العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 16-03-2012, 01:38 AM
m_alex m_alex غير متواجد حالياً

m_alex is on a distinguished road
افتراضي رد: الستب واي ولا الافيو انا محتاااااااااااااااااااااا اااااااااااااااارة

اولا احب اشكر الي رد علي الموزويل لوليتا انا واعوذ بالله من كلمه انا كان معايه رينو لوجان موديل 2010 وهيا هيا الستيب واي في الماتور 1600 8صمام 90 حصان يعني عربيه محترمه جدا جدا ثبات عالي وامان رهيب والله بقول الحق وتوكيل محترم ومهندسين فوق الوصف سؤاء المهندس محمد عادل او مهندس حسام وكمان انا صيحه مني جيبي الوجان الاتوماتك كامله عامله 80الف بدل متجيبي ستيب واي ب80الف ومانيوال وكمان الافيوا مش فيها ثبات اصلا وتوكيل وحش انا بعت عربيتي واستقريت علي كيا ريو 2012 هاتشباك مانيوال يعني انتي بتشتري عربيه يعني تفكري ف راحه بالك يعني انسي موضوع ان قطع الغيار غاليه لان كل العربيات قطع غيارها غاليه وثانيا موضوع البيع بقي علي الكل بس انتي هتشتري عربيه انتشؤت من 2009 حد الان يعني جامده جدا جدا والله الموفق باذن الله وده اميلي لو احتجتي اي مساعده تحت امرك mohamed.newyork@yahoo.com
قديم 17-03-2012, 04:45 PM
lolyta lolyta غير متواجد حالياً

lolyta will become famous soon enoughlolyta will become famous soon enough
افتراضي رد: الستب واي ولا الافيو انا محتاااااااااااااااااااااا اااااااااااااااارة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m_alex مشاهدة المشاركة

اولا احب اشكر الي رد علي الموزويل لوليتا انا واعوذ بالله من كلمه انا كان معايه رينو لوجان موديل 2010 وهيا هيا الستيب واي في الماتور 1600 8صمام 90 حصان يعني عربيه محترمه جدا جدا ثبات عالي وامان رهيب والله بقول الحق وتوكيل محترم ومهندسين فوق الوصف سؤاء المهندس محمد عادل او مهندس حسام وكمان انا صيحه مني جيبي الوجان الاتوماتك كامله عامله 80الف بدل متجيبي ستيب واي ب80الف ومانيوال وكمان الافيوا مش فيها ثبات اصلا وتوكيل وحش انا بعت عربيتي واستقريت علي كيا ريو 2012 هاتشباك مانيوال يعني انتي بتشتري عربيه يعني تفكري ف راحه بالك يعني انسي موضوع ان قطع الغيار غاليه لان كل العربيات قطع غيارها غاليه وثانيا موضوع البيع بقي علي الكل بس انتي هتشتري عربيه انتشؤت من 2009 حد الان يعني جامده جدا جدا والله الموفق باذن الله وده اميلي لو احتجتي اي مساعده تحت امرك mohamed.newyork@yahoo.com
الف شكر على النصيحة المهمة
قديم 18-03-2012, 08:46 PM
spieler80 spieler80 غير متواجد حالياً

spieler80 is on a distinguished road

انا محتار نفس الحيره مع اني ميال اكثر للستيب واي بس خايف منها عشان لسه متجربتش يا ريت الجرب عربيتين سواء افيو او ستيب واي يفيدنا
قديم 19-03-2012, 02:00 PM
ALTO ALTO غير متواجد حالياً

ALTO will become famous soon enough

أنصحك بالبحث عن خيار ثالث فكلا الخيارين له عيوبه
الرينو ممتازة و أفضل بمراحل إذا شئت المقارنة ، لكن كما قال الزملاء بخصوص الصيانة و قطع الغيار و إعادة البيع يجعلها خياراً صعباً .. أما الأفيو ... فأنا أفضل إستخدام المواصلات العامة طيلة حياتي و لا أركب أفيو
قديم 19-03-2012, 08:58 PM
spieler80 spieler80 غير متواجد حالياً

spieler80 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ALTO مشاهدة المشاركة

أنصحك بالبحث عن خيار ثالث فكلا الخيارين له عيوبه
الرينو ممتازة و أفضل بمراحل إذا شئت المقارنة ، لكن كما قال الزملاء بخصوص الصيانة و قطع الغيار و إعادة البيع يجعلها خياراً صعباً .. أما الأفيو ... فأنا أفضل إستخدام المواصلات العامة طيلة حياتي و لا أركب أفيو
شكرا علي الرد هو كلامك معقول بس اظن ان دول افضل خيارين في السعر ده لو حضرتك بتقول خيار ثالث هيكون ايه انا عايز حاجه في حدود من 70000 ال 83000 فعشان كده اظن ان دول افضل خيارين في السعر ده و يا ريت لو تنصح بخيار ثالث تقولي ايه هو و شكرا مقدما