العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 23-11-2011, 03:19 PM
الصورة الرمزية lost2008
lost2008 lost2008 غير متواجد حالياً

lost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نظره على الأحداث

رئيس الحزب المصري :المجلس لم يلتزم بما اتفق عليه في اجتماعه بالقوى السياسية بوقف العنف ..و المتظاهرين ضربوا بالغاز في نفس اليوم

محمد أبو الغار

"أنا آسف أنني ذهبت للمجلس العسكري" .. ليست المرة الأولي التي يعتذر فيها دكتور محمد أبو الغار-رئيس حزب المصري الديمقراطي الاجتماعي- عن لقائه بقيادات المجلس الأعلي للقوات المسلحة وذلك بعد أن يخذله المجلس العسكري المرة تلو الأخري ولا يفي بالاتفاقات التي تجريها قياداته خلال اجتماعاتهم بالقوى السياسية .
أبو الغار أكد أن الاجتماع الذي دعي إليه المجلس العسكري عدد من رؤساء الاحزاب ومرشحي رئاسة الجمهورية أمس الثلاثاء تم الاتفاق فيه علي إيقاف العنف فوراً والاعتذار للشعب المصري والجماهير الموجوده في الميدان وتقديم تعويضات عاجلة وسريعة للمصابين والشهداء ومحاكمة افراد الشرطة العسكرية أو الامن المركزي الذين ثبت عليهم الضلوع في استخدام الرصاص الحي ضد المواطنين ،مضيفا خلال بيان له عقب الخطاب الذي ألقاه المشير :" للآسف الشديد بعد أن تم الاتفاق مع المجلس العسكري بسهولة بالغة فؤجئنا ببيان المشير في التليفزيون الذي كان باهتاً ولم يشير إلي الاعتذار ولا إلي التعويضات ولا إلي محاكمة الشرطة، وأنا آسف شديد الآسف أنني ذهبت للمجلس العسكري واتفقت علي هذه الاشياء ولم يتم تنفيذها بل تم ضرب المتظاهرين بالغاز بعنف شديد في مساء نفس اليوم".
فيما آثرت عدد من الأحزاب الأخري عدم المشاركة في اجتماع الأمس مع العسكري حتي يتقدم باعتذار فوري عن استخدام العنف ضد المتظاهرين ومن بينهم حزب المصريين الاحرار الذي اكد في بيان له علي تعطيل الحملة الانتخابية والاعلانية له وللكتلة المصرية تضمانا مع كل مصري يقتل ويهان ويصاب من اجل وطنه وكرامته واعتراضا علي العنف الغير مبرر ضد المتظاهرين السلميين.
منقول عن موقع الدستور

سلم الحكم للعسكر و ادى صوته للى معملش الثورة=

قديم 23-11-2011, 03:33 PM
مادا مادا غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

مادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akefpop مشاهدة المشاركة

الليبراليين يتحدثون الان ببجاحه منقطعة النظير , ومعنوياتهم في الحضيض بعد لجوء طنطاوي لاقصي درجات الديموقراطيه التي يدعون انهم فقط أصحابها ,, الاستفتاء لو حصل سيخرج بأكثر من 90 % نعم , وساعتها الليبراليين هيعملوها علي نفسهم لان الكارت الاخير أتحرق والانتخابات ستتم ويكتسحها الاسلاميون .

ياريت نخلي نبرة النقاش جيده أفضل ..

لو حصل استفتاء على المجلس وكسب المجلس ايطلع الثوار وايقولوا ان نتائج الاستفاء مزورة يعنى ليهم الف مخرج ... ولو الاسنفتاء سقوط المجلس برضوا ايعملوا مظاهرات علشان يجيبوا اللى هما عاوزينه يعنى فى الحالتين ايظاهروا
لحد ما يمسك العمييييييييييييل
قديم 23-11-2011, 03:39 PM
akefpop akefpop غير متواجد حالياً

akefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud ofakefpop has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MmFFoR مشاهدة المشاركة

انا سألتك سؤال و قلتلك انت شغال ايه مردتش عليا

انا معنديش حاجة اخبيها و لا اندم على مواقفي لانها مواقف الرجال

السؤال ليك - لما ان شاء الله الثورة تنجح تماما و الحكم يبقى لمصر و شعب مصر و في يد خيرة ابناء مصر - اتمنى انك ساعتها متغيرش كلامك كله و تدعي انك من مؤيدي الثورة و ثورجي حتى النخاع و انك من اوائل الرافضين للظلم و العنف و الاستبداد - و تنزل رافع اعلام مصر في كل حتة

و تعليق بسيط - انا ملاحظ ان كل فيديوهاتك و اقتباساتك و حتى اسلوب كلامك بيفكري بجروب انا اسف يا ريس و المدعو احمد سبايدر

اتمنى انك تخرج علينا باضافة لتوجهك و فكرك الشخصي

و شكرا ليك ...
انا قلتلك قبل كده ميخصكش انا بشتغل ايه وبقولهالك تانى
اما بقا خيرة شباب مصر اللى انت بتتكلم عنهم هم مين بالضبط ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ثوار التحرير اللى مش عايزين يسمعوا الا صوتهم وبس وكان مصر اختزلت فى ميدان التحريرفقط
ولا البرادعى اللى عنده 60 سنى قضى منهم 40 سنة بره مصر وجاى عايز يبقى رئيس جمهوريه
ولا علياء المهدى اللى متصوره عريانه ملط عالفيس بوك وبتقولك هى دى الحريه
ولا عيلاء عبد الفتاح اللى بينادى بحقوق الشواذ وكاتب فخانة الديانه عنده ملحد
لو هم دول خيرة شباب مصر يبقى احسن لى اروح اشوفلى بلد تانيه اعيش فيها احسن !!!
قديم 23-11-2011, 03:50 PM
abu_ruqayyah abu_ruqayyah غير متواجد حالياً

abu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مادا مشاهدة المشاركة

لو حصل استفتاء على المجلس وكسب المجلس ايطلع الثوار وايقولوا ان نتائج الاستفاء مزورة يعنى ليهم الف مخرج ... ولو الاسنفتاء سقوط المجلس برضوا ايعملوا مظاهرات علشان يجيبوا اللى هما عاوزينه يعنى فى الحالتين ايظاهروا
لحد ما يمسك العمييييييييييييل

مقتنع بكلامك واتفق معك وفعلا د اللى هيحصل والبلد وقتها ممكن تولع والشعب نفسه يصطدم ببعضه
قديم 23-11-2011, 03:51 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akefpop مشاهدة المشاركة

انا قلتلك قبل كده ميخصكش انا بشتغل ايه وبقولهالك تانى
اما بقا خيرة شباب مصر اللى انت بتتكلم عنهم هم مين بالضبط ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ثوار التحرير اللى مش عايزين يسمعوا الا صوتهم وبس وكان مصر اختزلت فى ميدان التحريرفقط
ولا البرادعى اللى عنده 60 سنى قضى منهم 40 سنة بره مصر وجاى عايز يبقى رئيس جمهوريه
ولا علياء المهدى اللى متصوره عريانه ملط عالفيس بوك وبتقولك هى دى الحريه
ولا عيلاء عبد الفتاح اللى بينادى بحقوق الشواذ وكاتب فخانة الديانه عنده ملحد
لو هم دول خيرة شباب مصر يبقى احسن لى اروح اشوفلى بلد تانيه اعيش فيها احسن !!!

بس مش لوحدك

و ثم مين قال ان انا قصدي بالليبراليين خيرا ابناء مصر؟؟؟

انا مرتب اني اصوت لحزب الاخوان ان شاء الله و كان في انتخابات
بس انت متخيل ان حيبقى في انتخابات و المجلس موجود؟؟