العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 13-02-2010, 11:45 PM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مفاجاءة من العيار الثقيل غير لون عربيتك زي ما انتا عايز بدون اي تاثير علي اللون الفبريكه

والمرور يا شبابptmnlo123per169
مرحب برضه بالفكره ؟ptmnlo123per183
قديم 14-02-2010, 02:53 AM
ahmed-alaa ahmed-alaa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء

ahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مفاجاءة من العيار الثقيل غير لون عربيتك زي ما انتا عايز بدون اي تاثير علي اللون الفبريكه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido-spicy مشاهدة المشاركة

والمرور يا شبابptmnlo123per169
مرحب برضه بالفكره ؟ptmnlo123per183
انت لو حطيت نفس لون عربيتك مش هيقولو حاجة لقنهم مش هيعرفو انا شفت البتاع ده موجود في قطر وبجد مش هتحس باي فرق ولا هتعرف ان ده مش دهان العربية الاصلي الا طبعا لو حطيت لون مختلف
قديم 14-02-2010, 03:37 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

لا العربية كبيرها 5 متر 4 متر ده الطبيعي ومتر زيادة للاحتياط وبعدين هوه في حد ماشي في مصر مش مخالف ده كلمة مخالف احنا اللي ابدعناها
ههههههه حرام عليك ياراجل الكلام ده لانه واضح ان عربيتك مبتركبهاش الا داخل القاهرة ومبتركبهاش الا بالنهار او كبيرك 11 بالليل لكن لو بتتأخر او تسافر بلاد بعيدة زى حالاتنا والظابط شاف رخصك فى اى كمين ولقى لون العربية فى الرخصة نبيتى مثلا زى عربيتى كده وهيا ادامه بيضاء مثلا هيفتكرك سارقها ولما تفهمه انك لازق استيكر على طول دماغه هتنفجر ويقول بس انت عامل عملة بالعربية ياحلو وهارب يروح قابض عليك وعليها طيب طلع ظابط روش وفاهم القصه هيقوللك مغير لون العربية بدون اذن من المرور هيروح قابض عليك يااستاذى الفاضل اللى متعرفوش ان المحافظات كلها وخصوصا القاهرة بتتملى لجان وخصوصا بعد 1 بالليل ويوم الشبورة الرهيبة جاى من اسكندرية فى 7 ساعات بالزراعى لانهم قفلو الصحراوى وناسى المساحات شغالة واصطادونى تحت كوبرى احمد سعيد قبل العباسية وبكل برود يقول لى انت مش رابط الحزام ليه قلتله انا جى من اسكندرية ف 7 ساعات ومش شايف ادامى هتقوللى حزام ولولا المساحات اللى ناسيها شغالة مكانوش صدقونى لكن سابونى طبعا بعد 10 جنيه خرجت علشان امشى / فكرة الاستيكر دى حسب ظروف كل واحد ممكن مبيتاخرش وممكن يكون مشاويره بسيطة لكن اللى بيلفو كتير وبيتاخرو منصحهومش بالفكرة دى الا لو نفس لون العربية
على فكرة الفكرة دى غير عمليه خالص الا لو لزقت نفس لون العربية
قديم 14-02-2010, 07:36 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

ممكن سؤال ايه الماده اللى بتتلزق بيها وازاى مش هاتاثر على الدهان الاصلى؟؟؟؟ptmnlo123per112 7
وبعدين ايه نظام الموضوع ده فى الغسيل
انا بافكر اعملها والله بس حد يجى يضمنى فى القسم
قديم 14-02-2010, 08:50 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

ههههههه حرام عليك ياراجل الكلام ده لانه واضح ان عربيتك مبتركبهاش الا داخل القاهرة ومبتركبهاش الا بالنهار او كبيرك 11 بالليل لكن لو بتتأخر او تسافر بلاد بعيدة زى حالاتنا والظابط شاف رخصك فى اى كمين ولقى لون العربية فى الرخصة نبيتى مثلا زى عربيتى كده وهيا ادامه بيضاء مثلا هيفتكرك سارقها ولما تفهمه انك لازق استيكر على طول دماغه هتنفجر ويقول بس انت عامل عملة بالعربية ياحلو وهارب يروح قابض عليك وعليها طيب طلع ظابط روش وفاهم القصه هيقوللك مغير لون العربية بدون اذن من المرور هيروح قابض عليك يااستاذى الفاضل اللى متعرفوش ان المحافظات كلها وخصوصا القاهرة بتتملى لجان وخصوصا بعد 1 بالليل ويوم الشبورة الرهيبة جاى من اسكندرية فى 7 ساعات بالزراعى لانهم قفلو الصحراوى وناسى المساحات شغالة واصطادونى تحت كوبرى احمد سعيد قبل العباسية وبكل برود يقول لى انت مش رابط الحزام ليه قلتله انا جى من اسكندرية ف 7 ساعات ومش شايف ادامى هتقوللى حزام ولولا المساحات اللى ناسيها شغالة مكانوش صدقونى لكن سابونى طبعا بعد 10 جنيه خرجت علشان امشى / فكرة الاستيكر دى حسب ظروف كل واحد ممكن مبيتاخرش وممكن يكون مشاويره بسيطة لكن اللى بيلفو كتير وبيتاخرو منصحهومش بالفكرة دى الا لو نفس لون العربية
على فكرة الفكرة دى غير عمليه خالص الا لو لزقت نفس لون العربية

يا راجل يا طيب اومال النمر وارقام الشاسيه والماتور بتعمل ايه في العربية مش مكتوب عندك في الرخصة وثانيا طبعا لو الظابط قفش اي حد بالحوار ده هيدك بوسة في الرخصة يعني هيسحب الرخصة ده غير الغرامة لكن ولو مزاجه رايق هيعديك وبعيدن مش لازم فعلا تغير لون العربية ممكن تحط نفس اللون وكفايا انك هتحمي اللون الفبريكة