العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 11-08-2011, 01:24 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لكي لا ننسى: موقعة الجمل - شكرا للمجلس العسكري

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة walidelwahsh مشاهدة المشاركة

كلامك دا يثبت ان حضرتك متعرفش يعني ايه جيش
اما تعرف الاول ابقى انقد واشتم واتريق براحتك على الجيش
اللي يبدو ان حضرتك شوفتو فيديو...او على ديفيدي ....لكي الله يا مصر
يا ريت بلاش شخصنه

عندك رد على كلامي اهلا و سهلا
معندش رد يا ريت نحتفظ بحدود اللياقة و ادب الحوار بيننا

انا مناقشتي واضحة و محدودة ان في تواطؤ في المجلس العسكري ( ان لم يكن كل اعضاءه فبعضهم على الاقل ) و يد امن الدولة لا تزال مطلقة السراح لافساد الوطن

انا مش بهاجم الجيش و عمره ما حهاجم جيش وطني - فمحاولش تنقلني من خانة نقد السياسات الحاكمة او المديرة للدولة الى خانة الخيانة و التواطيء على امن الوطن

انت لست اكثر وطنية مني - و لكن ليك وجهة نظر مختلفة فيجب ان تحترم شخصي لكي نتناقش و نتقارب في وجهات النظر ان اردت

انا بحب مصر و نفسي انها تبقى دولة عظمى متحضرة محترمة تحترم المواطن لو ظابط شرطة حتى لو لواء غلط في اي مواطن من حقة انه يتمسك بموقفه في عقاب الضابط الذي اذاه بغير حق

و لاي مواطن الحق في رفض ان عسكري او ضابط جيش مهمته تأمين الوطن من العدو الاجنبي او الامن الوطني الداخلي انه يعتدي عليه لاي سبب كان

ايه... مبقاش عندنا كرامة؟؟
قديم 11-08-2011, 01:49 AM
walidelwahsh
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

يا ريت بلاش شخصنه

كلام حضرتك كله شخصنة...!!!!

عندك رد على كلامي اهلا و سهلا
معندش رد يا ريت نحتفظ بحدود اللياقة و ادب الحوار بيننا

انا بأرد على كلامك فقط يعني انا عليا رد الفعل اما الفعل فمن عند حضرتك
وانا ماسمحلكش تعدي حدودك في كلامك لاني احتفظ بكل حدود اللياقة وادب الحوار بل والخلق الطيب كمان...خللي بالك انت ماردتيش على سؤالي اصلا!!!!

انا مناقشتي واضحة و محدودة ان في تواطؤ في المجلس العسكري ( ان لم يكن كل اعضاءه فبعضهم على الاقل ) و يد امن الدولة لا تزال مطلقة السراح لافساد الوطن

كلام مش مضبوط اطلاقا ووهمي من الخيال (اللي اتلسع من الشوربة بينفخ في المية الساقعة)

انا مش بهاجم الجيش و عمره ما حهاجم جيش وطني - فمحاولش تنقلني من خانة نقد السياسات الحاكمة او المديرة للدولة الى خانة الخيانة و التواطيء على امن الوطن

مافيش فرق بين الجيش والمجلس العسكري
وعلى فكرة دا فترة حكم انتقالية يعني النقد مالوش لازمة
ومافيش وراه غير تعطيل وتأجيل تسليم الحكم للسلطة المدنية الدائمة اللي ساعتها تبقى تنتقدها براحتك

انت لست اكثر وطنية مني - و لكن ليك وجهة نظر مختلفة فيجب ان تحترم شخصي لكي نتناقش و نتقارب في وجهات النظر ان اردت

محدش قال كدا دا وهم عند حضرتك بس!!!!

انا بحب مصر و نفسي انها تبقى دولة عظمى متحضرة محترمة تحترم المواطن لو ظابط شرطة حتى لو لواء غلط في اي مواطن من حقة انه يتمسك بموقفه في عقاب الضابط الذي اذاه بغير حق

و لاي مواطن الحق في رفض ان عسكري او ضابط جيش مهمته تأمين الوطن من العدو الاجنبي او الامن الوطني الداخلي انه يعتدي عليه لاي سبب كان

كلام محترم مالوش علاقة بكلامك اللي مالي المنتدي وكله نقد وتريقة على الجيش وقيادته

ايه... مبقاش عندنا كرامة؟؟
لا....مابقاش عندنا وعي !!!

الرد في الاقتباس و تقبل تحياتي
قديم 11-08-2011, 02:07 AM
الصورة الرمزية MmFFoR

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

معلش استاذ وليد وحش يعيد سؤاله
قديم 11-08-2011, 02:11 AM
walidelwahsh
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة walidelwahsh مشاهدة المشاركة

بتقول الكلام دا لمين يا كورسير وفر كلامك
الاخ ممفور بيكره المجلس العسكرى
ودايما بيحمله مسؤلية كل المصائب والكوارث اللي حصلت وبتحصل في مصر
ويمكن كمان بره مصر
اعتقد برضة ان اللي مخدمش في الجيش واقصد بكلمة خدم دي انه دخله وراحه فعلا وحضر الطوابير وعاش فيه
مش زي بعضهم اللي اخد تاجيل وبعدها شهادة لم يصبة الدور او دخله بس كان مقضية اجازات
واعتقد ان الاخ ممفور مدخلش الجيش عشان يعرف يعني ايه جيش
وبالمره اشكر الاخ ممفور انه لسة فاكر موقعة الجمل
مع انه عدى عليها اكتر من 6 او 7 شهور
داحنا نسيناها ياراجل كويس انك لسه فاكرها والله
واحب اعلق على الفيديوهات دي
حق يراد به باطل
السؤال باللون الاحمر في كلامي السابق اللي يبدو ان حضرتك لم تهتم بقرائته جيدا...
قديم 11-08-2011, 02:14 AM
الصورة الرمزية MmFFoR

مش عارف ارد عليك و اقول ايه
لكني التزم الصمت حاليا