العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 01-02-2012, 08:48 PM
الصورة الرمزية ayman1204
ayman1204 ayman1204 غير متواجد حالياً
من انا؟: Mr Lonely
التخصص العملى: General Manager at TVEgy.CoM
هواياتي: ركوب لولو , مونتاج الفديو

ayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to behold
افتراضي رد: معايا 80 الف اشتري ايه جديد ؟؟؟

أللوجان يا باشا وانت مطمن ان شاء الله حكاية السخونة دى انتهت من 2010 قبل ما اشترى العربية كنت عارف الكلام دا عربيتى موديل 2011 ومفيهاش اى مشكلة تماما يقال ان الاتوماتيك هينزل مصر فى خلال 3 شهور ( ان شاء الله موكد ) سعرها 78 الف جنية فلو كدة انا من رايي استنى شوية وهات اللوجان الاتوماتيك
قديم 01-02-2012, 09:49 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

انا رأيى تجيب لوجان بلاك لاين .. هتعمل حوالى 72 الف او اقل ..

وتوفر حوالى 8000 جنية تقدر بيهم تظبط العربية كماليات (GPS - شاشات عرض - طقم صوت - زينون - جنوط اسبور) وكده ..

وتبقى انت كده اخترت صح ..

اما بقى لو ممكن تفكر فى مستعمل او كسر زيرو فممكن تركب باسات 97 او اعلى او لانسر كسر زيرو او جين 2 او جولف 4 حديثة او اوكتافيا A4 ...

بس 80 الف سعر مخنوق للاسف بالنسبة للجديد والاختيارات صعبه فيه ..

عموما اللوجان عربية رائعة وهتعجبك اوى باذن الله ..

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 02-02-2012, 11:31 AM
الصورة الرمزية elmahdy29
elmahdy29 elmahdy29 غير متواجد حالياً
هواياتي: القراءة والرياضة

elmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة y7yaaa مشاهدة المشاركة

معايا 80 الف جنيه و عايز اشتري عربية زيرو 2012 و يفضل تقفيل بلدها اشتري ايه ؟؟؟؟
اتفرج على السانديرو ستيب واي.... سعرها 79900
ان شاء الله هاتعجبك جدا جدا
قديم 02-02-2012, 02:22 PM
abo-gamal abo-gamal غير متواجد حالياً
هواياتي: من هواة السيارات

abo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لوجان 2012 مشاهدة المشاركة

لوجان طبعا
وهيتبقي معاك 9000 ترخصها وتروشها شوية نواكل وجنوط وتبقي مستريح
اللوجان سيارة ممتازة وعن تجربة
قديم 02-02-2012, 06:30 PM
y7yaaa y7yaaa غير متواجد حالياً

y7yaaa is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة acasper3d مشاهدة المشاركة

يعني المصرية شركة مش مظبوطة . حيث انا لما كنت بشتري عربيتي . قالي ان مفيش منها full option AT ABS . ودي كانت غلطة من الي بيقول لان العربية كانت بتنزل بالكلام ده . غير اني سعرهم كان اغلي . راي الشخصي اللوجان انا مركبتهاش بش مسمعتش عن مشاكل في الانابيب والكلام ده . كل الي سمعة اني في سخونة عند دواسة البنزين . والتوكيل بتعها ممتاز. ففي النهاية :
يتجيب لوجان كاملة (وتبقي كسبت الاوبشن والتوكيل)
2- متجبش نيسان صني غير لما تكون اتوماتيك ويفضل انها تكون سوبر صالون .
فنصيحة بلاش شني لو مش اوتو لأن المانويل الدبرياش سئ وبيترج من قوة الموتور وتقيييل جدا . فهي مهياة اكتر للاوتو لان الموتور قوي جدا . والتوكيل اقوي واقوي (السبع الي في المعادي) . وانا مش شغال معاهم ولا حاجة انها بس بقول كلمة حق .
اسف للاطالة
انا اسف جدا عندي سؤال صغير ،توكيل لوجان قرر ينزل لوجان اوتوماتيك خلال 3 شهور كنت عايز اعرف هل اعادة البيع للمانيوال احسن من اعادة بيع الاوتوماتيك