العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 27-10-2009, 03:32 PM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السيارات الجديده في مصر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joophy مشاهدة المشاركة

صباح الفل يا رجالة
معلش بقى طالما فتحتوا موضوع سيارات المعوقين ممكن حد يفيدنى ازاى اقدر انزل سيارة معوقين وايه الشروط دلوقتى؟
على فكرة انا باشتغل فى الامارات وعندى صديق معوق ومعاره رخصة ممكن انزل السيارة على اسمه
وشكرا

للاسف مش هينفع
طبعا تقدر تشتري عربيه معوقين و تكتبها باسم صديقك بس مش هينفع تنقل ملكيه الا بعد 3 سنين
و طبعا هتحصل مشاكل مع المرور و الحملات لان رخصه العربيه هتبقي بأسم صديقك و انت اللي سايق فشوف لو ليك وسطه في المرور اشتري و حاول تتفادي الحملات بس ارجع و اقول ان 3 سنين مش قليلين

قديم 27-10-2009, 07:56 PM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute

الباشمهندس / أحمد
أنا اشتريت تويوتا كورولا أتوماتيك 2009 MMTهاى لاين وهى سيارة قوية وتقفيلها جنوب أفريقيا بس عايز أعرف أسعار قطع غيارها ( فوانيس أمامية وخلفية - سيور-بوجيهات-تيل فرامل ) وهل يمكن تركيب مكن لرفع الزجاج لها ولا لسه مانزلش لإنى لورركبته بره التوكيل يسقط الضمان
وأرجو أن اقابلك قريباً فى بور سعيد التى أزورها كثيراً
قديم 27-10-2009, 08:29 PM

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نبيل عبدالرحمن مشاهدة المشاركة

الباشمهندس / أحمد
أنا اشتريت تويوتا كورولا أتوماتيك 2009 MMTهاى لاين وهى سيارة قوية وتقفيلها جنوب أفريقيا بس عايز أعرف أسعار قطع غيارها ( فوانيس أمامية وخلفية - سيور-بوجيهات-تيل فرامل ) وهل يمكن تركيب مكن لرفع الزجاج لها ولا لسه مانزلش لإنى لورركبته بره التوكيل يسقط الضمان
وأرجو أن اقابلك قريباً فى بور سعيد التى أزورها كثيراً
اولا انا بشكر علي حضرتك علي المكالمه التليفونيه
و طبعا الف مبروك علي العربيه الجميله
انا عندي اسعار تقريبيه لقطع الغيار
الفوانيس الاماميه في حدود 1500 جنيه تزيد او تنقص
الفوانيس الخلفيه في حدود 1300 جنيه تزيد او تنقص
طقم البوجيهات ممكن يدخل في 350 او 400 جنيه
التيل هيدخل في حدود 700 او 800 جنيه تقريبا
و كل الاسعار تقريبيه من دماغي
وحدات رفع الزجاج ممكن تركبها في التوكيل بس هتخش في 3500 جنيه و لا حاجه
و طبعا يا باشا اول تيجي بورسعيد منتظر مكالمه تليفونيه عشان نتقابل و نتشرف بحضرتك

قديم 27-10-2009, 10:46 PM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute

الشكر الجزيل لك يا باشمهندس / أحمد على السرعة الفائقة فى الرد وسأعمل بإذن الله على أن أقابلك فى مدينتك الرائعة بورسعيد وياريت لو هناك أصدقاء من أهل المنتدى نتفق على اللقاء لنتبادل الخبرات ، وعلى فكرة أنا من أهل اسكندرية .
قديم 27-10-2009, 10:55 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نبيل عبدالرحمن مشاهدة المشاركة

الشكر الجزيل لك يا باشمهندس / أحمد على السرعة الفائقة فى الرد وسأعمل بإذن الله على أن أقابلك فى مدينتك الرائعة بورسعيد وياريت لو هناك أصدقاء من أهل المنتدى نتفق على اللقاء لنتبادل الخبرات ، وعلى فكرة أنا من أهل اسكندرية .

انا هعرف مين في الاعضاء من محافظه بورسعيد ان شاء الله و نتفق هنتقابل امتي
و علي فكره انا بحب اسكندريه جدا جدا و طبعا حبي ليها لا يقل عن حبي لاهلها

الكلمات الدليلية
السيارات