العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 21-12-2011, 01:41 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اضحك عليا فى اول عربية اشتريها فيات 128

وانا معاك فعلا صلح العربيه ومدام صاجها حلو يبقى مبروك عليك العربيه ومجتش على ماتور عاوز عمرة ديه اسهل حاجه وشوف ماتور استيراد بالفتيس وريح نفسك بس اهم حاجه ان ده ميضحكش عليك فيه لازم تشوف واحد بيفهم علشان ده لو اتضحك عليك فيه يبقى شكرا والعمرة تشوف ميكنيكى كويس ويكون حد تعرفه عمل عمره عنده قبل كده ولو مفيش حد تعرفه وانت قريب من دار السلام هوديك لرجل زى الفل وشغله عشرة على عشرة وعموما الحكاية بتبقى كلها اسبوع بس تبقى عامل حسابك تقضى الاسبوع كله مع الميكانيكى وقالى العمرة بتبقى فى حدود 1700 تزيد ميه او تنقص ميه على حسب حالة الماتور والحاجات اللى هتتغير فيه وان شاء الله العربيه بتاعتك تتصلح وتبقى زى الفل ان شاء الله وصدقنى ما دام العربيه كويسه ومش متغيرلها ربع او عملت حادثة قبل كده او البرومه مش واكلها وكل عيبها بس ان الماتور عاوز عمرة يبقى زى الفل ومبروك عليك العربيه
اخوك فى الله سيد
قديم 21-12-2011, 03:16 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

نصحيه من اخ لاخوه بيعها وريح دماغك انا كان عندي فيات 128 موديل 91 وصرفت عليها 10 تلاف جنيه فبيعها احسن وخساره قريبه احسن من خساره كبيره بعيده
قديم 21-12-2011, 12:25 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

بص زي رأي معظم الناس هنا الأفاضل لو أساسات العربية كويسة معلش إتعب معاها شوية وغيه ياعني عمرة وكلف العربية ودلعها وإتبسط بيها ولا يهمك .
كدة كدة دي 128 هتاخد وقتها وربنا هيكرمك بحسن منها إنشاء الله.

قديم 14-02-2012, 12:57 PM
waelnado waelnado غير متواجد حالياً

waelnado has a spectacular aura aboutwaelnado has a spectacular aura about

ولايهمك ربنا يعوض عليك بس عادى عمرة عند ميكانيكى شاطر وترجع زى الفل وكلنا مرينا بنفس المشكلة وربنا يوفقك
قديم 14-02-2012, 01:45 PM
samirsaid1 samirsaid1 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: accountant

samirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant future

كلنا او بمعنى اصح نسبة كبيرة مننا كدة

بس هاتستفيد خبرة من الموضوع دة وعن تجربة