العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 20-05-2012, 10:34 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
للاهمية رد: ايه رأيكم فى العربيتين دول

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الزيرو مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

ازيكم اهل المنتدى جميعا
انا عايزة رايكم بصراحة فى العربيتين دول
مازدا 121 وفورد اسكورت موديلات التسعينات يعنى من 95 مثلا ل99
وكمان عايزة اسال هل فى المنتدى قسم بيع قطع غيار وشحنها للمحافظات ويكون موثوق فيه
ولو مفيش يا ريت يكون فى كده هيوفر على اهل المحافظات البعيدة عن القاهرة والاسكندرية كتير ومش هيبقى فى مشكلة لو عربية قطع غيارها مش متوفرة فى المحافظات دى ويا ريت لو من مراكز االصيانة نفسها
الفورد من أسوء السيارات فى السوق المستعمل
لان اسعار اعادة البيع ضعيفه وكمان المشكله فى قطع الغيار نارده واسعارها ناااااار ابعدى عنها تماما حتى لو زيروووووووووو
لكن المازاد عموما كويسه لكن بصراحه عمرى ماسمعت عن ال 121 تمام
انا اعرف 323 و 929 و x3

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 21-05-2012, 12:49 AM
الصورة الرمزية goudai
goudai goudai غير متواجد حالياً

goudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايه رأيكم فى العربيتين دول

انا قرات كل مشاركات الاعضاء وانا مع الراى اللى بيشكك فى الاكسنت اللى انتى بتتكلمى عنها العربية دى المفروض بالوصف ده ماتقلش عن 36 الف مش بعيد ان العربية دى تكون خابطة الستارة او القوائم فيها حاجة اما بالنسبة لنقطة العمرة دى ما تزعلش فى حاجة انما الخوف ان يكون فى حاجة فى اساسيات العربية
ومن ناحية تانية انا متفق تماما مع العضو الزميل اللى رشح لحضرتك الماروتى العربية فعلا جميلة وانا عن نفسى هشترى واحدة مستعملة لاختى طبيبة اسنان وهى عامة لو حالة مظبوطة منها ممكن تعمل 25 الف جنيه او اكتر سنة بسيطة على حسب حالتها
قديم 21-05-2012, 03:10 AM
الزيرو الزيرو غير متواجد حالياً

الزيرو will become famous soon enoughالزيرو will become famous soon enough

طب فى حدود 25 الف انه احسن الرينو كليو 95 ولا ابيزا 94 ولا سوزوكى سويفت 95 ولا سوزوكى بالينو 96 ولا ستروين ايه اكس وزد اكس 97 ولا فيات اونو وبوينتو 95 وطبعا الكورسا والاكسنت والاكسيل اغلى من كده بكتير فبعد مكنت بفكر فيهم شلتهم من تفكيرى طبعا الاختيارات دى جيباها من موضوع عربيتك على اد ميزانيتك وكان فى كمان ديهاتسو ميرا وسوزوكى ماروتى ورينو داشيا ولادا وفورد فيستا وكيا برايد 95 وشاهين وفورد كا وهيونداى اتوس وحاجات تانية كتير بس اللى ففوق هما اللى عجبنى انا مش عارفة اختار خالص
قديم 21-05-2012, 04:35 AM
الصورة الرمزية silverlite
silverlite silverlite غير متواجد حالياً
من انا؟: بحاول اعيشها صح !
التخصص العملى: اداره اعمال
هواياتي: القراءه -المتاجره- السينما الجيده وخاصه التاريخيه-الافلام التسجيليه - السيارات

silverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond repute

سوزوكى سويفت 95 او سوزوكى بالينو 96,, و المازدا 121 عربيه شكلها بناتى و مشاكلها قليله جدا ,,لو حالتها جيده ...توكلى على الله و خديها !!

قديم 21-05-2012, 05:53 AM
الصورة الرمزية محمد عبد النور
محمد عبد النور محمد عبد النور غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عبد النور
التخصص العملى: كلية الطب

محمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond repute

بما ان حضرتك من اسيوط انا بقالى هناك 6 سنين عمرى ما شفت اى مازدا 121 فى اسيوط ومعتقدش انى شفت فورد اسكورت فاعتقد ان قطع الغيار هتتعبك

لو حضرتك حابة المازدا ممكن ال 323 عربية ممتازة جدا

او سوزوكى سويفت عربية محترمة جدا

دا غير بق العربيات القديمة التى تجوب شوارع اسيوط والبنات بيسوقوها عادى زى اللادا ال 1500 و 2105 و 2107 والبولونيز والشاهين وحاجات تانية ملهاش ملة كده ولا حد يعرفها هههههههههههه

وممكن فيات تيبو بس معرفش سعرها فى حدود كام

بس عن نفسى بفضل السويفت