العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 28-10-2014, 08:20 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: off Road Cars

دى اللاند كروزر FJ موديل السبعينات و التمانينات ...

هل عند حضرتك معلومات عنها ؟؟؟
انا مشفتش كتير منها ... بس وجدت الكثير منها فى صحراء السعودية بالتحديد

هل عند حضرتك فكرة عن اسعارها ؟ و قطع غيارها ؟

قديم 28-10-2014, 09:13 PM
وائل عبد العزيز وائل عبد العزيز غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق السفارى الاول
التخصص العملى: تاجر كاوتش
هواياتي: السفارى والصيد

وائل عبد العزيز is a name known to allوائل عبد العزيز is a name known to allوائل عبد العزيز is a name known to allوائل عبد العزيز is a name known to allوائل عبد العزيز is a name known to allوائل عبد العزيز is a name known to all

بالنسبة لموضوع المشاحم انا ما غيرتهاش بس فيهم واحدة كانت مسدودة فالراجل بتاع التشحيم غيرها وما رضيش ياخد منى فلوس بس اكيد مش اكتر من 20 جنية المشحمة
اة واحد من الفتيس على الكارونة عدل
اللاند كروزر كلها ليها رقم FJ يعنى اللى فى الصورة دى 45 اللى بعدها نفس الشكل بس بطول التعلب FJ 6O النوع دة كلة نزل علية مواتير بنزين ما نزلش منها جاز خالص الموتور اللى نزل عليها 2F والتحديث بتاعة 3F بس الموديل دة نزل لحد 1998 تقريبا بدون امكانيات الامكانية الوحيدة اللى فية قوة التحمل لكن من غير اى كماليات والتحديث بتاع النوع دة هو التعلب
قديم 28-10-2014, 09:15 PM

وائل عبد العزيز is a name known to allوائل عبد العزيز is a name known to allوائل عبد العزيز is a name known to allوائل عبد العزيز is a name known to allوائل عبد العزيز is a name known to allوائل عبد العزيز is a name known to all

اة نسيت اقول لك التعلب FJ70 والفى اكس FJ 80
ولسة موجود منها عندنا بس مش كتير
اى تويوتا لاند كروزر عندنا منها من موديل 1970 لحد 2014 بمختلف انواعها ومواصفاتها لان منها الخليجى ودا طبعا التوب اللى بعدية الجنوب افريقى واللى بعدية الشرق اوسط
قديم 28-10-2014, 10:33 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وائل عبد العزيز مشاهدة المشاركة

اة نسيت اقول لك التعلب FJ70 والفى اكس FJ 80
ولسة موجود منها عندنا بس مش كتير
اى تويوتا لاند كروزر عندنا منها من موديل 1970 لحد 2014 بمختلف انواعها ومواصفاتها لان منها الخليجى ودا طبعا التوب اللى بعدية الجنوب افريقى واللى بعدية الشرق اوسط
الله ينور عليك ....

معلومات رائعة و مفيدة جدا ....
انا اعرف ان التعلب من الفئة ال70 و الفى اكس زى ما حضرتك قلت من فئة 80 ... و مفيش فئة 90 .. و فيه فئة 100 و اعتقد بيسموها فى اكس ار ... مش كدة ؟!

انا معجب بفئة ال 60 ... لسة ليها قطع غيار ؟ و اسعارهل كام ؟
و كنت شفت فيديوهات على اليوتيوب الناس بتعمل فيها حاجات رائعة ... شدادات على الكارونة و تغيير الكوارين و كراش بار و حاجات كتير

قديم 28-10-2014, 10:39 PM

انت اكيد معجب بالعربية اللى فى الصورة دى فعلا اكتر عربية لسة ماسكة سعر فى البيع بتناطح فى الفى اكس لانها عربية حجمها صغير ورياضية ومرنة
اة طبعا ليها قطع غيار وحاجتها متوفرة