العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 18-10-2011, 01:54 PM
الصورة الرمزية TheSantos128
TheSantos128 TheSantos128 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: H.R
هواياتي: CAR'S-SPORT'S

TheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to behold
افتراضي رد: حملة يداً بيد ضد العنف والفتنه ..ايدكم معايا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samer001 مشاهدة المشاركة

ايه هي الاسباب اللي في راي حضرتك خاطئه .. اعرض رايك وايه هي الاسباب الصح اللي المفروض تقوم عليها الحمله .. وشارك بعد تصحيح الخطأ اللي وقعت فيه .. لي الشرف .. تحياتي واحترامي
والله حضرتك مقترح حمله ضد الفتنه .
بس انا مش شايف ان فى فتنه اصلا ...الفتنه عندما يكون اثنين تربطها رابط معين ويتدخل شخص ثالث لزعزه الرابط...
اصلا مفيش حاجه ...حضرتك انا بعض موضوع ماسبيرو كل شويه اكلم واحد مسيحى صاحبى اسئله عن رائيه.... يقولى "ياعم مفيش حاجه ..احنا مالنا"...
مفيش فتنه ....بس فيه مشكله خطيره على الجانب المسيحى والاسلامى.... "رجال الدين"..
احنا كبرنا واصحبانا مسلمين ومسيحين...متعرفناش على دين الاخر معرفناش ثقافه الاخر..مما ادى الى تواتر معلومات خاطئه.من الجانبين ...الموضوع عمره مكان فتنه "لا فيه احتقان وفيه مشاكل"
والحل السليم انك تعرف فين المشكله "دى خطوه" - واسباب المشكله "دى خطوه"- والحل الامثل للمشكله "ودى الخطوه الاخيره"......لكن واحد يقولى قانون عباده ..والتانى يقولى تعديل اوضاع تراخيص الكنائس.....لا معلش هى ما كانت عمرها المشكله علشان بناء كنيسه ولا علشان واحد مسيحى عاكس بنت مسلمه او العكس .... ديه كلها زرائع ولازم تعرف اسباب الاحتقان ايه
نسبنا بقى من اغانى الوحده الوطنيه وشغل عاش الهلال مع الصليب ..ونفكر بقى اخويا زعلان منى ليه...وانا قافش منه ليه...وبكده محدش هيعرف يسخن من هنا او من هنا ...
الدليل على كلامى التصريحات من رجال الدين المسيحى والاسلامى ..فى غموض كبير مش مفهوم
وبعد كده يطلع الاعلام يقولك "لا احداث ماسبيرو كانت بدافع من بعض رجال الاعلام المنتمين لفلول النظام"....اهو تصريح عبيط ....بعد كده يقولك "لا اصل المذيعه سخنت الناس" تصريح عبيط برضه
طب الفلول قالو للمسحين انزلو اضربوا فى قوات تامين ماسبيرو ولا الفلول قالو للجيش اضربوا فى المسيحين.....برضه بالعقل مش منطقى... لكن اللى انا شفته وحاسه ان حاله تحفز "الناس جاهزه للمشاكل " الناس مشحونه اول لما الكنيسه تخالف الادوار فى البناء كله يهب لا حرام غلط
واول لما واد مسيحى يتضرب يقولو احنا بنتعذب احنا بيتعمل فينا .....الاتهامات جاهزه
لازم الناس تقعد مع بعض ولازم المسيحى يعرف دينى ..ولازم انا اعرف دين المسيحى كويس
ونرجع زى زمان....
اغلب التصريحات "العقيمه جدا " بتقول انا مسلم وبصاحب اخويا المسيحى وملناش دعوه بالدين احنا اخوات .... مانت كده متخلف لا لازم تعرف دين صاحبك علشان لما حد يلعب فى دماغك تقوله لا الكلام ده مش حقيقى ...

معلش انا عارف انىى اتكلمت كتير بس ياريت تكون حضرتك فهمت انا اقصد ايه
سلام
قديم 18-10-2011, 09:12 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

كلام منطقي جداااا..

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 20-10-2011, 05:22 PM
الصورة الرمزية samer001
samer001 samer001 غير متواجد حالياً
من انا؟: سامر
التخصص العملى: مستشار قانوني وباعمل ماجستير
هواياتي: الكمبيوتر-السفر-العربيات-

samer001 is a splendid one to beholdsamer001 is a splendid one to beholdsamer001 is a splendid one to beholdsamer001 is a splendid one to beholdsamer001 is a splendid one to beholdsamer001 is a splendid one to beholdsamer001 is a splendid one to behold

شكرا لجميع المشاركين أدعوا اخرين للمشاركة بالاراء فلا يهم تنفق او نختلف ، المهم نتجمع .. نتناقش .. نتفاهم .. متابع جميع المشاركات .. مع شكري واحترامي لكافة الاراء

samer00x@yahoo.com