العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 14-09-2010, 11:33 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز أفهم لو سمحتم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tham1010 مشاهدة المشاركة

ومن الخلف الزجاج فى زى خطوط كدة. ـأعتقد ان دة هو الستارة اللى حضرتك بتقول عليها بس عندا افتح كتير من بتعتك
الخطوط دى يا باشا اللى فى الزجاج الخلفى عبارة عن سخان الضباب يعنى لما يكون الازاز عليه رطوبه ومغشش تشغله و5 دقايق تلاقيها راحت ...
قديم 14-09-2010, 11:47 AM
geuvara_2010 geuvara_2010 غير متواجد حالياً

geuvara_2010 is a glorious beacon of lightgeuvara_2010 is a glorious beacon of lightgeuvara_2010 is a glorious beacon of lightgeuvara_2010 is a glorious beacon of lightgeuvara_2010 is a glorious beacon of light

رقم واحد باكم

رقم 2 ميه تنظيف رشاش الزجاج الامامي

رقم 3 و 4 مياه الردياتير و يستحسن تحط في القربه البلاستك رقم 4

رقم 5 بتاعت زيت الباور
قديم 14-09-2010, 12:36 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

كل سنة وانتم جميعا طيبين
اخبارك ايه ياتامر
مشيت بالعربيةو الا لسه
وعمتل كام كيلو
واخبارها معاك ايه

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 14-09-2010, 09:48 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

يا ساد بيرد أن مشيت بيها 300 متر فقط لا غير وأنا حتى مش اللى كنت سايق. والدى أللى كان سايق. محتاج اجهز العربية علشان مش أستخدم الدبرياج. مش عارف حد بحط التجهيزة بدل دواسة الدبرياج... واحد دلنى على واجد فى شبرا الخيمة.. أتصلت بيه قال 250 فى الورشة و350 لو نجيلك لحد البيت... الجهاز أصلا رخيص وحتت حديدة مش تساوى 100 جنية بس هما بيستغلوا الموقف.. وعمال أدور على واحد أبن حلال يكون مش طماع علشان أشترى من الجهاز أو يجى يركبه لى هنا.. ربنا يسهل

الحاجة الحلوة فى العربية دى أنها كورى تصدقوا بدور من مرة واحدة بالبطارية الكورى اللى جاية معاها علشان كدة مش ناوى أغيرالبطارية دلوقتى. العربية كانت ممتازة فى 300 متر اللى مشينا بيها لحد البنزينة رغم ان التاجر اللى أشترينها منه كان حاطط لها 80 مش 90. انا مونت 90 قلت ادلعها وكمان جبت لها جركن ماية خضراء أسبانى 29 جنية وزيت فيسكو 2000 وفلتر كورى كمان. مصاريف لها العجب ومش واخد عليها..........
قديم 15-09-2010, 01:51 AM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tham1010 مشاهدة المشاركة

يا ساد بيرد أن مشيت بيها 300 متر فقط لا غير وأنا حتى مش اللى كنت سايق. والدى أللى كان سايق. محتاج اجهز العربية علشان مش أستخدم الدبرياج. مش عارف حد بحط التجهيزة بدل دواسة الدبرياج... واحد دلنى على واجد فى شبرا الخيمة.. أتصلت بيه قال 250 فى الورشة و350 لو نجيلك لحد البيت... الجهاز أصلا رخيص وحتت حديدة مش تساوى 100 جنية بس هما بيستغلوا الموقف.. وعمال أدور على واحد أبن حلال يكون مش طماع علشان أشترى من الجهاز أو يجى يركبه لى هنا.. ربنا يسهل

الحاجة الحلوة فى العربية دى أنها كورى تصدقوا بدور من مرة واحدة بالبطارية الكورى اللى جاية معاها علشان كدة مش ناوى أغيرالبطارية دلوقتى. العربية كانت ممتازة فى 300 متر اللى مشينا بيها لحد البنزينة رغم ان التاجر اللى أشترينها منه كان حاطط لها 80 مش 90. انا مونت 90 قلت ادلعها وكمان جبت لها جركن ماية خضراء أسبانى 29 جنية وزيت فيسكو 2000 وفلتر كورى كمان. مصاريف لها العجب ومش واخد عليها..........
ده العادى يا استاذ تامر هو انت كده دى مسميها مصاريف ده لسه بادرى انا مش بخوفك انا بس عاوز الق انى العربيه بيت لوحده لكن ان شاء الله تستمتع بيها وتمشى 300 الف كيلو مش300متر

كريم على