العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 08-07-2009, 12:49 AM
الصورة الرمزية ahmed_kamel
ahmed_kamel ahmed_kamel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس معماري
هواياتي: السيارات

ahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond repute
رد: حكايتى مع السيارات فى العراق !

أنا إللي يشرفني إني أتعرف على شخصيه محترمه وعصاميه بالشكل ده .....

وإذا كان ده شيطانك .... فأحب أبشرك إن شيطانك من النوع المفيد يعني من النوع الإيجابي....... ودمه خفيف جدا وأسلوبه ساخر للغايه مش بقولك بتفكرني بكتابات محمود السعدني

أما بالنسبه للباسات .... فالناس مقاماتهم مش بالعربيات والله وأنا أبسط مما تتخيل . و إنت يادكتور قدها

وقدود وأنا العصفوره قالتلي إنك ناوي على حته بنز ويادكتور إنت تستاهلها والله
(دايما الدكاتره بتركب حته بنز... إرتباط شرطي عندي ممكن تقول كده)

ومنتظرين بقية الحكايات من العراق وغيره

والله كان خوش حشي يا دكتور

التعديل الأخير تم بواسطة ahmed_kamel ; 08-07-2009 الساعة 12:59 AM
قديم 14-07-2009, 05:21 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتى مع السيارات فى العراق !

رغم انى خلصت حكايتى مع السيارات فى العراق ! الا أنه يتبقى حكايه ابتدت فى العراق و انتهت بعد

العراق و سنينه ! و أنا أذكر هذه الحكايه لآنها عجيبة جدآ و لو قرأتها مرتين أو ثلاث مرات ح تقدر تستخلص

منها العبر و تتعجب من تصاريف القدر و تقدر تعرف ان لكل شىء سبب و اذا لم تعرفه اليوم ممكن تعرفه

بعد 20 سنه !! و الله ده موش فن تشويق و لا حاجه و لكن هى دى الحياه و كما يقولون فى بلاد الفرنجه

ما معناه ( لله طرق عجيبه لآنفاذ أمره ) !

فى موسم الحج سنة 1980 تقريبآ قال لى بعض الاخوه المصريين فى العراق و كانوا من ابسطاء أن الحج

البرى من العراق سهل جدآ و هو عباره عن يوم بالآتوبيس و حوالى 100 - 200 دينار عراقى فقط ! و عزمت

على الحج مع المجموعه و لكن اكتشفت أن الشركه لن توافق لى لآنى جديد و أعتبر تحت الاختبار فلا يمكن

الموافقه لى ! و جائنى أحد الاخوه وطلب سلفه منى حوالى 300 دينار للحج على أن يردهم لى بعد رجوعه !

فوافقت مرحبآ لآنى كنت أحبه و فى نفس الوقت قلت أعمل خير و أساعد واحد مسلم طالما لم أعرف أساعد

نفسى ! المهم الناس راحت الحج و رجعت و أخينا ده و لسبب لم أعلمه قال لى انه لن يستطيع أن يرد لى

نقودى كاش و لا قسط ! و لكن معه بعض المشتروات بقيمة ال 300 دينار و رجانى أن آخذهم ! فلم يسعنى

الا الموافقه رغم أن الحاجات اللى هوه شاريها لا تلزمنى !! يعنى ساعة سايكو جميله صحيح و لكن معى

ساعه ! و كذلك بعض ملابس الآطفال و لكنى لم أكن متزوجآ من أصله و كام طرحه كده فلاحى لا تليق بأمى !

و بعد أسبوع كان لنا زميل آخر طيب جدآ و هادى جدآ و يكاد أن يكون كالبنات من كثرة خجله ! و و الله نسيت

اسمه و لكن نسميه ( أمين ) علشان سياق القصه ! أخينا أمين ده طلبت معاه نزول مصر نهائى و قال لى

لو معاك حاجه عايز تنزلها مصر هاتها و أنا أوصلها لك لحد باب البيت ! فأنا شكرته برفق و قلت له يا عم أمين

انت من المنوفيه ( أشمون ) و أنا من المنصوره فكيف يكون ذلك ! فقال لى انه يعمل سائق أتوبيس شرق

أو غرب الدلتا و أنه أحيانآ يذهب الى المنصورة و بذلك لن يتكلف شيئآ و أصر و أنا رفضت برفق برده و لكنه

زعل جدآ و كاد يبكى ! و الله الراجل صعب على و أعطيته الحاجه اللى جايه من مكه بالاضافه الى حذاء برازيلى

تحفه و كام كتاب طبى و شوية أدويه لآمى و أعطيته خطاب مقفول لآمى و مكتوب عليه من الخارج عنوان

المنزل و رقم التليفون ! و سلم علينا و سافر و لم تصل الاغراض دى الى المنزل و لا بعد نزولى بعد سنتين

و أنا استغربت جدآ و زعلت فى نفس الوقت و لكن ما ذا أفعل ؟؟ و نسيت الموضوع تمامآ خاصة لآن الحاجه

لم تكن تنفعنى و كنت ناوى أعطيها لآطفال أقاربى بدل فلوسى ال 300 دينار !!

يتبع !!
Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127
قديم 15-07-2009, 12:18 AM
محمد شهاب محمد شهاب غير متواجد حالياً

محمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond repute

ايوة كدة يا دكتور
المواضيع هاترجع تسخن تانى
كمل واحنا معاك
قديم 15-07-2009, 03:01 AM
الصورة الرمزية ahmed_kamel
ahmed_kamel ahmed_kamel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس معماري

ahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond repute

مستنيين يادكتور

قديم 15-07-2009, 10:04 AM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

شكلها حكايه مشوقه فعلا كمل يا دكتور كلنا عيون مفنجله

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات