العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 08-11-2010, 06:24 AM
الصورة الرمزية SALAHHAKIM
SALAHHAKIM SALAHHAKIM غير متواجد حالياً
هواياتي: الزراعة

SALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اول مصائب ما بعد الصيانة !!!!!

السلام عليكم
اى وكيل عاوز يضمن دخل ثابت وكل ما كان الوكيل بيعمل دعايه كل ما حيكون ........
وبعدين حاول تاخد خدمتك زى الباشا . مثال هدد بأنك حتبلغ حمايه المستهلك وعرض السيارة على لجنه هندسيه .. حاجه تانيه حاول تاخد كل مره صيانه فاتوره ضريبيه وانت واقف وبلاش
الفواتير الى ملهاش رقم سجل تجارى وبطاقه ضريبيه ولو حد قال الفاتوره بتطلع اليوم الفولانى قله لا دلوقتى والا حبلغ بردو جهاز حمايه المستهلك واعمل محضر رسمى
يا جماعه لازم نعرف نجيب حقنا وعشان نعمل ده لازم نشتغل ليهم فى الازرق
والسلام
قديم 08-11-2010, 09:02 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد فاروق سيد مشاهدة المشاركة

ولا خرجت ولا حاجة
أدفع ثمن مصنعيات الصيانات
الفائتة وأختم الضمان
وكله تمام
مين اللى بيدفع 70 جنيه دا ؟؟؟؟؟؟؟؟
هاتلى اقل صيانه كل 3 شهور حاتلاقيها 400 جنيه وياويلك لو فى حاجه تانيه جنب تغيير الزيت والفلتر .
واذا كنتم حضراتكم بتدفعوا الفلوس بالساهل كده والعمليه ماشاء الله عليها معاكم . يبقى ايه لزمته انكم تركبوا الصينى .. انا نزلت جبت ارخص عربيه فى مصر عشان تناسب امكانياتى . مش عشان اروح ارمى دخلى فيها . ولازم نكون ناس واعيه وعارفين فلوسنا بتروح فين لأننا بنشتغل وبنتعب وكلنا مسؤولين عن أسر . مش لسه بناخد مصروفنا من ......
وعموما ربنا يبارك لكل واحد فى عربيته ويستر عليه طريقه . وشكرا ليك ياباشا على مشاركاتك معانا لأن اختلاف الآراء بيوضح نقاط كتير .

Saif El Deen
قديم 08-11-2010, 11:03 AM
الصورة الرمزية أحمد فاروق سيد
أحمد فاروق سيد أحمد فاروق سيد غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: محاسب قانونى
هواياتي: القراءة والأنترنت

أحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيف الدين سعيد مشاهدة المشاركة

مين اللى بيدفع 70 جنيه دا ؟؟؟؟؟؟؟؟
هاتلى اقل صيانه كل 3 شهور حاتلاقيها 400 جنيه

أستاذ سيف
أنا مليش مصلحة أنى أكذب
تغيير زيت كل 10000 كم
تغيير فلاتر كل 20000 كم
بلى وكاتينة كل 40000 كم
والأسعار مقربة هى :

صيانة الـ 1000 كم = 350 ج
5000 كم = 70 ج
10000 كم = 400 ج
15000 كم = 70 ج
20000 = 900 ج
25000 = 70 ج
30000 = 400 ج
35000 = 70 ج
40000 = 1400 ج
وهكذا ،،، بمضاعفاتها

قديم 08-11-2010, 12:10 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد فاروق سيد مشاهدة المشاركة

أستاذ سيف
أنا مليش مصلحة أنى أكذب
تغيير زيت كل 10000 كم
تغيير فلاتر كل 20000 كم
بلى وكاتينة كل 40000 كم
والأسعار مقربة هى :

صيانة الـ 1000 كم = 350 ج
5000 كم = 70 ج
10000 كم = 400 ج
15000 كم = 70 ج
20000 = 900 ج
25000 = 70 ج
30000 = 400 ج
35000 = 70 ج
40000 = 1400 ج
وهكذا ،،، بمضاعفاتها
محدش يقدر يقول ان حضرتك بتكدب يااستاذ احمد دة حضرتك استاذنا بس الأستاذ سيف بس حب يقول وجهة نظرة بس وكلام حضرتك صحيح 100% بس الواحد معترض على حكاية كل 3 شهور دى يعنى حاجة مش مقبولة وانا كنت عارف كدة قبل مااشترى بس على اساس انى كنت فاهم انها بالكيلو متر مش با3 شهور وشكراا ليك يااستاذ احمد
قديم 08-11-2010, 06:35 PM
الصورة الرمزية أحمد فاروق سيد
أحمد فاروق سيد أحمد فاروق سيد غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: محاسب قانونى
هواياتي: القراءة والأنترنت

أحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

محدش يقدر يقول ان حضرتك بتكدب يااستاذ احمد دة حضرتك استاذنا بس الأستاذ سيف بس حب يقول وجهة نظرة بس وكلام حضرتك صحيح 100% بس الواحد معترض على حكاية كل 3 شهور دى يعنى حاجة مش مقبولة وانا كنت عارف كدة قبل مااشترى بس على اساس انى كنت فاهم انها بالكيلو متر مش با3 شهور وشكراا ليك يااستاذ احمد
بارك الله فيك يا أستاذنا
والأخ سيف على العين والرأس