العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ـــ*ــ هل ستشارك في الإستفتاء على الدستور وهل أنت موافق على دستور مصر 2014 ؟؟
سأشارك في الأستفتاء وأقول نعم للدستور 11 55.00%
سأشارك في الإستفتاء وأقول لا للدستور 0 0%
أنا مقاطع للإستفتاء 9 45.00%
المصوتون: 20. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 26-07-2013, 02:41 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السيسي يطلب غطاء شعبي لمجزرة كبرى لإبادة الإسلاميين في مصر ( ذروني أقتل المعارضين لي والمعتصمين بإصرار حتى الآن )

السيسي قال انه عايز تفويض لمواجهة الارهاااااااااااااااااااا اااااااااااب وليس الاخوان
انتوا ليه واخدين الكلام على الاخوان ؟؟؟؟
وثانيا مرسي يطلع يقولك سأفعل و ها أنا أفعل و أحمي الشرعية بدمي .. تكبير و أضرب يا ريس من حديد !

السيسي يطلع يقول هنحارب " الأرهاب و المسلحين " يقولك فرعون و غطاء للدم !
منصات و مؤتمرات الأخوان مش بتخلص من طلب الدعم و الأستجداء بالخارج .. أعمل عبيط !
السيسي يطلب تفويض و دعم من مصدر السلطات الأول " الشعب " .. خيانة !
الارهاب و العنف شغال في البلد يقولك هو الجيش و الشرطة فين و مش ده دورهم !
يطلع السيسي يقول أدعموني علشان أقضي علي الارهاب ده يقولك لا و ديه حرب أهلية !
مرسي يطلع في أعلانات دستورية و ينزل مؤيدين في الشارع لقراراته عشان يديها شرعية محدش سمع صوتكم !
السيسي يقول عاوز تفويض من الشعب يقولك أزاي ينزل الناس و هو محتاج تفويض !
مؤيدي رابعة لما ينزلوا يقطعوا في الشوارع و يتخانقوا مع أهالي المناطق و تحصل وفيات و أصابات عادي و ده مش عنف ولا حرب أهلية !
لما السيسي يقول الناس تنزل تتظاهر عشان يأكد للمغيبين أن الشعب معاه يقولوا دي كدا حرب أهلية !
يقولك اللي هيخرج الجمعة عشان يفوض السيسي فهو شريك في الدم !
و الناس اللي ماتت "من الطرفين" بسبب تحريض قيادات الأخوان و مؤيدي مرسي في بين السرايات و المنيل و سيدي جابر و المنصورة و سيناء و رمسيس و التحرير و غيرهم كتير .. ده عادي و دول مش شركاء في الدم
كل دا والاخوان مش ارهايين
شوف الاقوال الماثورة لقيادات الاخوان
اللى يرش مرسي بالمياه .. نرشه بالدم ( صفوت حجازي )
سنفدي الشرعيه بدمائنا ( محمد بديع ) ( محمد مرسى )
سنسحقهم يوم 30 ( طارق الزمر )
رجوعك دونه رقابنا يا ابي ( عمر محمد مرسي )
ممكن نضحى بشوية علشان الوطن كله يمشي ( محمد مرسي )
وايه يعنى لما يموت 10 الاف فى سبيل مشروعنا، مصر فيها 90 مليون ايه يعنى 10 الاف ( أبو إسماعيل )
كل العمليات الإرهابية فى سيناء هاتتوقف لما مرسى يرجع ( البلتاجى )
والفيديوهات مغرقة اليوتيوب لو عايز تتفرج وتتاكد بنفسك
ﻫﻮ ﺍﻟﺴﻴﺴﻲ ﻗﺎﻟﻪ ﻫﻴﻘﻀﻲ ﻉ ﺍﺧﻮﺍﻥ؟

ﻃﺐ ﻗﺎﻝ ﻫﻤﻮﺕ ﺍﻟﻲ ﻑ ﺭﺍﺑﻌﻪ؟

ﻃﺐ ﻗﺎﻝ ﻫﻘﺘﻞ ﺍﻟﻤﺆﻳﺪﻳﻦ؟

ﻃﺐ ﻗﺎﻝ ﻫﻘﻀﻲ ﻉ ﺍﺭﻫﺎﺏ؟
ﺃﻩ
ﺍﻭﻣﺎﻝ ﺍﻧﺘﻮ ﺧﻴﻔﻴﻦ ﻣﻦ ﺍﻳﻪ؟
ﻋﺸﺎﻥ ﺗﻌﺮﻓﻮ ﺍﻧﻜﻮ ﺍﺭﻫﺎﺏ
و
السيسي كان مسئول عن المخابرات الحربية .. ولما يقول حرفياً " الإرهاب المحتمل " دا معناه إن عنده تقارير مؤكدة عن تصعيد إرهابي من الجماعات الارهابيه المسلحه
السيسي قال " إنزلوا عشان تقولوا للدنيا كلها ... " ودا معناه إن الضغوط الدولية بدأت تزيد بسبب التدليس الإعلامي للإخوان وقناة الجزيرة
السيسي، قال حرفياً " أنا مش هستني لما يحصل حاجة وبعدين أقول اللي حاصل كان سببه كذا وكذا .. "
ودا معناه إن النزول والتفويض، إجراء وقائي وإبطال لمفعول مخطط مرصود من قبل الجيش وأجهزته المعلوماتيه
السيسي تحدث بصورة واضحة وأكثر من مباشرة عن مخطط إخواني لتصوير أن الجيش به إنقسام .. وأردف قائلاً أن سياسية الجماعة " يا نحكمك يا نرهبكم ".. ودا معناه إن الجيش فطن جداً لكل ما يحاك له من مؤامرات
السيسي قال إن قيادات الجماعة اجتمعوا معه لمدة ساعتين، قضوا منها ساعة كاملة يحدثونه عن إندلاع أعمال عنف ستقوم بها جماعات مسلحة متواجدة بكثافة، إذا حدث أي شئ.
وعقب بالقول " قال يعني فاكرني هخاف" وكرر أكتر من خمس مرات جملة الجيش " أسد ". ودي رسالة واضحة لكل الجبنا

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 26-07-2013, 02:48 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السيسي يطلب غطاء شعبي لمجزرة كبرى لإبادة الإسلاميين في مصر ( ذروني أقتل المعارضين لي والمعتصمين بإصرار حتى الآن )

شيخ الأزهر للشعب المصري: هبوا لإنقاذ مصر ممن يتربص بها.. ووحدوا صفوفكم وكلمتكم

كتب : محمد عاشور منذ 55 دقيقة
طباعة

الدكتور أحمد الطيب شيخ الأزهر
قال الدكتور أحمد الطيب شيخ الأزهر إن مؤسسته تثق تمام الثقة بأن الشعب المصري سيلقي للعالم درسا في التحضر في مظاهرات الغد.
وقال الطيب، خلال كلمته التي أذاعها التليفزيون المصري، إن الأزهر الشريف "يثق تماما في أن مفهوم هذه الدعوة للنزول لا يمكن أن تخرج عن سياق ما قاله المتحدث العسكري، بأنها دعوة للمصريين جميعا للوحدة والتكاتف ودعم قواتهم المسلحة والشرطة المدنية وكافة مؤسسات الدولة للقضاء على جميع أشكال العنف والإرهاب، الذي يكاد أن يحرق كل مؤسسات الدولة".
وتابع "يدعوكم أزهركم الشريف وقدسية الدين أن تحرصوا على التعبير عن رأيكم بصورة سلمية تليق بمصركم، وأن تجمعوا صفوفكم وتوحدوا كلمتكم وأن تنتبهوا لما يحاك لكم وللوطن من مخاطر".
واختتم "هبوا لإنقاذ مصر ممن يتربص لها، وتحملوا المسؤولية، وأنتم قادرون على تجاوز هذه المحنة، وتوكلوا على الله وهو معكم. حفظ الله مصر وحمى شعبها

شايفين الكلام اللي طالع من اهل الدين والعلم
بس انا عارف انه مش جاي علي هواكم لانكم مش طايقينه ياعيني وعملتوا 100 حوار عشان تمشوه بس علي مين
بس صاحب الموضوع مقتنع بالمستشار بتاعه لانه جاي علي هواه في احداث الحرس الجمهوري
لكن الاخوان مش طايقينه
بس غظب عنكم هو شيخ الازهر والازهر مناره الاسلام في العالم
قديم 26-07-2013, 02:51 AM

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

صورة أرشيفيةحطمت مجموعة من أهالي مركز كفر البطيخ مقر حزب الحرية والعدالة، منذ قليل، على خلفية قيام عدد من مؤيدي الرئيس المعزول بالتعدي على سيارة كانت تدعو المواطنين إلى النزول للمشاركة في مليونية "ضد الإرهاب".
من جهة أخرى، حاصر عدد من الأهالي المقابر بمركز كفر البطيخ، وذلك بعد رؤيتهم لمجموعة من مؤيدي المعزول حاملين "أجولة" ودخلوا بها المقابر، فاشتبه الأهالي أن تكون بها أسلحة سيستخدمها أعضاء الإخوان في الاعتداء على الأهالي في مليونية الغد.

عقبال باقي المقرات يارب
في 80 مليون داهيه
قديم 26-07-2013, 02:51 AM
الصورة الرمزية amr elsisi 1
amr elsisi 1 amr elsisi 1 غير متواجد حالياً

التخصص العملى: مفتش صيانة

amr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond repute

اخي وصديقي وزميلي tamer.koko في المنتدي الكريم
في موضوعين في نفس القسم مبهدلين الاخوان واي حد يتبعهم
ومافيش حد دخل كتب بالبنط العريض زيك ودعي علي صاحب الموضوع او من يؤمنو بفكرة
انا زعلان منك لانك في مشاركتك قمت باهانة كل مؤيدهم ومنهم انا ووالدي واسرتي
دة حتي هشام الجزار حبيبي قدم لي نفس الاهانة
وانا من مؤيدي مرسي وما اعتقدش دة عيب انت شايفة عيب دة وجة نظرك
وانا شايفك في موقف عيب وجة نظري
لية نهين بعض
انت لو ليك موقف مع صاحب الموضوع هاجمة علي الخاص
بلاش التعميم
وكل سنة وانت طيب
وادعي ربنا يسترها علي مصرنا الحبيب ويولي الصالح ويخزي المتأمر علي مصالحها اين كان مؤيد او معارض

]من اهم مواضيعي المصورة
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90049 (كيف تتعرف علي قدرة المحرك)
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=111175 (كيف تعتني بدورة التبريد)
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=124669(شرح دورة الوقود وتنظيف الرشاشات)

{وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ} [البقرة: 216]}.
قديم 26-07-2013, 02:53 AM

أحمد يحيى منسق حركة "إخوان بلا عنف"قال أحمد يحيى منسق حركة "إخوان بلا عنف"، إن الحركة أكدت على حرص شباب جماعة الإخوان ألا يكونوا بين القيادات الذين يدفعون بهم نحو الهاوية، مشيرا إلى أنه من حق شباب الجماعة أن يحصلوا عليها؛ لأنها ليست ملكا للمرشد محمد بديع.
وأضاف يحيي، خلال مداخلة هاتفية لبرنامج "هنا العاصمة"، أن هناك معلومات لإحداث تفجيرات في تجمعات سكنية، وإحداث عمليات عنف واغتيالات يخطط لها قيادات الجماعة، وتابع "حالة من الإحباط تسيطر على المعتصمين في رابعة الدوية، والعديد من شباب الإخوان انسحبوا من الاعتصام".
وأكد منسق حملة "إخوان بلا عنف"، أن العديد من شباب الإخوا
ن سيشارك في مسيرات الغد للتحرير وقصر الاتحادية، مشيرا إلى أن الحركة "طالبت الإخوان بإخلاء الميادين صباح الغد".

والله رجاله

الكلمات الدليلية
17 سنة, مصر, الأزهر, الصعيد, بحري, تصويت, تزوير, تفجير, خائن, رئاسة, شحن, عسكر, فلول, إخوان, إيقاف, إرهاب, إستفتاء, إنتخاب, إنتخابات, طلب شراء سيارة