعد افكر فى الكلامه وفى الاخر قررت ابقى كوووووول

صحيت الساعه السابعه والنصف كالعاده وسمعت اغنية عايزنها تبقى خضر الارضى الى فى الصحراء وشربت لبن وبطنى وجعتنى كالعاده مش من اللبان من الاغنيه

ورحت المدرسه وانا ماشى عمال افكر ازاى ابقى كول

المهم كان عندى واحد صحبى اسمه احمد كان بيحط زيت امله على شعره وبنطلونه مرفوع لحد صدره اظهار انه كان بيدفى صدره بيه ورابط القميص لحد ماهيشنق نفسه بيه

قولت ده الواد الكول الى فى صحابى كلهم

فقررت اروح اسئله ازاى ابقى كول زيك فرد عليه

احمد: كول سرح شعرك وامسك منديل فولار اوعى تجيب فاين فولار احسن والبس ساعه وحس انك كول وانت ماشى

خلص اليوم وروحت وكان عليه درس باليل فقررت انى افاجئ الناس كلها وابقى اجمد كووووول فى مصر

لبست بنطلون ورفعته لحد صدرى كنت حاسس ان هيغمى عليه من البنطلون وتنيته من تحت لحد مابقيت شبه بتوع المطافى

وحبيت اخرج عن كلام صحبى واحط جيل فى اول واضخم حدث هو الاول من نوعه وهو انى هبقى كول

رحت الصبانه وجبت بربع جنيه جيل وحط بقى ياكول على شعرك واستحمه بالجل حطيت كمية جيل محدش حطها ابدا

ولبست قميص كول كده كنت حاسس ان رايح جنينة الحيوانات من كتر الحيوانات الى عليه ولبست ساعه كتينه موديل 1919 من ايام عمك سعد ومشيت فى الشارع وانا حاسس انى كول واجمد كووول فى التاريخ البشرى رحت الدرس وكنت اتاخرت طبعا عشان بظبط الكول بتاعى

ودخلت ووقعت عنيه على ندى وبجد ندى والحب والكول ابتداء ذات الشعر القصير الوجه الذى لا يفرق عن وجه الولاد فهى فى ذلك الوقت لا تملك اى شىء يدل عن انها بنت او اى داليل عن انوثتها فهى فتات احلامى وبجد ندى والحب والكول ابتداء

اعد ابصلها طول الحصه وشعرى غرقان جيل وبمنظرى العجيب ده وبعد مخلص الدرس قولت لاحمد انا بحبها اوى قالى

احمد: هو انت شوفتها غير مرتين خلاص هظبطك معها

طبعا احمد ولا ظبطنى ولا حاجه كل تظبيطه اننا مشينا جمبها طول الطريق كنت حاسس سعاتها انى فى الصم والبكم

وفى الاخر قررت اكلمها واصرحلها على كووول الى فى القلبى قصدى الحب يعنى

فكانت ماشيه هى واحده صحبتها وانا واحمد لقتها بتقولى انت بتحب ياعبدالله يااااااااه مش عارف اوصفلكم اللحظه ديه حاسيت ان الكول عمل حاجه رديت عليها قولتلها انا اها اها بحب

ندى : مين ياعبدالله

انا: وبكل ثقه انتى بحبك انتى

لقتها مره واحده راحت قالبه وشه ولسان حالها بيقول انا احب الكول ده ازاى يعنى

لقتها راحت قالتلى احنا لسه صغيرين على الكلام ده

طبعا انا فى اللحظه ديه كل الكول عندى وقع حسيت ان البنطلون نزل من على صدرى وكيلو الجيل الى كنت حاطه على شعرى بيقع وبنطلون المطافى بدا ينزل من تحت

المهم كالعاده عم عليه السكوت وفضلنا ماشين حوالى 50متر كده وفجائه احنا الاربعه ماشين فى خط واحد راحت واخده يمين هى وصحبتها من غير سلام او بيس يامان ولا اى حاجه كوووووول

كان منظرى انا واحمد مش كول ولا طعميه كمان

ودي كانت البدايه بس طبعا قصص الحب مخلصتش

فاشل

منقوووووووووووووووووووووو ول

الفشل التانى(امير الانتقام)

بعد أن فشلت في الحب واكتشفت بعديها بخمس سنين أن احمد اعز اصدقائى الكووول بقى يمشى مع ندى وحبه بعض حسيت أن مفيش خير في اى كول تقبله في حياتك اتألمت أوى من المنظر إلى شوفته
صحبي الكوال وحببتى ندى في أحضان بعض يااااااااااه فقررت انتقم لحبي منهم
احمد ساعتها كان هو فتوة الفصل محدش يقدر عليه
اعدت أفكر ازاى اباينلها أن احمد ده ولا حاجه وأنا الكول الاصلى
وانا قعد عمال اكل في نفسي لقيت برنامج مصارعة المحترفين
وكان جايب ساعتها مصارعه لجون سينا
.....بس لقيتها
قولت بس أنا جون سينا وبكره هكسرك ياحمد
لبست بنطلون استرتش احمر مخطط
واعدت ادور على تى شيرت كات يبقى على مقاصى ملقتش
رحت رايح جايب فنله حملات وكان لونها اخضر وحسيت ساعتها أنى عبده سينا
بعديها كنت عايز اتمرن شويه فندهت لأخويا الصغير سوكا وقولتلو تعالى نلعب مصارعه ولعبنا وانا اتحمست اوي وتقمصت الشخصيه وهووووووووووب
كسرت ايد اخويه
وكانت النتيجه علقه من العيار التقيل
المهم صحيت الساعة سبعه ونص برده كالعادة بس الغريب فى اليوم ده أنى مسمعتش أغنية عايزنها تبقى خضر الارضى الى فى الصحرا
سمعت أغنية أتقدم اهاهاها أتقدم اهاهاا بتاعة فيلم احمد ذكى النمر الأسود
فى اللحظه ديه حسيت ان كل الظروف معايا لبست الهدوم العجيبة ولبست فوقهم هدوم المدرسة العادية ورحت المدرسه واعدت منتظر لحظة الحسم واخيرا جت حصة الألعاب ورحت مغير الهدوم ووقفت قدام احمد وسعتها كنت ميت في جلدي بس لا لازم اوجهه......هجوووووووووووو ووووووووووووم
أنا: ليه كده الخيانه دي ياكوووال مش البت ندى دي الحته بتعتي ولا ايه
احمد: أنت هتعملى فيها ممدوح فرج
أنا: لا هعملك فيها جون سينا
انا قولت الكلمه دي وعينك متشوف الى النور عملته كفته ...احم احم مش كفته اوي يعني هو الي حصل والي انا فكره اني قطعتلو قميصو وخربشتو في ايدو
اما انا بقه احم احم ودعت من بوقي درسين وناب وهدوم المدرسه بقت خيش لحمام المدرسه والشنطه بقت بسكت الزباله
وبرده كانت النتيجه في البيت علقه من العيار التقيل
وفشلت فى ان أعيد كرمتى واعتبرت موضوع ندى واحمد ده عادي وربنا يهني سعيد بسعيده
وبالنهاية الاليمه ديه انطوت صفحه من صفحات حياتى وهى صفحة الكوووووول

فاشل

أزيكم يا احلى صحااب ف الدنيا ويارب تكون قضيتم العيد

ف بهجة وسرور ويكون عدى ع خير

ومع ان الردود مش كتير بس انا عاملكم مفاجأة
انا النهاردة جايبلكم الحلقة التالتة من الفشل
ويارب تعجبكم

الفشل الثالث(المحقق كونان)

عدت أيام وفاتت سنين وطبعا اتغيرت فيه حجات كتير ونسيت كل حاجه
نسيت الحب والكوووووول وحتى عبدو سينا نسيته
في الفترة دية كنت في سنه أولى اعدادى وكنت على طول ماشى جنب الحيط
يعنى تقدر تقول كده مثال للطالب الشريف
كنت بلبس جزمه بوت لونها اصفر ومنه لله الراجل إلى اشترتها منه قالي
الراجل: أنت بتشوف كرتون المحقق كونان
أنا: اه بشوفه
الراجل: اهو كونان لسه قالعها دلوقتى وواصل مشاور وجايه ياخدها وانا هديهالك كومبليمو منى ليك
طبعا أنا سمعت كده وقولت والله لو جيه أبو كونان نفسه ماهياخدها منى
ولبستها على بنطلون رمادي حجره حجر فيل
عشان ميتئطعش لان كل بنطلوناتي كانت بتتفرتك من الحجر زى فيلم هندي أنا بقى كنت عاطف إلى في الفليم ولابست عليهم قميص حياتي ياعين والله كان اسمه كده كان اسم المصنع إلى بيعمله حياتي ياعين فكان مكتوب عليه قميص حياتي ياعين
كان قميص شفون لبنى مسخسخه والراجل برده اشتغالنى وقالي ده بيطلع موسيقى في الأوقات الصعبة قولتلوه يعنى ايه في الحمام مثلا ضحك عليه ومردش
المهم اشتريت الطقم ودخلت الحمام يومين عشان اسمع موسيقة القميص الشفون مسمعتش حاجه قولت تبقى اشتغاله ماعلنا القميص كان داخل دماخى مش مهم الموسيقى يعنى تقدر تقول كده ان استيلى ساعتها كان عامل زى استيل
الشاب عماد بعرور مضروب في الخلاط مع الشاب عبدالباسط حمودة
فالك ان تتخيل المنظر
المهم كان جنب مدرستي على طول نادى كنت بخلص المدرسه واروح اتنطط في النادي شويه
ففمره كنت في النادي شوفت فعل فاضح في النادي إلى أنا بدخله طب ازاى
رحت على طول مشغل جزمة كونان واعد ارقابهم من غير مايشوفونى طبعا ده إلى كنت أنا فاهمه
وكل مايروحه مكان فاضي عشان يعيشه فيه مع بعض
تلقى الجزمه على طول تروح محركانى وتقولي رووح شوفهم بيعملوا ايه أنت هتسبهم كده
اهو أنا ساعتها كنت عامل زى العيال الرخمه إلى بتيجى ترخم على اهلك وأنت أعد مع الحته
يعنى لو حصلك الموقف ده اعرف ان العيل الرخم إلى واقف قصادك هو العيل الفاشل إلى في الفيس بوك
في وسط وأنا عايش في دور المحقق كونان لقيت الشاب إلى كان مع البنت جيه من ورايا معرفش جيه ازاى وراح مسكني من القميص الشفون وراح قايلى
الشاب: أنت مش هتلم نفس اهلك ببنطلونك الخطير ده
أنا بقى رحت برئتله وضربته على أيده وفى اللحظة دية اشتغل القميص اشتغلت موسيقة الضوء الشارد عرفت ساعتها الراجل بتاع القميص كان قصده ايه ورحت قايله
أنا: أنت ملكش دعوه ببنطلوني أنت مش عارف بتكلم مين
الشاب: مين يعنى بطل المهمة المستحيلة
أنا: أنا عبدالله ........ عبدالله محمد
على طريقة جميس .....جيمس بوند
أنا لسه بقول كده وراحت الموسيقى اختفت والنور ضلم محسيتش بنفسي إلا وعم لمعي بواب النادي بيقولى
عم لمعي: قوم ياحماد قوم ماما زمانها قلقانه عليك
رحت رديت عليه وأنا بفوق
أنا : حمادة مين أنا عبدالله......... عبدالله محمد
بنفسي الطريقه برده
بس المرة دي كانت مع عمى لمعي راجل طيب
وفشلت ان أبقى زى المحقق كونان وحسيت ساعتها ان مستحئش أنى البس جزمه كونان والطقم بتاعى الخطيرة ده وألفت أغنيه كونان كده على قدي كلمتها بتقول
انااناانا فشلت فجائه
ابصى لنفسي فجائه لقتنى فشلت فجائه تعبت من المفاجئه ونزلت صحتى قوليلى ايه يامريلتى قوليلى ايه حكياتى ميكنش الفشل نهايتي وأخر قاصتي
اناانااناانا فشلت فجائــــــــــــــــــه بس خلاص

فاشل

وانتظرونى ف الحلقات القادمة .....لمتابعة النقل

_________________________ _________________________ _________________
أحبوا أعداءكم باركوا لاعنيكم. أحسنوا إلى إلى مُبغضيكم، وصلوا لأجل الذين يسيئون إليكم ويطردونكم
قديم 28-04-2009, 03:05 AM
الصورة الرمزية DK.Cupo
DK.Cupo DK.Cupo غير متواجد حالياً
من انا؟: Driving King
التخصص العملى: Don't Ask Please
هواياتي: السباحة والعاب القوى ورياضه الكنغوفو وقفز المظلات

DK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يوميات فاشل عايز ينجح........ كوميدى جدأأأأأأأأأأأأأأأ

مش هاقول حاجه خير اني افتح في الضحك
ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههه

I do not like driving a fast but I love fly slowly

قديم 28-04-2009, 03:11 AM
الصورة الرمزية د./أليشع ثابت
د./أليشع ثابت د./أليشع ثابت غير متواجد حالياً

د./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond repute
صورة أجمل امرأة بالعالم بلا منازع ورفضت الارتباط بأي رجل

المرأة التي صرحت بعدم زواج نهائياً وعدم الأرتباط بأي رجل

وعندما أذيع ونشر خبر رفضها بعدم الارتباط أنتحر مايقارب

100 رجل ما ان سمعوا الخبر او قراؤهـ

قالت أجمل امرأة في العالم

(( أعلم ان جميع رجال العالم يرودون الارتباط بي و ويتزوجوني

لكن ليس أعجاباً بذاتي او بأخلاقي لا بل من أجل ان يفتخر

هؤلاء الرجال انهم تزوجوا أجمل امرأة في العالم يعني )

(( ليفتخربي قدام العالم ))

صورة أجمل امرأة بــالعالم

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

أدعو لها أنها تغير رأيهـــا

----------------------
منقول

_________________________ _________________________ _________________
أحبوا أعداءكم باركوا لاعنيكم. أحسنوا إلى إلى مُبغضيكم، وصلوا لأجل الذين يسيئون إليكم ويطردونكم

الكلمات الدليلية
حوادث سيارات, الشاي, اعلانات, اضحك, دحك, فرفش, نكت, كاميرا