العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 10-11-2009, 10:43 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: دليل الاعطال و الاصلاحات للفيرنا

متهيالى صعب انت عربيتك موديل 2007 صح

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 16-11-2009, 01:46 PM
الصورة الرمزية amhmk1511
amhmk1511 amhmk1511 غير متواجد حالياً
من انا؟: Dr.Ahmed Mahmoud
التخصص العملى: General surgeon
هواياتي: Medicine,Surgery,music,chat,cars

amhmk1511 will become famous soon enoughamhmk1511 will become famous soon enough

السلام عليكم
امبارح عملت صيانة ال 5000 كم بفرع الصيانة بشارع العريش (الهرم)
المركز ممتاز لأن لسة مفيش عليه زحمة زى المركز الرئيسى والصيانة بتخلص فى ساعتين او 3 ساعات بالكتير وناس محترمين جدا بس نفس مشكلة المصريين فى اى مكان كل واحد يقعد يجادل لما تقول له على الشكوى و كأنك مخترعها ptmnlo123per172
كان عندى صوت طرقعة منتظمة قالوا لى دى طوبة فى الكاوتش وشلناها وفعلا الصوت اختفى
المشكلة ان كان عندى الكهرباء بتعلق ( النور الضعيف بيفضل شغال احيانا بعد ما بفصل العربية خالص ) وكمان السنتر و الانذار و الزجاج الكهرباء بيعلقوا مع بعض ( احيانا مع فتح الزجاج المجاور لى السنتر بيفتح , وساعات لما اقفل العربية واعمل لوك افتح الباب يفتح عادى و الانذار يشتغل ) وقلت لهم الكلام ده استغربوا جدا كأنى باخترعه وقعدوا يجربوا قدامى وطبعا العطل دا مش مستديم فلم يحدث شيئ وكشفوا على كل دا وقالوا لى كل حاجة تمام واتصلحت وسألت العطل كان فين مالقيتش غير رد واحد ( كل حاجة تمام و اتصلحت ولو فى أى حاجة تعال على طول فى وقتها !!! ) على العموم هنشوف
بالنسبة للعربية انا عملت بيها 6000 كم وبصراحة ممتازة فى كل حاجة ( موتور - عفشة - استهلاك بنزين - مريحة - واسعة - هايلة فى السفر - مرنة - شكلها حلو - شنطة واسعة )
مشكلتها الوحيدة انها واطية اوى على الأرض ولما يكون راكب حد ورا لازم آخد كل المطبات بزاوية وخصوصا المطبات فى شوارع مصر عشوائية ومش معمولة كلها بصورة علميا او عمليا صح
كنت عاوز اسأل : انا لسة ما فتحتش الكبوت و زودت مياه او بصيت على مقياسها او مقياس الزيت فيا ترى انا فعلا محتاج انى ابص على مياه الرادياتير و ازودها او اغيرها كل فترة ؟ ولو لازم يبقى كل قد ايه؟
وشكرا للجميع

قديم 28-11-2009, 12:43 PM
eslam34 eslam34 غير متواجد حالياً

eslam34 is on a distinguished road

كل سنة وانتو طيبين وعيد سعيد عليكو كلوكو
قديم 28-11-2009, 10:06 PM
الصورة الرمزية سيداحمد
سيداحمد سيداحمد غير متواجد حالياً
من انا؟: سيداحمد
التخصص العملى: مدرس
هواياتي: السيارات والرحلات والاطلاع

سيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to behold

تعرف ياحمد:هاقولك حاجه بس ماتقولش انى مفترى انا معايا فيرنا 2007 وعامله 110950 لحد دلوقتى ماغيرتش بوجيهات ولاتيل خلفى علما بانها تاكسى و غاز
قديم 28-11-2009, 10:09 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

انا مش هاقول افترا لكن هاقول ان ده فرق استخدام بينى و بينك مثلا

انا عاوز الماتور فايق على طول و ماشى على الشعره بعكسك تمام عاوزها ماشيه و خلاص بس لما بيظهر فيها حاجه بتصلحها و ده الفرق انا عايش بيها على الصيانه الوقائيه و انت على الصيانه الحتميه ههه

صح و لا انا غلطان و مبروك ياباشا انضمامك لينا فى المنتدى

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات

الكلمات الدليلية
فيرنا, hyundai, verna, صيانة سيارات