العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

موضوع مغلق

قديم 06-12-2011, 09:23 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: 6 % هي النسبة الحقيقة لغير المسلمين بمصر بالدليل

شكرا على المجهود
قديم 06-12-2011, 09:28 AM
corsair
Guest

يا جماعه ولو حتي النسبة كانت 1% ده ميمنعش انهم يكونوا مصريين ليهم حق زينا وبعدين الرسول عليه الصلاة والسلام وصانا عليهم يعني بلاش نبصلهم علي انهم اقليه دول شركاء في البلد زيهم زينا بالظبط ومحدش يقدر يقلل من قيمهتم والعكس صحيح لكن هناك قلة منهم ربنا يهديهم اللي عايزين يخربوا البلد بالتدخل الاجنبي لكن الغالبية العظمي منهم رفضين الكلام ده
قديم 06-12-2011, 09:56 AM
blade2011 blade2011 غير متواجد حالياً

blade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the rough

بص هوة انا هامشى معاك لغاية اخر كلامك رغم انى اعلم جيدا ان تعداد المسيحين فى مصر لا يزيد باى حال من الاحوال عن 15 % من تعداد سكان مصر ولن يزيد عن 15 مليون فى احسن تقدير تمام كدة بس هوة انا عندى سؤالين لية
اولا :النظام السابق كان يتعمد عدم ظهور هذا التعداد ؟
ثانيا :هل لو كانوا مليون واحد دة مبرر ان احنا ننتقص مننهم حقوقهم او حتى نطلع عينهم لانهم قلة ولانهم فئة قليلة لن يسمع لاحد منها ولا انتا اية مبرر موضوع ساعتك يعنى يعنى بس افهم ؟
قديم 06-12-2011, 01:07 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

والله انا مش فاهم انت عايز توصل لايه في التوبيك بتاعك يعني اية الفرق ما بين انهم 6% ولا 25 - مصريين لهم حقوق وعليهم واجبات زينا زيهم مدام في بطايقهم مكتوب مصريين

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 06-12-2011, 01:44 PM
الصورة الرمزية mohammed fathi
mohammed fathi mohammed fathi غير متواجد حالياً

mohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond reputemohammed fathi has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blade2011 مشاهدة المشاركة

بص هوة انا هامشى معاك لغاية اخر كلامك رغم انى اعلم جيدا ان تعداد المسيحين فى مصر لا يزيد باى حال من الاحوال عن 15 % من تعداد سكان مصر ولن يزيد عن 15 مليون فى احسن تقدير تمام كدة بس هوة انا عندى سؤالين لية
اولا :النظام السابق كان يتعمد عدم ظهور هذا التعداد ؟
ثانيا :هل لو كانوا مليون واحد دة مبرر ان احنا ننتقص مننهم حقوقهم او حتى نطلع عينهم لانهم قلة ولانهم فئة قليلة لن يسمع لاحد منها ولا انتا اية مبرر موضوع ساعتك يعنى يعنى بس افهم ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

والله انا مش فاهم انت عايز توصل لايه في التوبيك بتاعك يعني اية الفرق ما بين انهم 6% ولا 25 - مصريين لهم حقوق وعليهم واجبات زينا زيهم مدام في بطايقهم مكتوب مصريين

يا جماعة انتو مش فاهمين الراجل ليه هو ميقصدش اساءة لاى شخص مسيحى ابدا هو بيوضح مسأله انهم مطهضين بأنهم اكثر من الارقام المعروفة عند الناس فحب يوضح الحقيقة وان الارقام فعليه وانهم ليس مطهضين ابدا لانهم جيراننا من قديم الاذل وليس بيننا وبينهم غير الموده والتراحم .
فانا شايف ان الاخ الدملاوى حب يوضح موضع محسس المسحيين انهم ممطهضيين فيه بس يعنى
وكذال الله كل خير الدملاوى على هذا الطرح .

إذا أرهقتك هموم الحياة،
وهمك منها عظيم الضرر ، وذقت الامرين حتى بكيت ،
وضج فؤادك حتى انفجر ، وسدت بوجهك كل الدروب ،
وأوشكت أن تسقط بين الحفر ، فاسجد إلى اللــــه في لهفة،
وبث الشكاة لرب البشر
موضوع مغلق