العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 20-11-2009, 06:15 PM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السيارات الجديده في مصر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed77505 مشاهدة المشاركة

انا حاسأل ياسيدي
انا باسمع عن سيارة النترا الخليجي هو في فرق بينها وبين اللي عندنا وياريت تقولي مميزاتها وعيوبها ورأيك فيها
وشكـــــــــــــراً
الالنترا الخليجي ملهاش ضمان هنا في مصر
فخليك في الالنترا التوكيل تمام
و انا معرفش الفرق اللي في الاوبشنز بالظبط
بس الخليجي دايما
بيبقي فيه ايرباجز زياده
و ممكن حساسات باركينج مش موجوده في العربيه التوكيل
و اي استفسار انا تحت امر حضرتك

قديم 20-11-2009, 10:44 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

احمد باشا ليه مش تتطلب من ابو نورة يثبت الموضوع المفيد.....

والبنسبه للخليجي طبعا النترا بيكون فيها ايرباج وتحمل قوة االحرارة

والبويه احسن بكتيير

شكرا....
قديم 20-11-2009, 10:51 PM

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.amr مشاهدة المشاركة

احمد باشا ليه مش تتطلب من ابو نورة يثبت الموضوع المفيد.....

والبنسبه للخليجي طبعا النترا بيكون فيها ايرباج وتحمل قوة االحرارة

والبويه احسن بكتيير

شكرا....
و الله طلبت منه انه يثبت الموضوع بس هو قالي انه مش هينفع عشان في موضوعات كتير متثبته في القسم ده
و طبعا انا مقتنع تماما بوجهه نظره دي
و علي العموم الموضوع الكويس بيتكلم عن نفسه من غير تثبيت
و ربنا يقدرني علي افاده اعضاء المنتدي ان شاء الله
و ميرسي علي الاقتراح
و تصدق انا كنت ناسي موضوع البويه ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كويس ان انت فكرتني

قديم 21-11-2009, 09:58 AM
الصورة الرمزية xahmedfaragx
xahmedfaragx xahmedfaragx غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مراقب حسابات
هواياتي: كرةالقدم

xahmedfaragx is a glorious beacon of lightxahmedfaragx is a glorious beacon of lightxahmedfaragx is a glorious beacon of lightxahmedfaragx is a glorious beacon of lightxahmedfaragx is a glorious beacon of lightxahmedfaragx is a glorious beacon of light

ازيك يابوحميد وكل سنه وانت طيب ارجو المقارنه بين متسوبيشى 1600-نيسان سوبر صالون 1600-كرولا 1300 موديل 2007 من حيث سعر قطع الغيار وسعر اعاده البيع والتحمل وخلافه -كما يمكن موافتى بسعر كل منهم تقريبا وايهم ترشحلى مع كامل شكرى وتقديرى
قديم 21-11-2009, 06:19 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xahmedfaragx مشاهدة المشاركة

ازيك يابوحميد وكل سنه وانت طيب ارجو المقارنه بين متسوبيشى 1600-نيسان سوبر صالون 1600-كرولا 1300 موديل 2007 من حيث سعر قطع الغيار وسعر اعاده البيع والتحمل وخلافه -كما يمكن موافتى بسعر كل منهم تقريبا وايهم ترشحلى مع كامل شكرى وتقديرى
و حضرتك طيب يا باشا و اتمني ان حضرتك تحضر المقابله

طبعا شيل الكرورلا ال 1300 cc من اختياراتك عشان المحرك صغير جدا بالنسبه لوزن العربيه

يبقي هنقارن بين اللانسر و الصني :

الاتنين 1600 cc و ياباني و بيتقفلوا في مصر و اداءهم كويس و خاماتهم كويسه و اسعار قطع غيارهم معقوله

الصني تفوق في المساحه الداخليه و الشكل الخارجي
اللانسر تتفوق في الانتشار و سعر اعاده البيع

يبقي لو عايز عربيه عمليه و لما تيجي تبيعها مش هتغلب يبقي خليك في اللانسر
و لو عايز عربيه كبيره عائليه يعني و ليها برستيج كويس يبقي خليك في الصني
و يارب يكون ردي افاد حضرتك و متنساش صلاه الاستخاره

الكلمات الدليلية
السيارات