العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 14-04-2011, 08:45 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ماهو احساسك بعد دخول ابني الرئيس السابق وحكومته وحاشيته الى السجن؟!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tifa_1979 مشاهدة المشاركة

انا مشاعرى مختلفه بالنسبة للرئيس الجمهورية وبالنسبة للمسئولين وحتى ابنه
بالنسبة للرئيس الجمهورية انا متاكد انه غير فاسد وكمان مش عنده المبالغ ايلى بتتقال ديه علشان لوهو كده مش كان يستنى فى مصر كان عمل ذى زين العابدين
اما بالنسبة للمسئولين وحتى ابناء
انا مستنى كلمة القضاء ولكن بدون حقد او غل
كمان انا غير راضى تماما عن الاسلوب الذى يتم التعامل بيه مع رئيس الجمهورية
انا عمرى ماكنت فى حزب وطنى وعمرى ماكنت سياسى اصلا
بس قلة الادب ايلى الناس بيتكلم بيه عنه هى اكتر حاجه مضيقنى علشان احنا ممكن نشنق الرئيس لو سرق او تسبب فى قتل حد ولكن بدون تجريح وتاليف
ناس خرجت علينا من يوم تنحى بانه عنده 17 مليار دولار وتجميد اصول فى سويسرا وانجلتر
وحتى الان مفيش ورقة واحده رسمية خرجت من الخارج او الداخل بثبت الكلام ده
وكمان الرئيس تحكم عليه بحبس على ذمة التحقيق فى قضية قتل المتظاهرين فين تضخم الثروة ايلى الناس بيتكلم عليه
انا عارف ان فى ناس هترفض الكلام ده بس ياريت نحترم بعض ولوفى فاسد يتحكم بالقانون بس وبنية الناس دلوقتى حكمة على المسئولين بشنق قبل كلمة القضاء وهذا خطير علشان فى ناس مش هنقدر نثبت عليها حاجه
انا شفت ورقة رسمية بان مبارك حول 18 طن دهب باسمه ايداع في سويسرا بعد فترة قصيرة من امساكه الحكم
و شفنا كلنا الحساب بتاع مكتبة الاسكندرية اللي باسم مراته و التعاملات كانت بتتم عن طريقه و بتوقيعه
و عرفنا الهدية ال 4 كيلو و نصف دهب اللي ادهاله وزير البترول و الثروة المعدنية و مشوفناش مبارك قاله ( اراك توزع من مال امك )

عرفنا ايه كمان؟
انه حرامي؟ ايوه حرامي
ابن ........
انا كرهت البلد في عهده و اتمرمط في الغربة مس بسبب فقر لكن بسبب اني كرهت البلد - لأ انا كرهته و كرهت عصابته
و الله الراجل ده اولا و حبيب العادلي ثانيا بيني و بينهم تار مش حيعوضه اللا دمهم
في حد في مظاهرات يضرب خرطوش على المتظاهرين؟؟؟؟
مدافع مياه ساخنه
رصاص مطاطي اللي كنا بنعايب على اسرائيل استخدامه
قنابل دخان منتهية الصلاحية

بلاش كل ده

انا مرة واحدة رحت امن الدولة عندنا في المعادي - تحقيق بسيط
و شوفت الويل و العجب
اول ما دخلت طابور طويييييييييييل من الشباب المحترم معصوب العين و مربوطه ايده ورا ظهره زي معتقلي الحروب و اثار التعذيب باينة عليهم و الاجهاد و وشهم للحيط

انا قلت مش حطلع من السلخانه دي على خير - بس الحمدلله الموضوع كان بسيط - و كنت مكلم واحد صاحبي في امن الدولة في قسم الحاسب الالي و الدعم الفني في الادارة العامة قبل ما اروح - بعد ما سأل قاللي روح الموضوع بسيط
و مكنتش برضه مصدقه - مع انه صاحبي - لحد ما روحت و مشيت من غير ما يحصلي حاجة

بس اللي شوفته تسبب لي في جرح عميق ان البلد دي مش بلدنا و اننا ضيوف عندهم
مش اي ضيف - لأ ضيف تقيل كمان و هما مستحملينا بالعافية

حسبي الله و نعم الوكيل
و ان شاء الله لسه يا ما حنشوف فيهم ايام سوده

دي دعوة مظلوم يا جدع

دعوة ام

دعوة مقتول

دعوة مؤمن

دعوة 80 مليون مظلوم - محروم - فقير - غلبان

و خللي ال 5 مليون التانيين على جنب
قديم 14-04-2011, 08:49 PM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute

يمهل ولا يهمل
ويمدهم فى طغيانهم يعمهون
اللهم لا شماته

التعديل الأخير تم بواسطة MIDO-SPICY ; 14-04-2011 الساعة 09:06 PM
قديم 14-04-2011, 08:49 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

فمن ناحية مشفق على معاناه اسرته كأنسان متمناش انه فى السن ده يشوف ولادة الاتنين بيتاخدو منه للسجن ..
لاتنسى الشهداء يا أبو نورا

ولا تنسى خالد سعيد

والأسر الحزينه حاليا على شهدائها

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 15-04-2011, 01:30 AM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute

- انا الموضوع عندى مختلف
- سنين طويلة واحنا شايفين حسنى مبارك الزعيم والاب والقائد ............
- ونجح ومن حولة ان نقتنع بهذا
- ثم يأتى جمال مبارك
- ونشعر انة لا يصلح الا جمال لحكم مصر
- وفجأة
يبدل الله من حال الى حال
- بصراحة محتاجة شوية وقت لان ما يحدث لم يكن يتصورة عقل
قديم 15-04-2011, 02:19 AM
mf mf غير متواجد حالياً
---------

mf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond repute

انا حزين فعلا