العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > ميكانيكا السيارة

ميكانيكا السيارة يحتوى على المعلومات الفنية عن المحركات و أجزاءها و ناقل الحركة (الفتيس) و القابض (الدبرياج) و تجارب الصيانة الميكانيكية

قديم 04-03-2012, 04:19 PM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الفرامل قفشت و حجرت .. و النهاردة الأحد

كل اللي تعمله انك دور علي مسووره كده جوه الكابوت طالع منها خراطيم حديد كده رفيعه حل مسمار منهم لغاية متلاقيه نزل زيت
وحاول تزق العربيه بايدك كده لغاية متلاقيها فكت
وامشي بيها براحه ومتجريش عشان متضطرش تدوس فرامل جامد وتحجر تاني وان شاء الله خير

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 05-03-2012, 11:13 AM
hotbird2271980 hotbird2271980 غير متواجد حالياً

hotbird2271980 is on a distinguished road

يا جماعة انا مش عارف اقولكم إيه .. أنا عاجز عن الشكر للاهتمام و سرعة التفاعل .. للأسف أنا اخترت الحل الأصعب ( المواصلات ) لكنه الأءمن .. و لولا ان كان فى اتنين من اصحابى معايا كنت غامرت و مشيت بيها كده .. بس هما قلقونى .. النهاردة انشاء الله هروح بيها لأقرب ميكانيكى و اقولكم على اللى حصل .. بالمناسبة انا امبارح حاولت ادور يمكن القفشة تروح و بعد ما دورت قلت ادوس فرامل و اشوف .. سمعت صوت هوا من تحت بدال الفرامل ( هسسسس .. تقريبا كدة ).. يا ترى ده معناه إيه .. معلش انا دوشتكم و تعبتكم معايا .. و شكرا مرة أخرى لكل الإخوة اللى ردوا عليا .
قديم 05-03-2012, 01:27 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

معناة ان طاقية السيرفو مخرومة وعاوزة تتغير تمنها حوالى 10 جنية وهاتجيب اويل سيل بـ 8 جنية ومصنعية بالرجلاش والتظبيط 20 جنيه ......او ممكن لا قدر الله السيرفو بالكامل عاوز يتغير لكن سعرة غايب عنى بصراحة

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 05-03-2012, 02:35 PM
hotbird2271980 hotbird2271980 غير متواجد حالياً

hotbird2271980 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

معناة ان طاقية السيرفو مخرومة وعاوزة تتغير تمنها حوالى 10 جنية وهاتجيب اويل سيل بـ 8 جنية ومصنعية بالرجلاش والتظبيط 20 جنيه ......او ممكن لا قدر الله السيرفو بالكامل عاوز يتغير لكن سعرة غايب عنى بصراحة
شكرا أخى mr_astra على ردودك القيمة و الفعالة .. أنا رايح للميكانيكى النهاردة بعد الشغل إن شاء الله .. و ربنا يستر و تبقى بسيطة .
قديم 05-03-2012, 10:31 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

عفواااااااااااا ما ترحش لميكانيكى
العملية دى محتاجة واحد متخصص فى الفرامل ........لو حضرتك من القاهرة روح لبكر البلبيسي
العنوان:- عين شمس- شارع 6 اكتوبر -محطة الوادى- الشارع اللى على نصيتة مكتبة الطفل
هتقابل هناك واحد اسمة شفعى لمحلة بس انك من طرف محمد مرسي ههههههههه وبلغنى النتيجة

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا